PDA

View Full Version : Topkammetje probleem: Help!



Stratman70
27 februari 2004, 22:29
Ik heb mijn witte (plastic?) topkammetje van mijn strat laten vervangen door een van Grafiet. Helemaal te gek, ware het niet dat ik het idee heb dat het sleufje van de hoge E snaar ietsje teveel is ingeslepen, waardoor de snaar net ietsje over de eerste fret "zoemt". Ik wil eerst een andere oplossing proberen voordat ik deze weer laat vervangen. Het is al duur genoeg.

Weet iemand iets? Een goede methode zonder weer dat ding van mijn gitaar te hoeven slopen?

bert k
27 februari 2004, 22:52
Je kan onder het kammetje (als je het nog loskrijgt, ff tikken.) een reepje fineer leggen. Dan testen met snaren op spanning. Misschien nu nog een beetje invijlen. Als alles goed staat eventueel fineer en kammetje vastplakken met een druppeltje secondenlijm.

California Jam
1 maart 2004, 17:24
Stratman, vervelend maar ik zou toch overnieuw beginnen. De vorig tip werkt wel maar gaat ten koste van je sustain. De kam moet door en door kontakt met de hals maken anders ga je het echt merken. En da's zonde!

bert k
1 maart 2004, 17:46
Het gaat hier over het TOPkammetje. Met een reepje vastgelijmd fineer ga jij echt geen sustainverlies horen. Aan de andere kant ben ik met je eens dat gewoon van voor af aan beginnen toch de beste oplossing is. Anders blijf je ophogen en invijlen.
Een echt paardemiddel kan een stukje dubelgevouwen plastic zijn in het gleufje van de E snaar, maar of dat past is maar de vraag...

California Jam
2 maart 2004, 12:24
:lol: Je hebt gelijk, ik heb het wel eens noodgedwongen moeten opvullen met een stukje aluminiumfolie....

michielv
3 maart 2004, 09:22
Ik heb mijn witte (plastic?) topkammetje van mijn strat laten vervangen door een van Grafiet. Helemaal te gek, ware het niet dat ik het idee heb dat het sleufje van de hoge E snaar ietsje teveel is ingeslepen, waardoor de snaar net ietsje over de eerste fret "zoemt". Ik wil eerst een andere oplossing proberen voordat ik deze weer laat vervangen. Het is al duur genoeg.

Weet iemand iets? Een goede methode zonder weer dat ding van mijn gitaar te hoeven slopen?

Als je het hebt LATEN doen (door een ervaren bouwer) zou ik gewoon teruggaan en vragen of er geen garantie oid op zit. Want ze mogen je natuurlijk geen prul verkopen. Zo niet, dreigen met bekend maken van de naam op het forum ;)

arno
3 maart 2004, 20:45
inderdaad. als je het hebt laten doen, mag je toch verwachten dat het goed gedaan wordt. Het zal wel niet goedkoop zijn geweest, gitaarbouwers kennende.