PDA

View Full Version : NIEUWE GITAAR !!! (met foto`s) (en customize plannen) cool ?



skabouter
28 februari 2004, 00:20
jeej, ik heb een nieuwe gitaar :) :) :)

ik heb foto`s geprobeert te posten, dat ging helaas niet. hier zijn de links met foto`s:

http://community.webshots.com/album/85051591pXSXNb/1

Het is een Fernandes Vertigo Standard. prachtige retro-look gitaar, die ik al een tijdje wilde hebben. ik trof hem in een fantastische aanbieding, ik heb hem gekocht voor maar 180 euro, nieuw (normaal 400 euro)

hij is nog best goed :) ik viel vooral voor het uiterlijk, en wil hem gaan opgraden met wat fatsoenlijke parts. ga ik evengoed nog doen, maar hij is vrij goed. de neck is heerlijk, lekker snel, en smooth. de body is ook lekker, je arm ligt er precies goed op, erg relaxt. het uiterlijk vind ik geweldig, lekker retro.

de kleur is wat anders in het echt, er zit iets meer groen bij, het is een beetje een turqoise. de slagplaats is Pearloid, erg mooi. wel wennen is het gewicht, het is wat zwaarder dan mijn andere gitaren, en na even spelen voel je dat toch wel.............

het is zo een hele leuke gitaar, maar ik ga hem nog wel helemaal customizen. dit projectje ga ik ondernemen met Fred Dons. de bedoeling is:
-nieuwe pu`s
-nieuwe paint (FEL GROEN)
-airbrush
-floyd erop (jaja :D)
-inlay (12th fret marker en op de kop)
-skablokjes op de slagplaat
-kleurtjes op de pu`s, en kleurige draaiknoppen

hier is een pic van hoe hij moet worden :D :D :D gaaf ???

http://community.webshots.com/photo/81277125/121560438kPdWVR

amon
28 februari 2004, 00:22
hmmm, mooie plaatjes hoor.... ik zie vrij weinig :-?

Blijepanda
28 februari 2004, 00:22
Ziet er geinig uit :)

Mitch
28 februari 2004, 00:24
Leuk design, zo met die rode kruisjes erop. EHBO-gitaar of zo ?
http://instagiber.net/smiliesdotcom/cwm/kodama/16.gif

amon
28 februari 2004, 00:24
oh, die link kopieren, dan doet ie het wel...

mooi ding! en leuke stack achter je voor op je kamer...zullen je naasten blij mee zijn :D :D

skabouter
28 februari 2004, 00:27
moment, dit heb ik vaker, ik werk eraan, ik heb 6 pics, komen eraan :)

Mitch
28 februari 2004, 00:30
Link doet het nu wel, net nog niet....
Maar wat is nou je nieuwe ? Die vleesetende ? http://mysmilies.ipbfree.com/s/contrib/icw/001.gif

Billie Joe Armstrong
28 februari 2004, 10:19
Jezus...wat een gave amps!!!!!
Die Fernandes Vertigo is niet echt mijn "ding", maar als jij er tevreden mee bent...

Veel plezier ermee :dance:

jorrit
28 februari 2004, 10:30
haha dat heb ik dus net anderom. k vind die gitaar super vet en die amps wel gaaf maar goed.....

hey arjen vette gitaar man! maar ik vind die bloem etc. op je gitaar misschien wel iets te veel. zal dr als ik jou was nog ff over nadenken. en weet je zeker dat je een floyd wilt? staat wel gaaf maar hij is al bolt on dus dan mag je er wel high output elementen in gooien om nog wat sustain te krijg en denk ik.....

wel super vette vorm!

birt
28 februari 2004, 10:43
design is goed maar ik zou de pu's en knoppen in dezelfde kleur doen en het bloemetje weglaten :)

amon
28 februari 2004, 10:49
jij houd van groene tshirts....

ben???
28 februari 2004, 10:50
jezus wat een lelijke gitaar...

maar das persoonlijk. ik ken iemand die 'm in donkergroen heeft, en hij speelt idd wel lekker. hij doet me eigenlijk net iets te veel een een Fret King Esprit denken, en dat is echt een foeilelijke gitaar...

http://www.planetguitar.net/tests/fretking_esprit/fretking_200.jpg

Sicky61
28 februari 2004, 11:05
Mmm...niet mijn ding maar mooi voor je hoor zo'n koopje.
Je lijkt er wel blij mee 8-)
Volgende x wel ff inpluggen als je op de foto gaat.

