PDA

View Full Version : Beginnerspakket



anne
4 maart 2002, 19:40
He mensen,

Ik ben aangestoken door de gitaarkoortsen ik wil nu zelf ook een gitaar, een startpakket lijkt me het handigst, wie kan me aan info helpen?
Ik heb al gehoord van de Squier en de Ibanez, ik weet niet wat het beste is en van welke merken er nog meer pakketen zijn, natuurlijk is mijn budget beperkt (beginner nietwaar) circa 260 euro misschien kan ik er nog wat bij kletsen via mn ouders. Of heeft iemand ervaring met een andere leuke gitaar + versterker voor een leuke prijs?
Alvast bedankt Anne

highspeedalienguitarbunny
4 maart 2002, 20:01
Ik ben zelf begonnen met een fender squire stratocaster met een klein marshall park versterkertje. prima gitaar van een redelijke kwaliteit om mee te beginnen. heeft me ongeveer bijelkaar 900 (gulden) gekost.

sebass
4 maart 2002, 20:25
Ze wil dus weten of er mensen zijn die ervaring hebben met goede beginners gitaren. Je hebt er genoeg rok axe jt 300, richwood rwe 62, dean avalanche zone/avalanche one, maar ik heb geen flauw idee of hoe ze klinken en spelen. Voor een beginner lijkt het me handig om een gitaar met een hoge bespeelbaarheid te hebben dus hoge actie, barre's goed te pakken, een volle toon benden zonder dat je vingers eraf liggen of de snaar van de hals af of uit de topkam (mijn probe doet dat ah), en hij moet natuurlijk op stemming blijven anders heb je het idee dat je vals speelt terwijl je eigenlijk perfect speelt en dat is erg frustrerend.

We moeten dus even weten of er buiten het startpakket van squier (260 eur) misschien een betere oplossing is, zoals een betere gitaar en dan met een kleine ibanez tb 25 u versterker van 130 eur.

dirkw83
4 maart 2002, 20:30
Ja, pakketten klinken mij altijd zo naar in de oren idd.

lars
4 maart 2002, 21:52
900 piek voor een squiere en een park versterkertje?!?! whahahahahahahaha!!!!!


damn

Shinoda-girl
4 maart 2002, 22:13
ik was klaar voor 250 euro :smile:
en dan heb ik nu een kabel, fender versterker, plectrum,hoes en een Squier bullet. niet meteen te groots beginnen als je er geen zak van kan(zoals ik)

Shinoda-girl
4 maart 2002, 22:13
owja en een gitaarband en grepenboekje

episua
4 maart 2002, 22:13
900 piek. Ik ken iemand die een epiphone les paul 100 + versterker van epiphone kocht voor 800 piek.
Die zijn er niet meer dus koop iets van Squier, Aria of Ibanez of zo'n set van Marshall (gitaar + versterker zit op zo'n 800 piek)

mirage
4 maart 2002, 22:55
ik heb bij dirk witte (of dick wat is het)
in a'dam een peavey starterspakket gekocht, was daar goedkoper dan het squier pakket en met een jaar of 2 zit ik toch wel op wat anders te azen welke van de 2 ik ook zou kopen. de peavey 158 rage versterker is geweldig, krijg je echt iedere sound uit.
de gitaar heb ik ook geen klachten over, op internet zag ik dat oudere types van de peavey raptor last hadden dat ze snel van hun stemming afgleden maar heb ik nog geen last van gehad.. voor beginners is ie als je het mij vraagt prima (als beginner sprekende)
ik was nu 275 euro kwijt, incl stem apparaatje, band plectrum kabel enzo

sebass
4 maart 2002, 23:21
Ja ze mocht mijn probe ook wel lenen maar om er dan echt goed geluid uit te krijgen is erg moeilijk, vandaar dat ze even hier moest vragen of mensen nog wat ideeen hadden. Ik heb het gewoon niet zo op starterspakketten. Vaak zeggen ze dit is een goede beginnersgitaar (prijs: very cheap) en dan probeer je er op te spelen en dan denk je echt, wow ik krijg er niet eens goed geluid uit hier kan ik niet eens zuiver op benden hoe moet een beginner dat dan kunnen. Vandaar wilde ik van de spelers zelf weten wat hun bevalt en vooral wat niet en waarom niet. We vestigen al onze hoop hier als hier niets beters uit komt gaan we toch voor het quier pakket (of ibanez). Ben blij dat ik wel een lekker geupgrade gitaartje heb zeg. Hebben ze geen prs starterspakket :wink:

Litmanen
4 maart 2002, 23:39
Koop geen beginnerssetje maar spaar door voor een Epi en een goede versterker.

Dit setje heeft altijd verkoopwaarde als je het niks vind.

Veel succes

sebass
5 maart 2002, 00:23
Ja maar ze is zangeres en doet dit alleen voor de lol en heeft genoeg aan een goed bespeelbare gitaar. Waar we nu mee bezig zijn is om een pakket (of een losse gitaar en versterker) tot 260 euro samen te stellen. Dus het enige dilemma is het squier pakket of een of andere niet al te dure gitaar met versterker. We vragen dus of iemand ons bij dit dilemma kan helpen d.m.v. het delen van ervaringen met deze gitaren. Is er iemand die een gitaar met versterker heeft tot 260 eur (ongeveer) die beter is dan het materiaal in de squier kit. Ik weet zelf ook genoeg goede gitaren ik heb ze zelf ook maar het probleem hier is het geld dus.....

lars
5 maart 2002, 01:21
zie marktplaats.nl voor goedkope 2ehands gitaren en als je wat ziet staan, kijk je op de user revieuws van harmony-central.com,om te checken of de prijs laag genoeg is en of ie een beetje goed is en vervolgens meen je deze reviews met een korrel zout... of 10 en dan ben je al een stuk verder.

highspeedalienguitarbunny
5 maart 2002, 20:03
ohw neej, sorry foutje, Niet 900 gulden maar 700 gulden

Shinoda-girl
5 maart 2002, 20:53
k was naar Dijkamn muziek geweest in A'dam op de Rozengracht> goede service ook!

sebass
5 maart 2002, 21:33
Heeft er iemand hier een gitaar onder de 200 euro die hij erg goed vindt (voor die prijs dan?).

jaccoos
5 maart 2002, 22:08
Ik heb een Vintage uit de JHS fabrieken in korea. we hebben er 2 gekocht voor f600,- en ik heb niks te klagen over de gitaar. mooi geluid goeie afwerking alleen geen versterking.

sebass
5 maart 2002, 23:32
Hmm maar daar kun je nu vast niet meer aan komen. Heb je die nieuw gekocht.

alexgit
5 juni 2002, 22:19
Goh, TOCH iemand die het geweldige bekende en dure merk Rok Axe kent!
Heb ik zelf een gitaartje van, mijn starterspakket bestond uit: kabelTJE, versterker, gitaar, standaard voor 475 gulden..
Maar als ik nou op een Epiphone of Gibson speel dan denk ik toch, hmm, volges mij was mijn starterspakketje niet zo geweldig als ik dacht... :wink:

Pegasus
6 juni 2002, 14:25
<quote>
Op 2002-03-04 21:13, schreef episua:
...of zo'n set van Marshall (gitaar + versterker zit op zo'n 800 piek)
</quote>

De bijgeleverde gitaar is niet bepaalt een toppertje. Op de G-snaar klinkt de A meer als een A#. En zo heb je meer van die problemen.