PDA

View Full Version : My Relic Stratocaster project



Aca Ilic
29 februari 2004, 13:51
Still my guitar gently weeps



http://community.webshots.com/user/acailic1

marc_o
29 februari 2004, 14:01
Is dat een Highway strat toevallig?
Die relicen bijna vanzelf natuurlijk.

Anders Destium
29 februari 2004, 14:01
Tja, nou istie kapot :wink:


Je hebt het nogal bescheiden gedaan, of ben je van plan het in stappen te doen?

Je kunt het natuurlijk ook veel verder voeren als je wilt, al vind ik dit er échter uitzien dan van die belachelijke overdreven relics...

Aca Ilic
29 februari 2004, 14:14
In de eerste plaats bedankt voor de snelle reactie. Het is een "bastard" gitaar, de body is van relicmasters besteld, ( gewoon een replacement strat body), de hals is van Fender Standard strat ( i.v.m. aanschaf vintage Klusons moest ik de gaten opvullen en opnieuw uitboren tot 9mm breedte), elementen zijn van Lace sensors, ik wacht alleen op de hals en middle element, stemmechaniken, en dan is 'ie compleet. De butsen en beschadigingen zijn door mij persoonlijk aangebracht met een zeer klein fijne vijl, en ik zie al sommige denken dat het wanzinnig is om de gitaar zo te mishandelen ,maar ik hou van strats , heb verschillende modelen, maar als ik een Relic moet kopen , en ook nog zoveel betalen, dan doe ik hem zelf liever mishandelen , dan iemand anders.

sunday violence
29 februari 2004, 15:16
hmmz tja al eens eerder een discussie over gehad, ik blijf het belachelijk vinden.

vraagje, doe je dat soort dingen ook met je auto?

Negative K3 fan
29 februari 2004, 15:30
afgezien van de ethische kant van het relicen

het is een leuk begin, niet overvloedig, body ziet er vrij natuurlijk versleten uit, maar het lijkt alsof het enige relic aan die gitaar de lak van de body is en dat is natuurlijk wel nep. Een nek bijvoorbeeld slijt ook heel erg door de jaren heen, en natuurlijk het plastic en oxideren van de metalen delen.

Aca Ilic
29 februari 2004, 15:34
Vind je de topic belachelijk of niet, ik heb het toch lekker gedaan.Trouwens hele rare opmerking over toetakelen van de gitaar van iemand met zo'n bijnaam!!???

Akira
29 februari 2004, 15:38
Ik snap het relicen ook niet, maar ik denk dat er veel dingen zijn aan mij die anderen weer niet snappen.
Over deze gitaar, je ziet wel erg duidelijk dat het een nieuwe is waar gewoon butsen op gemaakt zijn.
Misschien de kunstof (slagplaat en knoppen) onderdelen in koffie leggen of thee ofzo, misschien helpt dat?
En ff met een vieze hand over de butsen en slijtage heen, zodat je niet van dat maagelijke hout ziet onder de zogenaamde slijtage door de jaren heen?
En het chroom ff 1 keer door de straat heen smijten om daarna ff 2 weken in de badkamer door te brengen voor de nodige corrosie?

amon
29 februari 2004, 15:38
ik doe het op de natuurlijke manier...

ik heb laatst zo'n japanse strat helemaal gemod en andere kleur gespoten, dus das een mooi 'gooi maar in de hoek als je klaar bent'-gitaartje...

sunday violence
29 februari 2004, 15:43
tja wat zal ik zeggen. misschien moet je je eerst maar ff verdiepen in mijn naam voordat je met je uitspraken komt.

godver wat is het probleem toch met die relicfiguren. altijd als er iets over gezegd word, gaan ze gelijk in de aanval.
misschien omdat ze zelf ook wel weten dat het nogal triest is???.....

maarik heb nog geen antwoord nog op mijn vraag.
doe je dat nou ook met je nieuwe auto, of met je nieuwe fiets? of misschien met je delftsblauw in de keukenkast of met die karel appel die aan de muur hangt :???:

Anders Destium
29 februari 2004, 16:00
Nou, ik vind een mok zonder scherven eraf geen echte mok hoor! En de koffie smaakt veel lekkerder in een oude mok :wink:

Als mensen willen relicen moeten ze dat zelf weten, zolang ze er achteraf maar geen spijt van krijgen. Ik vind het zelf zonde, maar als je een strat hebt schijnt de neiging tot relicen heel sterk te zijn...

Het heeft geen zin om weer te beginnen met een discussie over relicen...

