PDA

View Full Version : wat voor gitaar is dit?



blimb
4 maart 2002, 13:19
Ben afgelopen donderdag naar de white stripes in rotterdam gegaan. (was echt heel vet) maar die gast heeft een rode soort van op plastic lijkende electrische gitaar zie voor foto:
http://www.whitestripes.com/guitar.html

iemand die me er iets meer over kan vertellen?

ps hij (jack white) vertelde dat het een airliner was maar dat zegt mij niks en google helpt me ook al niet.

jaccoos
4 maart 2002, 14:10
hij lijkt wel een beetje op die nieuwe eko modellen, meer kan ik er niet aan zien.

en airliner zegt me niks, behalve dat het een velgenmerk in de wielrennerij en mountainbike is.

blimb
4 maart 2002, 19:45
is er echt niemand die me verder kan helpen?

eko lijkt er inderdaad wel een beetje op maar is het volgens mij toch niet helemaal.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 13:27
fender heeft ooit eens bijzonder vage modellen uitgebracht... misschien is dit er een van... het waren geloofik ook best wel slechte gitaren... maar dat zal de WS wel aan hun kontjes roesten :razz:

Rubenios
5 maart 2002, 20:25
beetje gejat van de warlock lijkt mij...

Ibanez
5 maart 2002, 20:30
Lijkt op de warlock?? Ik zie geen een overeenkomst tussen deze gitaar en een warlock.

sebass
5 maart 2002, 20:34
daniellecto misschien??

Kitaarhiero
5 maart 2002, 20:42
neeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

tis volgens mij een fender uit begin jaren '80 toen ze wat vage modellen ontwierpen.

Luca P
5 maart 2002, 22:06
Lijkt veel op een "Res-o-glas" (fiberglas) gitaar van National, van '62 tot '65.
Nationals werden uit twee van die stukken gemaakt en op elkaar geplakt.
De bekendste Nationals zijn de "Map" gitaren.
De body lijkt op de USA landkaart.
Worden vaak voor slide gebruikt.
Heeft Slash er niet één?
Of dit er één is weet ik niet zeker.
Zo niet dan is het wel een of andere Italiaan. Of Jap.

Kitaarhiero
6 maart 2002, 11:24
nou... ik heb dat ding nog eens goed bekeken en volgens mij is het idd een national... waah die wil ik ook... past goed bij m'n amp :wink:

SteavisSmokin
6 maart 2002, 13:01
Ik kan je 1 ding verzekeren.....dat is écht geen Fender!! Je hebt tegenwoordig zo'n Italiaans merk (d8 niet dat het Eko was) dat deze dingen maakt, ik heb er een tijd geleden in de Gitarist ook wat over gelezen.
Steven

EmgMaster
6 maart 2002, 21:43
Nee, dat is mijn custom Gibson :grin: :grin:

blimb
7 maart 2002, 17:08
tja .. ik vind het dus echt een onwijs vet ding. Mar kan er dus niks concreets over vinden... Heb werkelijk niet een afbeelding kunnen vinden van iets soortgelijks ... ja dat eko heeft oude gitaren waar zo'n randje op zit maar dat is toch ook echt iets anders .,.. ook deze headstock .. .hmmm

nu ja ik zal wel verder zoeken ..

blimb
7 maart 2002, 18:01
ja maar ze zijn echt wel heel erg vet live ... was echt verbaasd ... ben op dinsdag naar de trokes geweest ... die vond ik echt matig toen op dondewrdag naar de white stripes ... en wouw they blew my mind

ekkerman
8 maart 2002, 08:40
das toch die man en vrouw die maar met z'n tween zijn ?