PDA

View Full Version : DRAADLOOS SPELEN



ieme
1 maart 2004, 08:47
test?

ieme
1 maart 2004, 08:48
Hallo,

Ik weet de voordelen van draadloos spelen, veel bewegingsvrijheid
Nadelen kan ik als lege baterijen, slechte ontvangst bedenken...
Wat zijn nou de goede draadloze systemen?
Zit er verschil tussen systemen voor akoestische en electrische gitaren?

Alvast bedankt!

Maiden Michiel
1 maart 2004, 09:06
Volgens mij heeft Sennheiser over het algemeen een van de betere draadloze systemen

ieme
1 maart 2004, 09:06
Sennheiser EW172 bijvoorbeeld, wat kost zoiets?

Maiden Michiel
1 maart 2004, 09:07
Een euro of 400 denk ik?

Nocki
1 maart 2004, 09:12
die senheiser is idd goed ieme.ik heb m uitgeprobeerd en was tevreden. ik heb zelf de samson gekocht omdat deze neit zo'n kastje had voor aan je gitaarband. maar gewoon een zender di je gelijk in je gitaar prikt. vind ik fijner. ik had al eens eerder een draadloos setje gehad maar was er niet tevreden over om dat steeds de zender op de grond kletterde. iemand heeft m ook op deze manier dood gemaakt helaas.
maar goed. de samson is voor mij bijna even goed als de sennheiser. ik speel er nu meer dan een jaar mee en het is geweldig ik heb nog geen problemen gehad en heb altijd ontvangst gehad. werkt heel erg goed en is goed in te stellen. gain op de zender en gain op de ontvanger...

simpel en doeltreffend.

Nocki

ieme
1 maart 2004, 09:18
hmm, als ik mn fulltone pedalen verkocht heb dan koop ik die Sennheiser EW172

ieme
1 maart 2004, 09:21
maar zit er verschil tussen systemen voor akoestische en electrische gitaren?

ReinoutV
1 maart 2004, 10:19
Nee, volgens mij niet. Ik heb ook de EW-172: ideaal. Ik denk dat ie voor 400 euro nergens nieuw te krijgen is, of hij moet in de aanbieding zijn. Ik denk dat je eerder aan iets van 500 euro moet denken. Zo'n kastje aan je riem/kontzak is juist wel makkelijker, zeker als je meerdere gitaren gebruikt.

ieme
1 maart 2004, 12:06
bij feedback 400 euro

Joop M
1 maart 2004, 12:44
Hij kost overal ongeveer € 450.00 mischien een aanbieding hier of daar
In Amerika nu € 276.00 +verzendkosten ong 57 dollar=45 euri ongeveer
te vinden op de veilingsite's
Grz Joop

Anavrin
1 maart 2004, 13:01
Nee, volgens mij niet. Ik heb ook de EW-172: ideaal. Ik denk dat ie voor 400 euro nergens nieuw te krijgen is, of hij moet in de aanbieding zijn. Ik denk dat je eerder aan iets van 500 euro moet denken. Zo'n kastje aan je riem/kontzak is juist wel makkelijker, zeker als je meerdere gitaren gebruikt.
hij is bij heel veel zaken tegenwoordig te krijgen voor 379, ik heb 'm bij vd Klundert in Oisterwijk gekocht, maar bij EMI (Eindhoven Musical Instruments) en bij MusicAllin kunnen ze 'm ook voor die prijs leveren ( http://www.musicallin.nl/ ) die hebben wel een filiaal in jouw buurt, Ieme (in Emmen).

skabouter
1 maart 2004, 20:09
Nee, volgens mij niet. Ik heb ook de EW-172: ideaal. Ik denk dat ie voor 400 euro nergens nieuw te krijgen is, of hij moet in de aanbieding zijn. Ik denk dat je eerder aan iets van 500 euro moet denken. Zo'n kastje aan je riem/kontzak is juist wel makkelijker, zeker als je meerdere gitaren gebruikt.

mhwa, juist met meerdere gtiaren is dat neit handig, lijkt me. vind ik niet tenminste. ik heb hem ook in kontzak, maar dan wel met snoer door de band gedraaid zeg maar, dat de plug er niet (snel) uitgaat. verwisselen is dan lastiger dan met zo`n guitarbugplug.

maar het nadeel van zo`n plug lijkt me trouwens wel dat je hem niet goed vast kan zetten, en dat ie redelijk zwaar is, toch ? valt ie er niet uit ?

ik heb trouwens een Rexer nog wat....blabla. koste 80 euro, 2e hands, is VHF, maar wel true diversity. is het raar dat ik er geen klachten over heb ? ik merk meer toneverlies met mijn wah in mijn setup, dan met wireless. en hij kan goed ver. is best goed ding gewoon, ik denk echt dat ik voorlopig geen nieuwe senheiser oid hoef............die verschillen zijn erg groot altijd. soms is iets goedkoops toch best goed.

maylingjv
2 maart 2004, 10:52
hoe valt zo'n wireless systeem kwa klank mee eigenlijk,tegenover bv een fatsoflex kabel of een andere kwalitatieve kabel? is dat eigenlijk de moeite voor zogenaamde toonpuristen? zo'n guitarbug interresseert mij eigenlijk wel.

skabouter
2 maart 2004, 12:13
kabels zijn natuurlijk altijd beter. maar hoe beter je draadloos is, hoe dichter het in de buurt komt. er zijn ook draadloos dingen van 1000+. daarmee kom je waarschijnlijk wel in de buurt van een spectraflex kabel (erg goed, 45 euro)

ReinoutV
2 maart 2004, 12:31
Ik heb zelf het diee dat je het verschil wel merkt van een Sennheiser van 450 euro (toen ik hem kocht, was ie dus nog duurder, sorry voor de verwarring) en een guitarbug van 250. Ik weet niet of dat dat ding is met die draaibare plug, maar anders past ie óf niet in je strat, óf niet in je tele (kheb geen Les Paul... :cry: ). De kabel van mijn Sennheiser draadloze set (jaja, het kan) prop ik altijd in mijn broekzak, zodat ik hem niet onder mijn band door hoef te doen. Scheelt weer met ompakken. En anders zou het nog niet meer moeite zijn dan met een 'normale' kabel.

Anavrin
2 maart 2004, 12:41
je kan 'm natuurlijk ook aan je band hangen, en als er dan een snaar breekt of zo, die band met zender aan je andere gitaar hangen...

skabouter
2 maart 2004, 22:12
ja, maar dan krijg je weer het probleem (dat ik heb) dat als je straplocks hebt, dat je wel op iedere gitaar dezelfde strappins moet hebben (En dat heb ik niet)

Anavrin
3 maart 2004, 02:00
snap ik, maar die zijn soms ook los te koop, en dan zijn ze iets duurder dan gewone strappins, maar wel een heel stuk goedkoper dan een hele set straplocks (ik heb btw op bijna al m'n gitaren straplocks, dus ik heb makkelijk praten)

skabouter
3 maart 2004, 10:27
ik heb op 2 van de 6 nu straplocks. ik weet dat ik inderdaad eens passende strappins moet kopen, dan kan ik 1 band op alle gitaren gebruiken. maar ik denk er nooit aan eigenlijk.....toch maar een keer doen