Swan
29 februari 2004, 16:35
Vind je de topic belachelijk of niet, ik heb het toch lekker gedaan.

hoe oud ben je....12?

Mitch
29 februari 2004, 16:40
Gek idee misschien, maar we kunnen iemand natuurlijk ook eens in zijn waarde laten i.p.v. de vrije menigsuiting te misbruiken :roll:

sickpunk
29 februari 2004, 16:45
tja wat zal ik zeggen. misschien moet je je eerst maar ff verdiepen in mijn naam voordat je met je uitspraken komt.

godver wat is het probleem toch met die relicfiguren. altijd als er iets over gezegd word, gaan ze gelijk in de aanval.
misschien omdat ze zelf ook wel weten dat het nogal triest is???.....

maarik heb nog geen antwoord nog op mijn vraag.
doe je dat nou ook met je nieuwe auto, of met je nieuwe fiets? of misschien met je delftsblauw in de keukenkast of met die karel appel die aan de muur hangt :???:

stel je niet zo aan man...

sunday violence
29 februari 2004, 16:49
waar bemoei jij je nou weer mee????
oja je had je basgitaar geducktaped omdat dat zo lekker punk is... :roll:

sickpunk
29 februari 2004, 16:57
nee aap... sommige mensen doen ook dingen omdat ze het mooi vinden
en dat gat in je broek, zit er zeker omdat het zo stoer staat(als we dan toch zo gaan beginnen)

Mitch
29 februari 2004, 17:14
Als jullie nou eens lekker naar Off Topic gaan, daar een topic openen en jullie testosteron gaan spuien, dan kan Aca gewoon verder met zijn topic.

maylingjv
29 februari 2004, 17:56
wel iedereen doet met zijn gitaar wat ie wilt he :D
ik vind zo'n gerelicte gitaar wel mooi van uitzicht zo,vind ik niks mis mee.net als iemand zijn gitaar gewoon laat paintbrushen omdat ie dat mooi vind.

stewartfan
29 februari 2004, 19:52
lelijk gerelict

Javaca
29 februari 2004, 20:48
Lekker ingetogen gerelict.
Beter dan die extreme relics. De rest slijt vanzelf wel.

ben???
29 februari 2004, 21:07
mooi gedaan, beter dan dat wrak van sash :P

green_day
29 februari 2004, 21:14
mooi gedaan, beter dan dat wrak van sash :P

Maar die van sash is een echte '57!! (..re-issue)

@ topic starter: het is op zich een begin. De hals moet ook nog vind ik, en die plastic parts zien er niet echt vintage uit. Verder misschien nog iets meer aan die body schaven? succes!

sunday violence
29 februari 2004, 21:33
nee aap... sommige mensen doen ook dingen omdat ze het mooi vinden
en dat gat in je broek, zit er zeker omdat het zo stoer staat(als we dan toch zo gaan beginnen)

wat the fuck loop je nou bijdehand te doen met je aap, kom ff een keer stoer doen als ik je in de stad tegen kom loser!!

Anders Destium
29 februari 2004, 21:53
Kinders....

amon
29 februari 2004, 22:12
ik heb nog wel 3 hele ouwe/vieze/vergeelde witte knoppen, 2 volume, 1 tone.
mag je op komen halen...

Nielsje
29 februari 2004, 22:39
slagplaat ff in een bak koffie leggen (grote bak :P)

als de kleur niet bevalt, kan je die weer ongedaanmaken met een beetje bleek..

Ik zou m'n strat gewoon ff een paar keer laten vallen, niet te hard, maar gewoon..

gitaar bij de hals beetpakken, en door je hand laten glijden, op iets hard, krijg je namelijk een echt natuurlijk effect, wat iedereen wel es meegemaakt heeft..

of je strap die ineens losschiet..

Mijn strat is al een keer door iemand anders gerelict, zie m'n webshots, maar die heeft het niet helemaal mooi gedaan, daarom wil ik het zegmaar afmaken..

hoe heb je die ene hoek (die ronde, waar je elleboog overheen gaat) zo gekregen?

roppie
29 februari 2004, 22:45
dat koffie werkt trouwens niet bij alle slagplaten, ik heb een paar maanden terug m'n pearl slagplaat er daaaaggen in laten liggen maar hij was compleet niet verkleurd :-?

schaap
29 februari 2004, 22:49
Ik zou m'n strat gewoon ff een paar keer laten vallen, niet te hard, maar gewoon..

gitaar bij de hals beetpakken, en door je hand laten glijden, op iets hard, krijg je namelijk een echt natuurlijk effect, wat iedereen wel es meegemaakt heeft..

of je strap die ineens losschiet..

