PDA

View Full Version : humbucker keuze



Melancholly
28 februari 2004, 04:14
hoi beste gitaristen
ik stuitte op dit forum dus ik d8 laat ik me maar aanmelden en een leuke vraag stellen :)

ik ben zelf een gitaar aan het maken en nu ben ik aangekomen bij de keuze van humbucker: het is strat type gitaar maar in de brugpositie is plaats voor een normale humbucker.
Ik speel vooral veel punk en daarnaast ook metallica. Vroeger was ik in het bezit van een ibanez RG270 met van die powersound buckertjes :(
ik probeer een beetje de sound te benaderen van mijn favoriete band millencolin, mischien niet bij iedereen bekend maargoed. Ik heb ook een beetje gekeken naar wat voor instrumen hun nou bespelen. ik zag dat een van de gitaristen een fender strat bespeelt met een single coiled size humbucker in de brug. De andere bespeelt een guilt gitaar. DIt merk ken ik echt niet. Ze spelen ook op mesa/boogie tripple rectifiers en ik weet dat de versterker ook grote invloed heeft op je geluid maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen bij mijn keuze:

IIg, ik zoek een element dat bij gepalmmuted powerchords een lekkere chunk geeft maar bij normale powerchords lekker fel en strak klinkt dus niet te modderig of warm of hoe je dat ook moet noemen? Ik zat eerst te denken aan die seymour duncan invader maar ik hoor van veel mensen dat deze erg basserig is. Mischien een Dimarzio tonezone dan? of is dit te metal? Ik weet het niet en heb geen zin om 100 pleuro uit te geven aan een element dat ik later maar crap vind klinken hehe :)

Iig ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info en me betje kunnen wegwijzen met jullie ervaring

Dankjewel en gegroet