PDA

View Full Version : Vraagje aan Ventures-kenners



knojoh
5 maart 2002, 14:21
Veel oude opnames van nummers als 'Walk Don't Run', 'Pipeline' en 'Journey To The Stars' van de Ventures, hebben zo'n speciaal Ventures geluid. Zoals het 'aflopende' begin van Pipeline. Hier zit een effect in (ik kan hem moeilijk omschrijven, maar de ventures-kenners zullen het weten), die standaard niet in mijn Boss-GT3 processor zit. Wie weet hoe ik de apparatuur in moet stellen om dit geluid toch te krijgen ? De reverb moet op 100%, maar wat nog meer ...

Kitaarhiero
5 maart 2002, 16:59
eh reverb op 100%
en dan een gedempte slide van onder aan de hals naar boven (van hoog naar laag [tonen]) maken.

knojoh
6 maart 2002, 13:19
Okay, de reverb doet al heel wat. Maar nog heb ik niet het gewenste geluid. Als je alleen al met je vinger 3 x snel achterelkaar een snaar aan-'drukt' zou je zo'n "bloeb-bloeb-bloeb" geluidje willen hebben. Die heb je met 100% reverb wel een beetje, maar heel zachtjes. Hoe krijgen de ventures dat surf-geluidje nu zo duidelijk ???

sleep_to_saturate
6 maart 2002, 13:28
Delay denk ik, ik ken het hele geluid van de ventures niet. Maar ik denk dat er een hoop delay door moet. en nog iets van 55 procent feedback.

knojoh
7 maart 2002, 08:16
Ik heb nog steeds niet het gewenste geluid. Hint: Als je je versterker aan/uit switcht (met full reverb) hoor je het geluid wat ik wil hebben.

ekkerman
9 maart 2002, 19:13
inplaats van de delay die toch wat minder is in de boss bakken zou ik een beetje reverb hall ofzo combineren met een beetje tremolo niet te snel niet te langzaam en dan krijg je ook een beetje "twang "als je zo'n shadow akkoordje doet met je pookje !

Yorrit
14 maart 2002, 15:56
ja ik weet niet hoe de gt-3 reverb is, die ken ik verder niet, maar misschien is ie wel te slap :smile:. je moet eigenlijk een grote reberb unit hebben, en die lekker opzetten. Fender Reverb Unit bijvoorbeeld :smile: