PDA

View Full Version : Marshall vba 400



josh.vandenberg
28 februari 2004, 15:27
Ik ben op zoek naar het schema van deze bastop.Wie heeft het of weet hoe ķe er aan kan komen.

jensie
28 februari 2004, 20:11
ik weet uit ervaring dat het eigenlijk wel moeilijk is om aan een deftig bass-versterker schema te geraken, want ik zou graag zelf een bass versterker make voor mijn eindwerk volgend jaar (dus als er nog iemand een deftig schema heeft ligge van een mooie bass versterker, dat is altijd welkom)
maar nog vel succes met je zoektocht

soapwater
1 maart 2004, 22:06
op deze website staat wel een marshall 50Watt basshead, maar het model dat je zoekt kan ik ook niet direct vinden.
http://www.kbapps.com/audio/schematics/tubeamps/marshall/Default.htm

Ik heb als eindwerk ook een gitaarversterker ontworpen en gebouwd... maar er kwam meer bij kijken dan ik gedacht had. Versterkerstechniek is een andere materie dan de basiselektronica die meestal in curussen gegeven wordt.
Bij de bespreking van m'n eindwerk kon ik de juryleden maar niet wijsmaken waarom buizen gebruikt worden i.p.v. transistoren en waarom men in gods naam het signaal zou willen vervormen (distortion-overdrive)... Een vak appart

Succes ermee
Greetz

josh.vandenberg
2 maart 2004, 14:49
Ik wil wat in mijn pre amp gaan verbouwen,De poweramp is echt monsterachtig.Ik speel gitaar en bas .Met dit monster blaas je echt als tegen de muur aan,en er doorheen.Maar de pre amp mist wat,ik kan niet echt zeggen wat,maar het is erg grof,het mist wat definitie,en finesse.

Laus
4 maart 2004, 17:12
hum..zjin die VBA400 dingen 2e hand al te vinden of niet?

lijkt me toch wel vet als vervanger voor mn DBS7400.

Chris Wolstenholme
4 maart 2004, 17:23
ik zal je zeggen dat ik er nog nooit 1 gezien heb.
ik weet wel dat het mijn volgende amp wordt ( al kan mijn DBS nog wel ff voorruit :D)

josh.vandenberg
4 maart 2004, 18:18
Ik heb 'm voor een niet te gekke prijs gevonden,die jongen vond het een beetje gortig om met zo'n apperaat in een cafeetje te spelen.

Voor kleiner werk heb ik een kleinere versterker ,maar voor het grotere werk is ķe te gek.Zeker een aanrader

Volgens mij houdt Marshall niet zo veel waarde vast tweede hands.