PDA

View Full Version : Ibanez toneblaster 100 ?



My Dying Bride
29 februari 2004, 20:45
test

My Dying Bride
29 februari 2004, 20:45
die head is uitzonderlijk goedkoop(370 € ofzo ) en de cabinet zal ook wel goed meevallen qua prijs , maar wie weet iets over de kwaliteit van dit spul, Ibanez zou toch wat metal moeten aankunnen?
http://www.guitarworld.com/gearreviews/new_equipment/art/0503.toneblaster.jpg


Ziet er in elk geval geil uit

Bryaaan
1 maart 2004, 15:25
Ach over smaak valt niet te twisten, vind hem lelijk tbh, maar ik heb voor dat geld een Randall Rh100 gekocht prima head, goed geluid met de juiste instellingen.. Ongeveer even duur heb er 345 voor betaald bij feedback..

Swan
1 maart 2004, 15:36
ga je nu voor elke vraag die je hebt n nieuw topic openen

My Dying Bride
1 maart 2004, 15:55
ja

marc_o
1 maart 2004, 16:04
Hij wil jouw postcount evenaren, en dat gaat natuurlijk niet zomaar... :-?

skabouter
1 maart 2004, 23:32
head is 370, cab is ongeveer 350. niet kopen !!! is jammerlijk spul. heeft NIETS met metal van doen, alleen met crappy shit.
voor minder geld heb je die randall head, met behringer cab, en ik durf te zweren dat het beter is.

of ga voor een 2e hands jcm900 top (400 euro) en een behringer cab ofzo. ook minder duur, wel gaver !!

stay of the ibanez amps !!

Mr.Bluesbreaker
1 maart 2004, 23:58
Niet voor niets heb ik bijna niemand nog op zulke amps zien spelen, of alleen de idioten. Volgens mij gaat het ook nog over een transistorbak hier, dus +1 zou ik zeggen.

sickpunk
2 maart 2004, 10:33
uhm... gitarist uit me band speelt erop, en om eerlijk te zien klinkt ie erug gaaf... geen klachten over hoor!

Rock&Roll
2 maart 2004, 10:47
ik heb er al heel vaak op gespeeld en heb ondervonden dat het een amp is die zoveel gain produceert dat je je snaren niet meer hoort en bovendien is het een transisitorgain en lijkt ie dus nergens op...de prijs is wel okee...voor stoere kerels die liever een opzichtige halfstack hebben dan een goede amp

hoofd
2 maart 2004, 10:53
Ik heb een Ibanez TB25, 25 watt combo versie van die amp, echt een pokkeding. Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar als je interesse hebt, hij is te koop ;).

skabouter
2 maart 2004, 12:07
smart move, dude, denk dat ie nu als een warm broodje over de toonbank vliegt :D

Bins
2 maart 2004, 13:05
Als je een transistor-top zoek voor rond de 400, dan is er wat mij betreft maar 1 keus, en dat is een H&K tour reverb. De Randalls staan wel hoog aangeschreven, maar die kunnen in mijn ogen maar 1 kunstje (en dat kunstje kan de TR ook). Goede clean, ok-e cruch (het blijft transistor heh), vette high gain met effectieve "voicing" knop, switchable effects loop (ook te gebruiken als volume boost) en switchable (wat een raar woord) reverb. Wat wil een mens nog meer? (buizen :P)

1 grote "maar": je komt met 400 eurs al redelijk in de buurt van een jcm 800/900, wat natuurlijk 10x vetter is, tenzij je echt perse transistor wil.
Maar als je 2e hands aan een tour reverb kan komen (zoals ik) dan heb je echt een hoop amp voor een prikkie. (De attax 4x12's zijn ook de shit trouwens, als je van laag houdt)

Mr.Bluesbreaker
3 maart 2004, 15:58
uhm... gitarist uit me band speelt erop, en om eerlijk te zien klinkt ie erug gaaf... geen klachten over hoor!

Ach in mijn punktijd ging het ook over een zelfbouw basscabinet met een mt-2, als het maar hard ging. En als je niks beters hebt gehoord, klinkt het al gauw erg tof. Als je eenmaal een buizenstack hebt gehoord piep je vast wel anders :)