PDA

View Full Version : vergelijking rack/versterker



Iced Dragon
27 februari 2004, 22:41
wou dit oorspronkelijk op het moderne versterkers forum posten maar dat lukt me maar niet...dus zal ik het hier effe proberen:


"net een prachtig bericht getypt en dan kan ik het weer niet posten en ben ik het kwijt (gdvdmm!!!!!!!!!!!!!!!!!vl zlf mr d klnkrs n! :x wtf is hier allemaal aan de hand?)

in het kort:

kan ik met een rack de sound en kracht van een gewone versterker evenaren? Maw, kan ik met mijn 530 en een E930 of VHT 2/50/2 een Powerball/Savage/Sovereign evenaren?

Wat zijn de ev. voordelen van een rack, buiten het feit dat het compacter/draagbaarder, stereo is en je er iets kunty uitflikkeren als het je niet aanstaat? De nieuwprijs van een 930 en een Powerball is quasi gelijk, waar ligt dan het verschil? Is de 930 dan een zo veel betere eindtrap dan dewelke een PB heeft? Of spelen louter economische aspecten een rol? Nl. van een PB worden er meer verkocht dus kunnen ze de prijs drukken?

De combinatie die bij haarguitars aangeboden staat lijkt me de max maar net als de SE eigenlijk een beetje boven mijn huidig (speel)niveau. 'k kan het wel betalen maar eigenlijk heb ik dat nog niet nodig, al zou'k het wel heel leuk vinden.

'k weet wel dat deze vraag evengoed op het rackforum geplaatst kon worden, maar ik wil ook even de mening van niet-rack eigenaars.

Bjorn

ps: is de 530 één van de bétere voorversterkers op de markt?"

nu ja kijk, verander enkele woordjes en dan staat dit hier oko wel op zijn plaats zeker?

bedankt,
Bjorn