PDA

View Full Version : Multi-effect combineren met losse pedaaltjes ?!?



olaf
27 februari 2004, 17:25
Wie heeft er wel eens geexperimenteerd met het combineren van een multi-effect met losse (modulerende) pedaaltjes?
Ik heb een multi-effect in m'n effectloop (paralel) maar wil die eventueel combineren met een separate chorus / phaser / delay. De loop is echter of paralel of serieel.
In de paralelle loop wordt lastig ivm instelling -4dB / +10dB en het effect wordt minder (FX). Optie; tussen de pre-amp / eindtrap ???
Toch een ander multi-effect of?????
Wie is hier de effectendokter ?


Olaf

BartL
28 februari 2004, 18:13
Waarom wil je in GODSNAAM die zooi combineren? :???: Gebruik alleen losse pedaaltjes, veel beter :)

Toeska2002
28 februari 2004, 18:47
:???: waarom prober je het niet gewoon :???: :razz: Mischien klinkt het wel gaaf :soul:

BartL
28 februari 2004, 19:09
...met de nadruk op 'misschien' :)

kokeleko
29 februari 2004, 11:24
Als je meerdere multi/fx in je loop wilt en niet in serie wilt , kun je voor een line mixer kiezen.
Zet je fx op 100% wet , en mix het droge geluid van je amp erbij met de mixer, zo kun je dus ook meerdere fx dozen/multi's etc parallel in je loop hangen.

Probleem met pedaaltjes is dat je eigenlijk een looper nodig bent, omdat je signaal of droog of als effect eruit komt.

harrie-beton
3 maart 2004, 10:00
je kunt ook het pedaal VOOR het multieffect bakje plaatsen maar ideaal is het niet.
Met compressie en overdrive kan het. Reverb en Delay niet. Dat zijn effecten die ná het m-effect moeten.

Ik heb een setup gehad zoals dit:

gitaar - wahwah - multi effect - reverb

Loopen met mengtafels is erggug onpraktisch.

Pino20
3 maart 2004, 13:25
Ik combineer mijn Digitech RP50 met mijn Proel Volume Pedaal.

amon
3 maart 2004, 20:03
ik had een zoom gfx 707 (klonk al nergens na) en daarbij had ik serie geschakeld 2 dod distortions, maar of ik die nou voor of achter de zoom schakelde, ze bleven kutter klinken dan wanneer ik die zoom ertussenuit haal en die heb ik daarom nou ook net een paar dagen geleden maar verkocht...