PDA

View Full Version : Tele Thinline '72 RI



Punt
29 februari 2004, 02:43
Hoi,

Ik heb mijn Tele Thinline '72 net binnen, die met die humbuckers.
Zo uit de doos viel het wat tegen, maar na een goede setup en wat inspelen is het toch wel een heel leuk gitaartje.

Heeft iemand ervaring met deze gitaar en zijn er mods die hem nog beter maken?

Alle input is welkom!

Dank

ben???
29 februari 2004, 11:19
foto!

telecastermaster
29 februari 2004, 16:01
Wat vind je er niet goed aan?

Punt
29 februari 2004, 17:27
Wat vind je er niet goed aan?

Als je mods wilt uitvoeren wil dat niet zeggen dat je ontevreden bent met je gitaar. Een mod maakt een slechte gitaar nooit goed. Je kan er echter wel een goede gitaar net iets meer mee geven.

Toch heb ik wel wat opmerkingen over deze gitaar:

Het clean:
Alleen in de tussenstand van de elementschakelaarvind ik het geluid bruikbaar en lekker klinken.
Het geluid van het nekelement is zo ongedefinieerd dat het onbruikbaar is.
Het brugelement is weer te trebbelig en te dun.

OD:
Alleen met het brugelement krijg ik een goede vervormde sound, maar dan ook weer echt heel lekker (bluesleads).
Andere standen zijn onbruikbaar bij OD.

Volume en toonknoppen:
Deze moeten volledig open staan anders klinkt de gitaar zo dood als een pier. Er valt dus niets te regelen.

Kortom 1 lekkere cleane sound en 1 heel leuke leadsound.

Ik ben er teverden mee, maar verbeteringen zijn altijd welkom :)

Edit:
Foto volgt als ik mijn uitgeleende camera terug heb van de week :)

roppie
29 februari 2004, 17:31
ehhmm waarom koop je hem als je er niks mee kan

BLOK182
29 februari 2004, 21:22
Misschien dat een paar andere elementen en evt nieuwe electronica (highgrade pots etc) het geheel wel wat verbeteren.

Punt
7 maart 2004, 00:40
He? Heb ik geschreven dat ik er niets mee kan?

Ik heb geprobeerd een gedetailleerde beschrijving te geven van mijn ervaring met deze Thinline in de hoop dat iemand anders er wat mee kan.

Ik ben hardstikke tevreden met die gitaar. En nu na een week inspelen en wat tweaken moet ik zeggen dat het een zeer veelzijdige gitaar is en dattie heel lekker klinkt en super speelt.

Een echte aanrader!

galguitarist
5 april 2004, 15:16
Ik heb mijn oog, en hand laten vallen op een '72 Fender Telecaster Thinline RI. Jammergenoeg heeft mijn oor er nog niet veel mee gekund omdat ik hem alleen onversterkt heb kunnen proberen tot dusver. Vond hem wel superfijn spelen.

Nu kwam ik er na wat onderzoek achter dat deze gitaar in het verleden ook in Japan is gemaakt, terwijl hij nu alleen nog maar in Mexico wordt gemaakt.

Maakt dit qua kwaliteit veel uit. Heb natuurlijk graag de beste uitvoering van deze gitaar (kom a.u.b. nu niet met het origineel aan :)). Het wordt dan natuurlijk wel een tweedehands als ik voor de Japanse ga...

Wat maakt eigenlijk nu precies het verschil?

Ook vroeg ik mij af of deze gitaar geschikt is voor dikke snaren (.10-.52 of .11-.52). Hier geef ik namelijk de voorkeur aan. Ik stem dan een halve toon lager.

Ik speel trouwens powerpop tot emocore. Dus mooi cleans tot en met vette palmmute shit is welkom. Ik speel trouwens vooral slaggitaar dus vette leads is een bijzaak :).

Wat een verhaal...

Alvast bedankt!

Wilson
5 april 2004, 21:28
is 010 of 011 dik qua snaren gezien? :???:

dat noem ik gewoon normale dikte hoor

galguitarist
5 april 2004, 23:27
Met dik bedoel ik "dikker dan dat er standaard op zit" namelijk .09-.46. Maar ja...

BartL
5 april 2004, 23:34
Edit:
Foto volgt als ik mijn uitgeleende camera terug heb van de week :)
Issie kwijt? :-D

Punt
5 april 2004, 23:56
Edit:
Foto volgt als ik mijn uitgeleende camera terug heb van de week :)
Issie kwijt? :-D

Eh nee, ik heb hem weer. Maak van de week ff een foto :)

Ondertussen heeftie een goede setup gehad en hij is geweldig!
Zeer veelzijdig, klinkt zowel vervormd als clean echt lekker.
Naast mijn LP en ES335 misstaat/hoort hij niet. Echt heel veel gitaar voor het geld. Heb hem wel zelf geimporteerd, dat scheelt wel in de prijs natuurlijk, hier istie duurder.

Wilson
6 april 2004, 09:47
Met dik bedoel ik "dikker dan dat er standaard op zit" namelijk .09-.46. Maar ja...

volgens mij is 010 toch ook vaak de standaard dikte. 009 noem ik dun

galguitarist
6 april 2004, 10:49
Maar kan iemand mijn nu uitleggen wat het verschil tussen de Japanse en Mexicaanse versie van deze RI is wat betreft de kwaliteit?

Heel erg bedankt alvast!

O ja, Punt wat voor muziek speel je?

Bigfoot414
6 april 2004, 12:51
Telecasters zijn op hun best als ze origineel zijn, met twee single-coils dus.

Punt
6 april 2004, 21:07
Hier de foto's

http://members.chello.nl/triekwel/Thinline01.jpg

http://members.chello.nl/triekwel/Thinline02.jpg

De Mexicaanse is beter.
Er zitten amerikaanse onderdelen op die in Mexico geassembleerd zijn.

galguitarist
8 april 2004, 18:33
Ziet er mooi uit hoor!!!

Bedankt voor de info trouwens.

Ben wel benieuwt hoe hij vervormt klinkt. Dat is namelijk mijn grootste vraagstuk... Hoop dat het niet iel en schel is zoals ik van mijn Strat gewend ben...

Klinkt hij een beetje "vet"? En kan hij palmmuten goed aan? Ik zou hem namelijk wel ook voor redelijk "zwaar" werk willen gebruiken.

Bedankt!

galguitarist
8 april 2004, 18:33
Ziet er mooi uit hoor!!!

Bedankt voor de info trouwens.

Ben wel benieuwt hoe hij vervormt klinkt. Dat is namelijk mijn grootste vraagstuk... Hoop dat het niet iel en schel is zoals ik van mijn Strat gewend ben...

Klinkt hij een beetje "vet"? En kan hij palmmuten goed aan? Ik zou hem namelijk wel ook voor redelijk "zwaar" werk willen gebruiken.

Bedankt!