PDA

View Full Version : stratocaster



zeppos
4 maart 2002, 14:40
hallo,
ik wil vragen ivm aankoop 2de hands strat hoe valt een serienummer te verklaren van een USA en die van een JAP?
En kan het zijn dat er minder goede serie's stratocasters gemaakt zijn in bepaalde jaren ?

PeArLjAm
4 maart 2002, 14:41
http://www.stratmarket.nl staat hoe je de serienummers van usa strats kunt lezen, van japanse weet ik het niet..

zeppos
4 maart 2002, 14:49
ok alvast bedankt Pearljam

zeppos
4 maart 2002, 15:08
ik heb stratmarket.nl geprobeerd maar kreeg daar geen gitaren info op ? nog iemand info?

riekie
4 maart 2002, 16:07
Klopt, het adres moet zijn http://www.stratmarket.net daar zul je meer succes hebben.

PeArLjAm
4 maart 2002, 16:21
Ow ja das waar ook het is .net, sorry!!

riekie
4 maart 2002, 17:36
Kan beurn, is een veel gemaakte fout.

episua
4 maart 2002, 21:17
Koop voor je eigen bestwil a.u.b een Gibson.
Ik heb zelf ook een Fender gehad, maar iedereen heeft een Fender. Om misschien toch iets exclusiever te zijn probeer dan een mooie Gibson of Epiphone (heb je veel meer aan).

PeArLjAm
4 maart 2002, 21:28
Jongen doe even normaal als hij een strat wil dan is dat zo okay?? Strats zijn niet te vergelijken met les pauls en ik vind de strat persoonlijk beter (bespeelbaarheid, geluid) en die dingen zijn echt ongelooflijk zwaar.. Voor de rest heb ik niets tegen gibson maar ieder zijn eigen smaak. Trouwens alsof een epiphone les paul zo origineel is.. niet dus!!

Eko
4 maart 2002, 21:33
Volgens mij staat de herkomst op iedere Strat. Er zijn ook boeken verschenen over de Stratocaster en/of Fender.
Er zijn inderdaad mindere series verschenen van de Strat. Er is wat mindere kwaliteit aan hout gebruikt. Er zijn echter mensen die beweren dat er tegenwoordig nog hele partijen slechte tussen zitten. Ik denk dat het meeste hiervan tussen de oren zit.

Joey
5 maart 2002, 01:05
Nou we het hier toch over hebben, even een vraag over 'periodes': een strat uit '92 heeft toch niet meer of minder status/waarde dan een strat uit '98 (om maar wat getallen te noemen)?? En ik bedoel dus puur uitgaande van de jaartallen, zonder op andere dingen te letten. Is het: hoe ouder hoe duurder? Of juist andersom? En dan heb ik het dus over jaren 90, niet jaren 50/60 want ik snap ook wel dat die meer waard zijn.

lars
5 maart 2002, 01:21
op markplaats staat nu een "relic strat" uit 96
ik denk dat in sommige gevallen relic meer slaat op hoe lomp de gebruiker was.

philbee
7 maart 2002, 23:02
2e hands USA Strats mits origineel en in goede staat kosten over het algemeen ongeveer hetzelfde is het een vanaf eind 70-er of 80-er og 90-er maakt niet veel uit.

Veel mensen denken dat eind 70 al vintage is dat is een lachertje, de gitaren waren over het algemeen niet zo best (pas op er zijn ook goeie tussen) het is meer de look die sommige interessant vinden (die 'big headstock'). Sommige 70-ers klinken wel ontiegelijk goed, dat is dan een meerwaarde natuurlijk.

Pas staggered poles (<74) en de vierpunts (<71) worden meer geld waard. Het gaat echt wat worden als het Pre CBS is (<65) of kort daarna. Maar ook daarin zijn goeie en slechte en vooral in welke mate zijn ze nog origineel?

zeppos
9 maart 2002, 09:15
o jongens bedankt. Ik ga nu naar amsterdam kijken voor een strat uit 89. Ik was er vergeten bij te vertellen dat tie links handig moe zijn. Ik olaat wel wat horen.

ekkerman
9 maart 2002, 19:04
Op 2002-03-04 21:17, schreef episua:
Koop voor je eigen bestwil a.u.b een Gibson.
Ik heb zelf ook een Fender gehad, maar iedereen heeft een Fender. Om misschien toch iets exclusiever te zijn probeer dan een mooie Gibson of Epiphone (heb je veel meer aan).


zoeken wij exclusiviteit ?
ga voor betaalbaar en goed ga ; catalyst man !!!!

Dirk_Hendrik
9 maart 2002, 19:19
[flame modus]
Zucht...

Ik geloof dat ik nu wel weet dat Ekkerman een Catalyst heeft... :sad:

[/flame modus]

ekkerman
10 maart 2002, 14:58
das misschien wel zo maar waarom mag men wel steeds de gibson en fenders in de mond nemen ( niet letterlijk ,please !) maar blijkbaar niet de lof trompet over mijn kunstof plankie schetteren ?
ik vind namelijk het geluid van een catalyst ( ik zeg ut nog maar even ; panthera) echt niet onder doen voor beide merken namelijk ,integendeel !!!
en het argument dat ze allemaal hetzelfde klinken en dat dus de kwaliteit constant is vind ik een beter uitgangs punt dan dat ik vaak hoor dat er bij eerder genoemde merken hele jaargangen zeperts zitten en dat je vaak hoort dat er hele slechte tussen de nu in de winkel hangende planken blijken te zitten !!!

sash
10 maart 2002, 23:50
Inderdaad! Mensen hebben nog niet zoveel vertrouwen in Catalyst, omdat er in de jaren 80 een aantal kunststof modellen zijn uitgebracht die waardeloos waren. Ik denk dat mensen met dat idee rond blijven lopen, dat kunsstof kl*te is en hout 'onverslaanbaar'. Wacht maar tot ze op een Catalyst gespeeld hebben...

ekkerman
11 maart 2002, 08:43
daggutook !!!

Dirk_Hendrik
11 maart 2002, 09:18
Ik heb er niets tegen dat mensen hun voorkeur opnoemen. Ik heb er wel iets tegen als mensen aan één stuk door moeten vertellen wat hun voorkeur is. Is net zoiets als al die " ik heb een ... gekocht. Wat vinden jullie ervan". Geeft een hoop loze topics en loze replies. Ik ga toch ook niet constant van de daken schreewen dat ik drie fijne ibanezzen heb staan als dat niets aan de vraag toevoegt?

sash
11 maart 2002, 17:57
Op 2002-03-11 09:18, schreef Dirk_Hendrik:
Ik ga toch ook niet constant van de daken schreewen dat ik drie fijne ibanezzen heb staan als dat niets aan de vraag toevoegt?


Nu dus wel :razz: just kiddin...