Echt als mensen serieus bezig zijn dan snap ik het nog en zou ik het zelf ook nog kunnen doen, maar een gitaar uit je handen expres laten vallen zou me nooit lukken :P

roppie
29 februari 2004, 22:51
die van mij is een tijd geleden uit de gigbag op straat gevallen, helpt ook wel

sickpunk
29 februari 2004, 23:01
nee aap... sommige mensen doen ook dingen omdat ze het mooi vinden
en dat gat in je broek, zit er zeker omdat het zo stoer staat(als we dan toch zo gaan beginnen)

wat the fuck loop je nou bijdehand te doen met je aap, kom ff een keer stoer doen als ik je in de stad tegen kom loser!!


haha hoe oud was je ookal weer? 20? 21? leer je is zo gedragen man..

Nielsje
29 februari 2004, 23:01
Ik zou m'n strat gewoon ff een paar keer laten vallen, niet te hard, maar gewoon..

gitaar bij de hals beetpakken, en door je hand laten glijden, op iets hard, krijg je namelijk een echt natuurlijk effect, wat iedereen wel es meegemaakt heeft..

of je strap die ineens losschiet..

Echt als mensen serieus bezig zijn dan snap ik het nog en zou ik het zelf ook nog kunnen doen, maar een gitaar uit je handen expres laten vallen zou me nooit lukken :P

geloof me, een fender strat wil iedereen wel laten vallen :)

Ik vind dat ding echt geweldig voor cleane stukken, (dire straits enzo)

maar voor het echte werk stap ik graag over op m'n les paul :)

John P
29 februari 2004, 23:23
Lekker sfeertje onder de muzikanten in Den Helder. Gaat dit over muziek? Ieder zijn meug, toch!!

Anders Destium
1 maart 2004, 00:11
Op het internet is iedereen stoer :roll:

Veel stoerder dan in het echte leven in ieder geval :wink:

RS-Rik
1 maart 2004, 10:17
Zelf zou ik nooit relicen.. maar ik vind het wel grappig als iemand anders het doet.

met een klauwhamer kun je geloof ik ook prachtig relicen! Nog een tip om corrosie te versnellen, leg de onderdelen die je snel roestig wilt hebben eerst een dagje in een bakje water met opgelost zout, en leg hem dan op een vochtige plaats... woei dan gaatie lekker!

Javaca
1 maart 2004, 13:45
dat koffie werkt trouwens niet bij alle slagplaten, ik heb een paar maanden terug m'n pearl slagplaat er daaaaggen in laten liggen maar hij was compleet niet verkleurd :-?

Koffie met soyasaus werkt beter.

Corrosie kun je doen met accuzuur. (pas op gemeen goedje :wink: )

California Jam
1 maart 2004, 14:09
Tja, ik weet niet echt of ik het nou mooi vind. Een relic is in mijn ogen pas een 'relic' als-ie jaren oud is en er verschrikkelijk veel op gespeeld is. Je kunt het wel proberen na te maken maar je ziet in één oogopslag dat het zo nep als de pest is. En dan blijkft het toch een beetje zonde... :wink:

andy
1 maart 2004, 15:25
Ik heb een Fender Stratocaster waar ze idd foute lak gebruikt hebben. De lak begon na twee jaar spontaan te barsten, dat is echte relic. :wink:
Maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om in een gitaar te gaan hakken, maar ik ga ook niet als een Pietje precies elk krasje herstellen. Ik doe er op het podium soms een beetje wild mee, dan loopt zo"n gitaar af en toe wat op.

Gretsch6120
1 maart 2004, 15:39
Je kunt de metalen hardware beter een nachtje in je tuin begraven. Werkt veel natuurlijker.

