PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar en versterker, helemaal gelukkig



semt-x
28 februari 2004, 15:06
Hier een paar foto's van mijn nieuwe gear. Ik ben nog een beginner, maar ben hier helemaal gelukkig mee. En nou maar veel gaan oefenen!!!

Epiphone Les Paul St.
Marshall MG-30dfx
Marshall Jackhammer
Dunlop Cry-Baby Wah

http://home.wanadoo.nl/dave.haket/versterker.jpg

http://home.wanadoo.nl/dave.haket/gitaar.jpg

el loco
28 februari 2004, 15:14
Gefeliciteerd man! Veel plezier.

BartL
28 februari 2004, 15:14
Een beginner...en dan koop je dit? :o
Ik zou wel willen weten wat je over 10 jaar hebt...

:-D :-D :-D

BartL
28 februari 2004, 15:15
...oow trouwens, ziet er SUPER uit :-D

Gefelicitaart :cool:

semt-x
28 februari 2004, 15:18
Ik wilde gewoon graag een Les Paul model hebben.
En heb ook zitten kijken naar Stagg, maar dat is idd ook echt niets.
Ik wilde spullen hebben waar ik ff mee vooruit kan, en denk dat ik hier een goede koop aan heb gedaan.
Het was idd niet goedkoop, maar voor niets gaat de zon op.
Veel voor overgewerkt, dus dan is het ook lekker als je jezelf een keer kan "verwennen".

lupoloco
28 februari 2004, 15:25
wow, veel plezier er mee!

BLOK182
28 februari 2004, 15:26
Mooi spul, daar kan je wel ff mee vooruit!!

ben???
28 februari 2004, 15:26
heel mooi!

sunday violence
28 februari 2004, 16:00
zeker!

ik begon met een squier en een fender frontman ampje van 15 watt :P

Mitch
28 februari 2004, 16:18
Leuk hoor ! Kun je zeker even mee vooruit. Toch geslaagd voor de Jackhammer zie ik ?

kokteejl
28 februari 2004, 16:18
ik een stagg en een 12 watt....bweegh had ik ook maar direct e epiphone gekocht

EagleEye
28 februari 2004, 16:25
Heel mooi :)
ik wil ook zo'n cry baby , is dat goed spul?

semt-x
28 februari 2004, 16:37
Ik heb de Jackhammer gevonden in Gouda, klein winkeltje. GELUKKIG!!!
En verder ben ik over de Cry Baby erg tevreden...
Alleen het enige nadeel vind ik, dat je hem alleen aan kan zetten door op de top-kant van het pedaal te drukken, waardoor je onder het spelen altijd in de hoge sessie begint.
Ik geloof bij de pedalen van Morley is dit een aparte button, en kan je beginnen in elke gewenste stand.
Maar voor het geld is het een erg leuk pedaal.

amon
28 februari 2004, 17:03
:o

ik begon op een yamaha eg112 met een yamaha versterkertje van 15 watt...

later voor 275 euro verkocht, denk ik meer dan de nieuwprijs toen :-D

ProMedics
28 februari 2004, 17:06
Erg cool. Weet nu al dat je over een paar weken verlangt naar nog duurder spul (of ben ik de enige die nooit tevreden is? :lol: ), maar hier kan je zeker mee vooruit. Die amp kan mischien wat volume problemen opleveren, maar die gitaar kan zoiezo nog wel een jaartje of 50 mee. Veel plezier!

NeeraDJ
28 februari 2004, 17:16
Goed spul man, veel plezier! Ik ben met redelijk duur spul begonnen een Fender strat uit de '60 of vroege '70's. Heb deze amp ook na een tijdje gekregen en heb 'm nog steeds. Ik had iets nodig met niet teveel volume en wat effecten omdat ik die niet apart wilde kopen. Alleen jammer dat ie iets te treblig is en een beetje een transistor klank heeft, voor de rest is het echt een leuk ding

green_day
28 februari 2004, 17:20
Erg cool. Weet nu al dat je over een paar weken verlangt naar nog duurder spul (of ben ik de enige die nooit tevreden is? :lol: ), maar hier kan je zeker mee vooruit. Die amp kan mischien wat volume problemen opleveren, maar die gitaar kan zoiezo nog wel een jaartje of 50 mee. Veel plezier!

volume problemen?! dat ding gaat hard zat! zeker voor in de kamer

Erg gefeliciteerd met je gitaar, amp en fx.. ziet er allemaal prima uit! veel plezierermee!

skabouter
28 februari 2004, 18:15
gave spullen, kerel, doe je goed !!!

