PDA

View Full Version : kleine versterker



Nielsje
28 februari 2004, 23:40
test

Nielsje
28 februari 2004, 23:42
Oke,

het is zover, ik ga m'n kamer betrekken. maar nu moet ik wel een amp hebben.

ik wil niet te veel uitgeven, dus denk aan de kjoep 15.

30 zou wel beter, maar is ook weer duurder..

student he..

dus:

mocht iemand een ander idee hebben of een leuke 2e hands kleine amp hebben, bied je aan!

ow ja..ook 15 watt buizenkasten worden geaccepteerd :wink:


edit : noem er meteen een bedrag bij als je kan..

ik zoek trouwens wel een beetje waar voor m'n geld, dus kom nie aankakkuh met een squir sp 10 ofzo..

Electrical Storm
28 februari 2004, 23:54
Marshall MG30dfx?

ProMedics
29 februari 2004, 00:26
Behringer GM110:

30 Watt RMS
10" Jensen speaker
Analoge modelling (3 amps, 3 gain modes, 3 speaker sims)
Fx-loop
Heaphone-out
Line-out
Speaker-out

119,- bij de feedback. Opzouten met die cube 15 :D

skabouter
29 februari 2004, 00:42
ik denk eigenlijk dat behringer hier inderdaad het meeste waar voor zijn geld geeft hier. de cube zal beter zijn, maar wel duurder. denk dus ook aan behringer, nielsje

Nielsje
29 februari 2004, 00:45
een kjoep 15 is toch ook maar 125 euri of niet?

T hoeft trouwens niet te meest veelzijdige amp te zijn hoor

geen effecten ofzo..

ik heb daarvoor 'echt spul ' :):)

skabouter
29 februari 2004, 00:55
je kan ook ergens gewon een merkloos prul zoeken voor 25/50 euro. heb je een OD pedal ? die ervoor, en klaar ben je, genoeg voor een studentenkamer, me dunkt

BLOK182
29 februari 2004, 12:19
Ehm, Behringer amps schijnen echt meuk te zijn, ik zou voor de cubes of de marshall gaan. Marshall nog niet getest, hoor der wel goeie dingen over, cube30 heb ik getest en die klonk lekker.

BartL
29 februari 2004, 12:43
Wrom neem je niet gewoon je Marshall dsl top & cab mee? :-D

En nu weer normaal:
Wat vinden jullie van een Peavey Rage/Blazer 158? Ik heb de Rage gehad en dat vond ik een goede amp, kost nieuw nog geen 90 euro. Maja, ik weet alleen dat ze hem bij Musik-Produktiv.de verkopen.
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3247009&sid=!18121995&quelle=volltext
Veel seccus met je keuze :)

ProMedics
29 februari 2004, 12:47
Ehm, Behringer amps schijnen echt meuk te zijn, ik zou voor de cubes of de marshall gaan. Marshall nog niet getest, hoor der wel goeie dingen over, cube30 heb ik getest en die klonk lekker.

Ik zou daar niet over oordelen voor je het zelf geprobeerd hebt. Ik heb zowel de cube30, mg30dfx en GM110 geprobeerd, en behringer levert met afstand het meest waar voor zijn geld. En met een leuk tweedehands stereo chorus en reverb pedaaltje klinken twee GM110s echt een heel stuk cooler dan een MG30DFX.

BLOK182
29 februari 2004, 14:27
Sorry, haalde ff de GM (nieuwe serie?) door de war met de GX dingen, en die GX'en vond ik gewoon slecht, heb de rest van de Behringer lijn nog niet gehoord (interesseren me ook niezo gek veel :wink: ) en vandaar was ik er maar vanuit gegaan dat alles zooi was :)

ProMedics
29 februari 2004, 15:25
Spaar me, die GX is inderdaad vrij loos. Clean is nog wel redelijk, maar de distortion is puur gezoem :( De nieuwe GM lijn is echter een stuk beter, de modelling is echt goed voor de prijs. Nog steeds geen deathmetal, maar hardrock is te doen. En clean is ie rete helder, dus pedaaltjes gaan ook prima lukken.

edit: maar als serieus een Mesa in je kamer hebt staan kan ik me voorstellen dat je weinig interesse hebt in leuke kleine transistor ampjes :o

wietse
29 februari 2004, 17:03
heb net een 3watt gescoord op een rommelmarkt kan ook op batterijen voor 30 euro mag je hem hebben.
er zit ook nog tremelo op maar dat werkt niet goed.
of is deze versterker wat te licht voor je? :D

Metoshade
29 februari 2004, 23:27
pssst Er komt binnenkort een nieuwe Cube die op adapter/batterijen loopt en voorzien is van veel opties!!! (volgens mij dezelfde opties als de cube 15, maar dat weet ik niet zeker...)

Metoshade
29 februari 2004, 23:29
pssst Er komt binnenkort een nieuwe Cube die op adapter/batterijen loopt en voorzien is van veel opties!!! (volgens mij dezelfde opties als de cube 15, maar dat weet ik niet zeker...)

Nielsje
29 februari 2004, 23:38
hm...

iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe...en ga zo door!..

ik blijf lezen..

ik denk dat de cube 15 de meeste punten heeft tot nu toe, het kan wel zijn dat een behringer meer waar voor het geld heeft.

MAar transport kosten zijn ook nogal wat, ik heb geen zin om m'n tank helemaal voor te gooien voor een ritje musik produktiv ofzo..

bovendien, het is puur voor op de kamer, ik ga m'n dsl niet meenemen, en pedalen ook niet, misschien wel dat ik m'n zelfbouwsels in grun laat :)

ProMedics
1 maart 2004, 01:16
Nee, de nieuwe cube heeft MEER opties als de cube 15! Raar maar waar...