PDA

View Full Version : Hallo Allemaal :-) (wéér een beginnertje)



Tjernobyl
29 februari 2004, 01:43
Hallo Allemaal,

Ik volg dit forum al een aantal dagen en heb net besloten om mij toch maar hier aan te melden in de hoop dat er mensen zijn die mij kunnen en willen helpen en wie weet, misschien dat ik ooit in de toekomst mijn steentje aan dit forum ook kan bijdrijgen :).

Ik wil graag gitaar leren spelen. Ik heb van een goede vriendin een klassiek akoestische gitaar mogen lenen, een "Miguel Angel S.L." made in Spain. De gitaar heeft dus nylon snaren en om de bovenste 3 zit een soort van stalen omhulsel. Persoonlijk heb ik niet veel over deze gitaar gevonden, misschien dat iemand van jullie er iets van afweet?
Hij ziet er erg mooi uit en het geluid vind ik ook super, alleen omdat de hals breder is en de snaren verder uit elkaar staan, kan ik hem met mijn kleine handjes nogal moeilijk bespelen en ik zit er aan te denken om een eigen western gitaar te kopen.

Nou heb ik al een mooie western gezien, een Greg Bennet (sorry type niet onthouden) voor 189 euro, is dit een "normale prijs" denken jullie? Daarnaast heb ik via internet ook een Aria W20 (volgens mij was het W20) voor 100 euro gevonden en nou zou ik graag willen weten wat jullie het verstandigst lijkt?

Ik heb nog geen lessen genomen, ik probeer het eerst zelf. Ik ben begonnen met guitar pro en een aantal tabs, dus een aantal liedjes die ik met heel veel moeite probeer na te spelen. Dit heb ik inmiddels aan de kant gelegd en ben begonnen met de software van Emedia, zie deze link: http://www.emediamusic.com/gm1.html. Ondertussen heb ik de cdrom ook al in volledige versie thuis en ik raad hem de beginners zeker aan.
Tot nu toe bevalt het programma mij uitstekend, er zitten beeld- en geluidsfragmenten bij die de boel verduidelijken en ondertussen kan ik al een aantal akkoorden spelen, joepie !
Ik speelde eerst met mijn, voornamelijk, duim maar nu ik een (groene) plectum heb aangeschaft is het geluid duidelijk mooier !
Over de plectrum heb ik nog wel een vraagje, "mag" je met de plectrum ook in een opwaartse beweging de snaren raken of alleen in een neerwaartse beweging?

Het is al een aardig verhaal geworden, ik wou nog een aantal dingen vragen maar die ben ik op dit moment vergeten, sj|t ! :oops:

Hoop dat jullie de tijd en moeite willen nemen om op mijn vraagjes te reageren en eventueel nog wat tips te geven (zal het forum ook nog is een keer doornemen).

Vriendelijke groeten,
Alex