PDA

View Full Version : H&K of toch Marshall??



Kamiess
4 maart 2002, 13:51
Ik wil graag een buizentop aanschaffen.
Nu twijfel ik tussen een Marshall jcm900 50 watt en een Hughes&Kettner tube 50.
Het mooie van de tube 50 vind ik dat elk kanaal een aparte equalizer heeft en de Jcm niet.Maar wat zouden jullie kiezen qua geluid en kwaliteit.Het prijsverschil is geloof in niet zo groot.

Dude
4 maart 2002, 20:19
Zo als je ongetwjfeld zelf wel zult weten zijn de meningen over de JCM 900 wat vershillend, you love them or you hate them,

Check http://www.harmonycentral.com eens voor de user reviews

Grandma_Placenta
4 maart 2002, 20:57
Die JCM900 heb ik nog nooit in t echt gehoord, maar zo'n H&K is wel erg cool. Ik speel er zelf altijd op bij gitaarles. Ik zou ze gewoon allebei uitproberen en dan kijken welke je t mooist vind, smaken verschillen.

Remco
12 maart 2002, 14:22
De Hughes & Kettner tube 50 ken ik niet, maar ik heb zelf een marshall jcm900 (model 4100). Deze jcm900 is niet erg geschikt voor mijn stijl (metal) maar hij is perfect voor rock. Deze versterker heeft namelijk niet erg veel gain, voor meer gain moet je dus bijv. een pedaaltje gebruiken. Ik gebruik nu een Laney VH100R, en deze bevalt me prima.

Voor 600 euro mag je mijn marshall top komen ophalen.

O ja, deze versterker is schakelbaar tussen 50 en 100 watt, erg makkelijk.

GuitarMaster
17 maart 2002, 11:40
Ik speel zelf ook veel Metal, en ik wou de jcm900, of de 800 aanschaffen, maar nu je zegt dat hij niet goed is voor metal, begin ik toch weer te twijfelen. Zijn er nog andere goede buizenamps voor metal, 2e hands voor zo'n 500-600 euro te verkrijgen?

Ic3gl0vE
17 maart 2002, 14:29
ik heb zelf voor H&K gekozen boven marshall, maar ik heb hybride versterkers vergeleken, geen volledig-buizen versterkers want ik ben ook maar folderbezorger :razz:

Remco
17 maart 2002, 16:50
GuitarMaster, als je een JCM900 voor metal wilt gebruiken, kan je het beste de SL-X versie kopen, volgens mij staat er wel een op marktplaats.nl. Ik heb namelijk de gewone dual reverb top, en deze heeft niet veel gain, maar de SL-X heeft een extra gain-stage in de voorversterker hierdoor is deze beter geschikt voor metal (meer gain). Ik gebruik trouwens mijn Line-6 POD als voorversterker bij m'n JCM900 en dat klinkt ook erg goed.

Remco
17 maart 2002, 16:59
Ik heb even op marktplaats.nl gekeken, en er staat nu een Peavey 5150 top met een Marshall kast te koop voor 750,- euro. Deze versterker wordt erg veel voor metal gebruikt, en 750 euro is niet duur!

Kamiess
17 maart 2002, 19:05
Als ik er nu bij vermeld dat ik voor metal een mt2 gebruik wat is dan de keuze.

GuitarMaster
18 maart 2002, 14:26
Op 2002-03-17 16:59, schreef Remco:
Ik heb even op marktplaats.nl gekeken, en er staat nu een Peavey 5150 top met een Marshall kast te koop voor 750,- euro. Deze versterker wordt erg veel voor metal gebruikt, en 750 euro is niet duur!


He bedankt he, ik kom zo een heel stuk verder

Remco
18 maart 2002, 16:41
Op 2002-03-17 19:05, schreef Kamiess:
Als ik er nu bij vermeld dat ik voor metal een mt2 gebruik wat is dan de keuze.


Ik heb de manual van de H&K tube 50 gedownload, en volgens mij is dit een hele leuke versterker: ingebouwde power-break (eindversterker distortion bij lage volumes), een red box DI-out, mogelijkheid om een midi-module in te bouwen, twee kanalen met elk twee modes enz.
Als deze versterker goed klinkt heb je volgens mij helemaal geen metal-zone nodig.
Maar als je beslist het geluid van de metal-zone wilt is een marshall erg geschikt, die van mij heeft tenminste (vind ik) een hele goede clean.

Het is natuurlijk het beste om beide versterkers eerst even te proberen, en dan kijken welke je beter vind klinken.
Ik vind het altijd wel makelijk om even een manual van internet te halen voordat ik naar een winkel ga om iets uit te proberen, dan weet je even aan welke knoppen je moet draaien. En een buizenversterker moet je altijd goed open draaien.