PDA

View Full Version : Riviera met humbuckers??



Erik W
28 februari 2004, 02:24
http://www.leadguitars.fr/x_Epiphone_Riviera_97.jpg

Heeft iemand enig idee hoe dat klinkt?? Een riviera met humbuckers ipv mini's?? Klinkt dat dan als een sheraton of doet die frequensator nog veel met de klank?? Is dit een gitaar om wat meer jazz mee te spelen of dan toch een sheraton??

HG,

Erik

ReinoutV
28 februari 2004, 10:55
Hij lijkt inderdaad wel heel erg op een Sheraton. Sterker nog: ik kan geen verschillen vinden. Ik weet niet hoe mini-humbuckers klinken, maar deze zal best geschikt zijn voor jazz.

Mitch
28 februari 2004, 13:08
Op dit soort bakken zijn mini-hb's wel mooier hoor. Zeer goed alternatief: niet te modderig'dik, wel stil....misschien wel het meest ondergewaardeerde element.

Erik W
28 februari 2004, 16:28
Dank. Ik vind het een vreselijk fraai instrument;-) Het staat in Parijs, en ik kan hem niet van te voren (eenvoudig) bekijken. Hebben jullie nog een idee waar ik op moet letten, of naar moet vragen??

AART
28 februari 2004, 17:45
of het een oplichter is :cool:

Erik W
28 februari 2004, 18:37
Et en francais???
:lol:

Erik W
28 februari 2004, 21:45
Nu las ik een post van begin vorig jaar waar men nogal klaagt over Epiphones uit het vorige milennium (er werd gesproken over gitaren van '94). Is het verstandig om zo'n instrument over te laten komen uit Parijs? Of gewoon afwachten en hier een 2e hands instrument kopen? Of voor iets meer geld een nieuwe sheraton (want ik vind die rode riviera niet mooi)? :???:

Eigenlijk weet ik natuurlijk het antwoord al, wat namelijk ieder rationeel mens zou zeggen, maar gelukkig zit hier een aantal gelijkgestemde monomanen;-)

Dus, ik kijk uit naar jullie antwoord.

Erik

Erik W
28 februari 2004, 21:46
Nu las ik een post van begin vorig jaar waar men nogal klaagt over Epiphones uit het vorige milennium (er werd gesproken over gitaren van '94). Is het verstandig om zo'n instrument over te laten komen uit Parijs? Of gewoon afwachten en hier een 2e hands instrument kopen? Of voor iets meer geld een nieuwe sheraton (want ik vind die rode riviera niet mooi)? :???:

Eigenlijk weet ik natuurlijk het antwoord al, wat namelijk ieder rationeel mens zou zeggen, maar gelukkig zit hier een aantal gelijkgestemde monomanen;-)

Dus, ik kijk uit naar jullie antwoord.

Erik

Mitch
29 februari 2004, 14:03
Het is en blijft een gok om gitaren over te laten komen.
Met bijv. een PRS die je voor enorm veel minder geld kan laten overkomen kan ik het begrijpen, maar voor een gitaar als deze zou ik die gok niet willen nemen.
Moet je echt horen en proberen. Weet jij veel, wellicht heeft de toets wel een boel dode plekken...

>Sorry< :cry:

Erik W
29 februari 2004, 23:47
Ja, je hebt gelijk :(
Ik heb er gelukkig een gevonden in belgie;-) Kan ik gaan bezichtigen, en is ook goedkoper, dus wie weet... Weet iemand een zaak in nederland die veel (tweedehands) epiphones verkoopt??

E.

Erik W
29 februari 2004, 23:47
Ja, je hebt gelijk :(
Ik heb er gelukkig een gevonden in belgie;-) Kan ik gaan bezichtigen, en is ook goedkoper, dus wie weet... Weet iemand een zaak in nederland die veel (tweedehands) epiphones verkoopt??

E.