PDA

View Full Version : Goede effecten?



baggy
18 augustus 2001, 13:59
Ik wil graag meedere effecten in een nummer verwerken bij het schrijven van nummers maar ik wil deze ook live spelen en welke effecten pedalen of andere oplossing kan ik hier het beste voor gebruiken?

Eko
19 augustus 2001, 12:31
Je kunt er aan denken om meerder pedalen achter elkaar te zetten .Je kunt dan aan en uit zetten wat je nodig hebt.Andere oplossingen bieden multieeffectpedalen zoals Zoom ze levert, maar meerdere merken zijn op de markt.Je kunt dan je gewenste effect inprogrammeren en naast elkaar onder een pedaal zetten. Op het podium roep je met een tik van je voet het gewenste effect op.

Jimi Hendrix
24 augustus 2001, 11:23
Ik denk dat je beter naar je idolen kunt luisteren en als je dan iets leuks hoort dan moet je dr achter zien te komen wat voor effect wordt gebruikt. Het lijkt nu net alsof je effecten wilt gebruiken om de effecten en dat kan toch niet de bedoeling zijn..

Rectifier
24 augustus 2001, 14:17
Ik zou niet een nummer schrijven op basis van je gitaareffecten.Pas als je het nummer klaar hebt ga je pas bepalen welke effecten je gaat gebruiken.Lijkt me.Wah-wah voor funcky slagpartijen of een chorusje tijdens tokkelen etc. Maar ik zou nooit een nummer volproppen met effecten.
Trouwens Reverb is het enige effect wat bij mij (bijna) altijd aanstaat.

Ibanez
24 augustus 2001, 17:32
Op 2001-08-19 11:31, schreef Eko:
Je kunt er aan denken om meerder pedalen achter elkaar te zetten .Je kunt dan aan en uit zetten wat je nodig hebt.Andere oplossingen bieden multieeffectpedalen zoals Zoom ze levert, maar meerdere merken zijn op de markt.Je kunt dan je gewenste effect inprogrammeren en naast elkaar onder een pedaal zetten. Op het podium roep je met een tik van je voet het gewenste effect op.

Dat heb ik, echt handig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-24 16:33 ]</font>

anoniem
17 september 2001, 20:04
ik heb sinds kort een digitech GNX1 gekocht. ook zn multi-effect. en hij is geweldig. hij speelt heel erg lekker, alleen de hele cleane geluiden willen wel eens wat ruis met zich meebrengen. http://www.digitech.com