skabouter
28 februari 2004, 12:07
jezus wat een lelijke gitaar...

maar das persoonlijk. ik ken iemand die 'm in donkergroen heeft, en hij speelt idd wel lekker. hij doet me eigenlijk net iets te veel een een Fret King Esprit denken, en dat is echt een foeilelijke gitaar...

http://www.planetguitar.net/tests/fretking_esprit/fretking_200.jpg

ja, die vind ik inderdaad ook niet mooi. ik vind vooral die ronde pickguard het hem doen, bij de Vertigo. die fretking vind ik een beetje thunderbird achtig, en dat vind ik niet mooi. 3 hums naast elkaar ook nooit.....

oja, fuck, ik had inderdaad wel ff in kunnen pluggen :oops: ziet er beetje stom uit zo :D

skabouter
28 februari 2004, 12:13
design is goed maar ik zou de pu's en knoppen in dezelfde kleur doen en het bloemetje weglaten :)

hmm, nu al 2 mensen die de bloem wegstemmen. ik vind het welleuk. iemand ideeen voor andere plaatjes dan ? ik vind een paintbrushje wel eens leuk. het moet een echte custom skabouter gitaar worden, dus wel met leuk plaatje erbij.
en in welke kleur zou je pu`s en pots dan doen ? paars, of geel

treblemaster
28 februari 2004, 12:15
Ziet er goed uit! Maar ehh persoonlijk zou ik de kleur zo laten....Maar dat groen past wel beter bij je kleren :wink: .

ben???
28 februari 2004, 12:32
jezus wat een lelijke gitaar...

maar das persoonlijk. ik ken iemand die 'm in donkergroen heeft, en hij speelt idd wel lekker. hij doet me eigenlijk net iets te veel een een Fret King Esprit denken, en dat is echt een foeilelijke gitaar...

http://www.planetguitar.net/tests/fretking_esprit/fretking_200.jpg

ja, die vind ik inderdaad ook niet mooi. ik vind vooral die ronde pickguard het hem doen, bij de Vertigo. die fretking vind ik een beetje thunderbird achtig, en dat vind ik niet mooi. 3 hums naast elkaar ook nooit.....

oja, fuck, ik had inderdaad wel ff in kunnen pluggen :oops: ziet er beetje stom uit zo :D

tis net een thunderbird die is aangereden door een vrachtwagen. en over je aanpassingen er voor: stoer! maar maak de floyd, de pu's en de knoppen goud

skabouter
28 februari 2004, 12:33
ik wil eens een eigen custom gitaartje, gewoon lekker gek, opvallend, en stoer op het podium. vond dit wel een leuk idee.

maar ik denk dat ik ook nog zo`n ding ga kopen, en die origineel laat (met andere pu`s alleen). het zijn namelijk wel gave dingen. wel leuk om er 3 op een rij te hebben, allemaal anders :D (kost toch geen bal)

birt
28 februari 2004, 12:46
pickups en knoppen in fel oranje op dat groen :D
en dan als afbeelding iets mooiers dan dat bloemmetje, zelf een ontwerpje maken misschien?

skabouter
28 februari 2004, 12:48
ik kan niets bedenken wat ik echt leuk vind.....kheb veel ideeen over pinups gehooord. maar dat lijkt me toch niet goed bij het image van de gitaar passen.....

hebben jullie ideeen ? het moet kleurrijk, vrolijk en gek zijn ofzo. leef je uit !

Akira
28 februari 2004, 13:24
Ik zou voor het bloemetje gaan, vind ik zeker bij je passen, qua uiterlijk enzo bedoel ik.
Als dit de gitaar is zoals je hem hebben wilt, laat die anderen dan gewoon mekkeren met hun ideeen.
Het word JOU custum, niet die van anderen.

skabouter
28 februari 2004, 13:51
true, dat is zo :) maar als anderen leukere ideeen hebben, sta ik daar zeker voor open. die bloem vind ik leuk, maar ik sluit niet uit dat er iets leukers is. zelf ben ik even weinig creatief helaas.......:(

BartL
28 februari 2004, 14:18
Ziet er goed uit!
:o :nervous: :dontgeti:
Niet mijn smaak, wel gefeliciteerd met je nieuwe plank :)

NeeraDJ
28 februari 2004, 14:32
Gefeliciteerd dude! In tegenstelling tot sommige anderen vind ik 'm er best wel vet uit zien. Gewoon goed zoals ie er nu uitziet. Ik ben niet zo'n voorstander van teveel opvallends, maar je hebt het ook over een gast die van agressieve, classy gitaren houdt. Ik had 'm gewoon zo gelaten, maar het is jouw gitaar dus doe ermee wat je leuk vindt.

