PDA

View Full Version : klein vraagje....



skrievertie
26 april 2001, 16:24
Ik heb hier een 15W Fender versterker staan en daar zit een zoem in. Maar zo gauw als ik de snaren van mijn gitaar aanraak is het weg. Nou zou je denken dan moet je hem goed aarden maar dat heb ik dus wel gedaan.... ra ra ra wie kan mij helpen.

bvd Patrick

Arthur
26 april 2001, 17:07
Zijn je kabels wel OK?

skrievertie
26 april 2001, 20:36
Ja mij kabels zijn wel goed ... het zijn er nl. maar 2 1 in het stopcontact en 1 naar mijn gitaartje

gr. Patrick

anoniem
26 april 2001, 20:42
Heb je een buizenversterker? Dan kan er een buis kapot zijn.

skrievertie
27 april 2001, 12:17
nope het is geen buizenversterker dus dat kan het niet zijn.

gr. P

signsofzodiac
28 april 2001, 18:55
Hoi! Het probleem is eigenlijk vrij simpel, en het zit waarschijnlijk niet in je versterker maar in je gitaar. Een van beide is niet goed geaard. Electriciteit moet namelijk altijd ergens naar toe kunnen en als je nu met je hand de snaren (of een ander metalen onderdeel van je gitaar) vasthoud kan de electriciteit naar de aarde en is de zoem weg. Dus ff checken of de aarde van je gitaar goed is gesoldeerd (of laten doen) of de aarde van je versterker laten nakijken (zeker LATEN doen :smile: ). Succes! Martijn

vandermotte
21 juni 2001, 10:02
Hoi
Een pickup van een gitaar ontwikkeld een magnetisch veld, in je versterker zitten ook wikkelingen, die een magnetisch veld veroorzaken.
De storing op je versterker kan de invloed zijn van een ander apparaat elders in huis dat op dezelfde stroomkring is aangesloten, dit staat volledig los van een goede aarding.
Test eerst je versterker eens uit bij iemand anders thuis,test jou gitaar dan eens op een andere versterker.
Ikzelf heb een oude vox ac 30 en die kan nogal wat brommen, in ons repetielokaal hangen wat oude neonreclames, en als die opgezet worden begint alles te zoemen.
Onlangs had ik een optreden in een nieuwe sporthal, en daar gaf onze installatie (zelfs mijn vox)geen enkel bijgeluid.
groeten yves

ekkerman
4 november 2001, 13:11
als je pasieve elementen hebt met een aardige magneet nou dan kun je in de buurt van par 56/64 etc en dimmerpacks je lol op !!! is weinig aan te doen ben ik bang.

jaccoos
4 november 2001, 13:16
Kijk ff bij topic "Brom"