Javaca
28 februari 2004, 18:26
Mooi spul man!

Ik wilde dat ik zo'n rig had :)

Sicky61
28 februari 2004, 18:54
Goeie keuze en koel speelgoed voor de looks ook 8-)
En nou niet poetse' maar spele' :dance:

BartL
28 februari 2004, 19:07
of ben ik de enige die nooit tevreden is? :lol:
Nee :-D

Nielsje
28 februari 2004, 19:12
Alleen het enige nadeel vind ik, dat je hem alleen aan kan zetten door op de top-kant van het pedaal te drukken, waardoor je onder het spelen altijd in de hoge sessie begint.
Ik geloof bij de pedalen van Morley is dit een aparte button, en kan je beginnen in elke gewenste stand.


Hm... dat is geen groot probleem hoor :)

ik vond die gedachte vroeger ook vervelend, maar t valt best mee, je kan snel je pedaal naar achter bewegen, en op dat moment ff niet spelen enzo je went er vanzelf aan..


Ja dat van morley klopt.. maar ik denk dat dit systeem nog onhandiger is, want dan moet je eerst schakelen, je voet verplaatsen en dan pas wah-en.. bij een snellere sessie is die niet echt practisch denk ik

Billie Joe Armstrong
28 februari 2004, 20:02
Ziet er erg mooi uit semt-x! Je gaat zo te zien Slash achterna (lp + marshall) Veel plezier ermee.

Maar...
Ik heb je vragen al een tijdje gevolgd op dit forum (ik wil zelf ook elektrische gitaar gaan spelen) en nu vraag ik me toch af waarom je niet voor de Cube 30 hebt gekozen. Daar waren de mede forum gebruikers (kenners) toch veel positiever over??? Die Epi lp is zonder meer een goede keuze, na wat ik heb gelezen op dit forum. (Hét gitaar forum)

Anders Destium
28 februari 2004, 20:20
Felici :)

Beginnen met mooi spul is een goede keuze, zo kun je tenminste alleen jezelf dingen verwijten als het allemaal niet zo klinkt (uhmmm :lol: ). Het is prettig om van je materiaal op aan te kunnen, zo hoef je je echt alleen te richten op het opbouwen van je techniek :)



Een beginner...en dan koop je dit? :o
Ik zou wel willen weten wat je over 10 jaar hebt...

:-D :-D :-D

Ik speel zo'n 10 jaar en nu begint mijn collectie wel een beetje de spuigaten uit te lopen (ik kan de zooi niet meer zo goed kwijt, gelukkig hoop ik binnenkort te verhuizen naar een eigen appartement ipv studentenhuis). En dan heb ik niet eens belachelijk grote versterkers en stapels pedalen :oops: Ik ben begonnen met een Squier startersset, het is enkel de vraag hoeveel je over hebt voor je hobby :wink:

Trocar
28 februari 2004, 20:37
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit! :)

ProMedics
28 februari 2004, 22:08
volume problemen?! dat ding gaat hard zat! zeker voor in de kamer

Hoewel iedere muzikant zijn eigen doel heeft, zou het best kunnen dat iemand met een LP en een marshall graag ooit in een band wil spelen. En dan is een 30W transistor al snel niet erg luid meer. Om mee te oefenen boeit volume weinig, een 5wattertje is al sner irritant voor de buren, en een 30W kan je serieus niet open zetten zonder de politie voor je deur te krijgen.