Sicky61
1 maart 2004, 17:51
voor cracelee(barstjes in je lak) moet je je gitaar bevriezen(stikstof)en daarna weer verhitten(in bijv. de oven van je moeder)
Had ik al gezegd dat ik het de grootste onzin vind? :stop:

Javaca
1 maart 2004, 20:54
Craquelé door middel van bevriezing werkt alleen bij nitrocelluloselak.

ben???
1 maart 2004, 21:23
mooi gedaan, beter dan dat wrak van sash :P

Maar die van sash is een echte '57!! (..re-issue)

@ topic starter: het is op zich een begin. De hals moet ook nog vind ik, en die plastic parts zien er niet echt vintage uit. Verder misschien nog iets meer aan die body schaven? succes!

hahahaha dat ding is echt overkill, t zijn deen slijtplekken meer maar fucking schuurplekken zo groot als de slagplaat

Aca Ilic
1 maart 2004, 22:59
Allemaal bedankt voor alle reacties!! :)

sickpunk
1 maart 2004, 23:03
Lekker sfeertje onder de muzikanten in Den Helder. Gaat dit over muziek? Ieder zijn meug, toch!!

jahor heerlijk sfeertje... alleen niet tusse alle muzikanten;) maar.. ik vind ze strat erug cool! hoewel, ie nog wta te mooi glimt... maar verder vink het cool!

sickpunk
1 maart 2004, 23:04
koop wel een X een biertje voor hem... is ie weer vrolijk ;)

Sicky61
1 maart 2004, 23:11
Craquelé door middel van bevriezing werkt alleen bij nitrocelluloselak.
Ik heb het op gewoon huis tuin en keuken schilderwerk ook vaak zat gezien.
En hoe zit dat dan met aardewerk?
Daar zit toch echt geen nitrocelluloselak op.

guvnor
2 maart 2004, 08:37
hoe relic je trouwens een gitaar met een laklaag die op sommige plekken meer dan anderhalve millimeter is?
volgens mij zal zoiets nooit authentiek lijken... :D

Anders Destium
2 maart 2004, 10:38
Kom maar op met dat ding, dan zal ik laten zien hoe dat moet :razz:

Ik heb nog wel het een en ander aan spul liggen waarmee dat makkelijk moet kunnen... Of het mooi wordt is alleen een 2e :wink:

guvnor
2 maart 2004, 12:31
laat maar...ik geloof je wel :-D

en hamer en beitel heb ik ook nog wel ergens liggen...

sunday violence
2 maart 2004, 14:12
koop wel een X een biertje voor hem... is ie weer vrolijk ;)


daar gaat het niet om, en hoe oud ik ben doet er al helemaal niet toe. maar als iemand als jij die in een ander topic zegt dat ie kwaad op me is omdat ik hmen niet mee heb genomen uit alkmaar terwijl ik godverdomme op mijn vrije zondag in de plensende regen naar alkmaar rij om een of andere waardeloze band te zien spelen (en ik heb het niet over jullie want ik heb jullie niet gezien) en vervolgens peren jullie m, hebben we 2 uur zitten wachten in de mc donalds nota bena, en dan ook nog lopen zeiken vervolgens mij een aap noemen op internet, dan heb ik zoiets zeg dat dan ff recht in me bek.

want zoals iemand anders al zei via internet is iedereen stoer.

sickpunk
2 maart 2004, 15:48
stuur je wel ff prive berichie ;)

Mitch
2 maart 2004, 19:07
Zoals Geoffrey Teese zou zeggen: peace, love and wah :P

Sicky61
3 maart 2004, 13:05
Jezus.....probeer ik nog advies te geven ook :-?
Gewoon veel gebruiken die plank dan wordt 'ie vanzelf 'relic'
Dikke ringen,gespen,armbanden en enthousiast(lees dronken) meedrummen op de bekkens wil ook nog wel es werken.
Ach tegenwoordig hebben gitaristen zoveel planken dat ze de tijd niet krijgen om te slijten.
Rory wel es live aan het werk gezien?
Die had een hele act met z'n strat waarmee het ding het hele podium over gesleurd en geragd werd,en dat iedere dag jaar na jaar.........
Dan is het wel koel als je strat er afgeragd uitziet.
Voor alle relikkers onder ons.....IK VIND jullie belachelijke figuren. :sneaky:

Aca Ilic
3 maart 2004, 16:18
Yeah! Peace Sicky

EagleEye
5 maart 2004, 07:13
tja wat zal ik zeggen. misschien moet je je eerst maar ff verdiepen in mijn naam voordat je met je uitspraken komt.

godver wat is het probleem toch met die relicfiguren. altijd als er iets over gezegd word, gaan ze gelijk in de aanval.
misschien omdat ze zelf ook wel weten dat het nogal triest is???.....

maarik heb nog geen antwoord nog op mijn vraag.
doe je dat nou ook met je nieuwe auto, of met je nieuwe fiets? of misschien met je delftsblauw in de keukenkast of met die karel appel die aan de muur hangt :???: en ik hoop dat ie later geen kinderen krijgt :D (heb je'm?? :D)