Ff iets dat me opviel, is die gitaar nou bijna even groot als jij :-?

Niet beledigend bedoelt ofzo... :wink:

skabouter
28 februari 2004, 15:24
haha, geeft niet, hoor. ik doe mijn naam inderdaad goed eer aan, qua lengte. die gitaar is van average lengte, maari k ben gewoon klein. maar wel net wat groter. maar als je naar die amp kijkt op de achtergrond :D dan ben ik dus wel een stuk kleiner :D

Javaca
28 februari 2004, 18:25
leuke stack achter je voor op je kamer...zullen je naasten blij mee zijn :D :D

Daar staat denk ik alleen de onderste speaker van aangesloten :wink:

@Skabouter: Leuk ding, Best een geil kleurtje eigenlijk :o . Waarom die kleur veranderen?

skabouter
28 februari 2004, 19:22
ben je gek, ze staan alle 8 aan, hoor 8-)

maar de kleur........ja, de klleur is prima. maargoed, ik wil hem nou eenmaal customizen.

bert k
28 februari 2004, 19:23
Nou, ik ben wel voor een ander kleurtje. Dat baby-blauw is het niet echt... Wel een erg raar gitaartje, hoor, maar het valt wel op...

Kleur: fluor-groen met fluor-gele strepen. Probeer maar eens uit met een paar tekstmarkers. Krijg je hoofdpijn van zoals dat knettert. :-D

ben???
28 februari 2004, 19:25
Maak 'm donkergroen met gele bevels er op, en zilveren hardware.

skabouter
28 februari 2004, 19:25
hahaha, dat is wel erg freaky, doe ik maar niet. maar dat fel groene word je ook wel gek van, hoor :D

is er btw nog iemand anders hier, met zo`n ding ?

ben???
28 februari 2004, 19:27
huh? mijn idee freaky?

skabouter
28 februari 2004, 19:28
mwah, dat van bert K bedoelde ik

amon
28 februari 2004, 19:49
in samenwerking met die bloem:

http://web.tp.edu.tw/download/resource/graph/cartoon/bee.gif

hopelijk werkt het, anders:
http://web.tp.edu.tw/download/resource/graph/cartoon/bee.gif

Anders Destium
28 februari 2004, 19:51
Felici :)

Ik vind de originele kleur eigenlijk best vet (dat is toch ook al wel redelijk opvallend in combinatie met de vorm :wink: ). Maar ja customizen is echt supervet om te doen en het maakt hem inderdaad wel echt jouw gitaar. Ik ben alleen bang dat je hem na je plannen nooit meer verkocht krijgt (tenzij je enorm beroemd wordt) :lol:

Ik wacht met smart op een aantal toys die onderhand al gearriveerd hadden moeten zijn om zelf te gaan klooien :cry: )

skabouter
28 februari 2004, 20:01
dankje :)
eigenlijk denk ik dat ik hem best verkocht kan krijgen.....als je zo`n freaky gitaar ziet, kan daar best wel eens interesse voor zijn.
alleen staat mijn naam in de hals gegraveerd en ingelegt..............maargoed, dan maar beroemd worden idd

maar eigenlijk denk ik dat ik zo`n gecustomizede nooit weg zal doen. zonde, toch. en bovendien was ie toch niet zo duur. dus ook in geldnood levert het weinig op, geen reden om weg te doen

michielv
5 maart 2004, 11:37
Ik zou de gitaar toch wel redelijk origineel laten, misschien wel de pups vervangen. In ieder geval zou ik zeker geen Floyd erop zetten, hartstikke zonde van je toon! Bovendien kost een (goede) Floyd meer dan de gitaar dan waard is en je kunt er nooit meer wat mee zonder zo'n ding (denk aan Gerrekat en zijn Dean met Kahler)...

Zeker omdat je zo opgeeft over het "retro" gehalte zou ik er geen flitsende poppenkast van maken.