Dus mijn punt was, en is: met een marshall MG30FDX kan je uitstekend leren spelen, een een wat rustigere jam met een drummer kan ook nog wel, maar uiteindelijk komt er ooit een tijd dat je wat luider moet.

semt-x
28 februari 2004, 22:53
Ik heb de Roland Cube 30 ook getest, maar vond tussen de Marshall en de Cube weinig verschil, althans dat Marshall zijn eigen geluid heeft. Uiteindelijk heeft het uiterlijk er voor gezorgd dat ik voor de Marshall ben gegaan. De Cube heeft meer effecten, maar vind hem er verder vrij kinderlijk uitzien, maar ook hier komt een prima geluid uit.

EagleEye
28 februari 2004, 23:21
Die marshall ziet er gewoon 10x beter uit en als beginner hoor je het verschil niet :wink:

ijff
28 februari 2004, 23:37
En verder ben ik over de Cry Baby erg tevreden...
Alleen het enige nadeel vind ik, dat je hem alleen aan kan zetten door op de top-kant van het pedaal te drukken, waardoor je onder het spelen altijd in de hoge sessie begint.

Da's even oefenen.. en dan leer je er ook wel mee werken.. snaren even dempen voordat je het pedaal aantrapt, of precies voor een bend aan trappen.

RS-Rik
28 februari 2004, 23:41
oh jaah, oh jaah *kom klaar kom klaar*... mooie gitaar man... fuck... voor een beginner nog wel.. WOUW

NeeraDJ
28 februari 2004, 23:48
[quote]
Dus mijn punt was, en is: met een marshall MG30FDX kan je uitstekend leren spelen, een een wat rustigere jam met een drummer kan ook nog wel, maar uiteindelijk komt er ooit een tijd dat je wat luider moet.

Daar heb je oefenruimtes voor, de enige reden waarom ik nog geen buizenbak binnen heb is omdat ik er toch niet volop van kan genieten thuis. Mijn buren zijn echt stikirritant als het om geluidsoverlast gaat terwijl zij minstens even luid zijn ach...

Wanneer ik vroeger met de band bezig was dan had ik een buizenbak in de oefenruimte waar ik dan wel weer de volumeknop wat open kon draaien. Mijn punt is dus dat het niet zo'n big deal is...

Mr.Bluesbreaker
29 februari 2004, 13:03
Als je me niet had verteld dat het een epi was, dan zou ik het zo geloven dat je een gibson lp had gekocht, deze ziet er fantastisch uit! complimenten!

harrievandenberg
29 februari 2004, 14:22
ziet er echt prima uit man, maar volgens mij begin jij al te zweven door al deze lovende reacties. Klasse dat je voor een Marshall hebt gekozen, iedereen is zo lovend over die Cube-30 maar ik vind die niet zo mooi. Zo'n Marshall ziet er al snel veel mooier uit. Good luck,

EmgMaster
29 februari 2004, 14:44
Ziet er erg mooi uit semt-x! Je gaat zo te zien Slash achterna (lp + marshall) Veel plezier ermee.

Ja, want slash is de enige die3 op een les paul en een marshall speelt



























:cool: :cool: :cool: Sorry ben een beetje vervelend vandaag :cool: :cool: :cool:

ProMedics
29 februari 2004, 14:55
Daar heb je oefenruimtes voor, de enige reden waarom ik nog geen buizenbak binnen heb is omdat ik er toch niet volop van kan genieten thuis. Mijn buren zijn echt stikirritant als het om geluidsoverlast gaat terwijl zij minstens even luid zijn ach...

Wanneer ik vroeger met de band bezig was dan had ik een buizenbak in de oefenruimte waar ik dan wel weer de volumeknop wat open kon draaien. Mijn punt is dus dat het niet zo'n big deal is...

Yeah, bij ons in A'doorn staat ook een wat forsere versterker in de openbare oefenkelder (4x12 stck + H&K Vortex 100W), dus dat is vaak wel op te lossen. Irritanter is het als je ergens optreed. je kan dan meestal niet echt makkelijk bij andermans kelder een versterker meenemen :)

Maar in ieder geval, hij kan voorlopig wel een tijd vooruit, en of hij over een paar jaren ergens in de Melkweg staat of niet zien we dan wel weer. )

Pickslide
29 februari 2004, 16:05
Vet spul om mee te beginnen hoor, zal een beste investering geweest zijn. Ik speel al 5 jaar en speel ook nog op mn Epi LP'tje, dus je kan er zeker wel ff mee voort. Veel plezier ermee!!

Billie Joe Armstrong
29 februari 2004, 16:09
Ziet er erg mooi uit semt-x! Je gaat zo te zien Slash achterna (lp + marshall) Veel plezier ermee.

Ja, want slash is de enige die3 op een les paul en een marshall speelt

:cool: :cool: :cool: Sorry ben een beetje vervelend vandaag :cool: :cool: :cool:

Semt-x heeft al eens aangegeven op dit forum dat hij guns n' roses wil spelen en ja, dan wil je met de combinatie lp + marshall slash achterna :-D

sunday violence
29 februari 2004, 16:13
oh jaah, oh jaah *kom klaar kom klaar*... mooie gitaar man... fuck... voor een beginner nog wel.. WOUW

:o
misschien wordt het even tijd voor een vriendin!! hoewel als je al klaarkomt bij de gedachte aan een les paul......

harrievandenberg
29 februari 2004, 16:55
de mannen van the Darkness spelen ook op LP's en héél véél Marshall!

rasper
29 februari 2004, 23:18
Vet om mee te beginnen :o
Persoonlijk zou ik het jammer vinden om met beter materiaal te beginnen, dan kan je niet zo makkelijk je collectie zien aangroeien over de jaren heen denk ik. Direct 1000+ euro uitgeven zou ik niet doen. Maar da's dan mijn mening.

die LP & Marshall zijn zeker een leuke keuze, maar wat ik niet snap ... onmiddellijk ook een crybaby? Als je beginner bent, is het dan niet meer aangewezen om eerst een paar akkoorden te leren spelen, en later wat te experimenteren met fx etc? Of kan je al aardig wat spelen?

semt-x
29 februari 2004, 23:58
Akoorden kan ik zowieso al spelen. Nu ben ik ook proberen om een beetje leuke licks te maken en daarnaast soleren. Ja ja, alles tegelijk! Maar ik vind het ook leuk om te doen, en als ik een leuk liedje hoor, ga ik die ook tot op de bodem uitzoeken. Het Wah-pedaal leek mij leuk om erbij te doen. Hoewel dit een kunst op zich is, maar lijkt mij ook erg leuk om te leren spelen. Ook moet ik zeggen, de Jackhammer wat een kicke pedaal is dat zeg!!! Beetje wezen kloten met de instellingen en nu staat hij voorlopig goed. Heerlijk, lekker rauw en ruig...

musicmaniac
1 maart 2004, 05:22
Wah spelen hoef je niet te leren, gaat toch vanzelf?

semt-x
1 maart 2004, 11:19
Niet helemaal, je moet op je slag letten en daarnaast ook nog een pedaal bedienen, is niet echt makkelijk. Maar oefening baart kunst :-)

martinos
2 maart 2004, 18:13
He super gitaar! Ik ben ook nog een beginnertje, speel nog maar 2 jaar op een squier strat en een marshall 15cdr versterker. Zo'n Epi LP wordt denk ik mijn volgende gitaar wanneer er weer wat meer geld is. Wah is trouwens ook erg vet, ben ook op zoek naar een pedaaltje. Maar jij kunt voorlopig vooruit 8-)

Neals
2 maart 2004, 19:08
Erg cool spul, en epiphone maakt tegenwoordig mooie gitaren, vooral die Elite's zijn bloedgeil.

abbys
2 maart 2004, 22:01
hey mooi man, gratz

:p ik heb me ff geleden ook een elektrische aangeschafd ( cort, extreem goed, maar vingers jeuken al naar iets sg-achtigs )
en ik heb me een cube 30 aangeschaft! :) back off!
ok marshall ziet er goed uit, en cube is wat kleiner, maja, dan ook wel mobieler en meer ffx etc... maar ga daar niet over beginnen

mijn vraag is, zijn epi LP's ( en dan vooral die heel mooie standard van mtex ) goeie gitaren? ( Vraag dat gewoon omdat ik nx van epi weet, ben nieuwsgierig )

jules
3 maart 2004, 10:17
ik zou alleen wel een koffer er voor proberen aan te schaffen