PDA

View Full Version : Advies potentiële ruil



Mr.Bluesbreaker
27 februari 2004, 13:41
test

Mr.Bluesbreaker
27 februari 2004, 13:42
Gisteren mijn oude afgebeukte stratcopy van de muur gehaald, hals eraf, schoongemaakt, opnieuw afgesteld, etc. Gtote beurt dus. 's avonds er eindeloos op gespeeld, en het klonk 10 keer beter als ik had verwacht. Er zat gewoon zoveel "soul" in dat ding, terwijl het maar een kopie van 200 euro is. Nu heb ik ook een Les Paul van 10 keer dat geld, maar das een ander verhaal. Als backup gebruik ik nu een ibanez js-100 (zo'n satriani model) die ik een beetje karakterloos vind, en de hals is me te dun, plus dat die lo pro trem me mateloos irriteert. Ik dacht dus bij mezelf: als ik die ibanez dan inruil voor bv een leuke 2ehands mex strat, dan heb ik voor mijn stratbehoefte dan een leuke, en die LP als goed scheurbeest, waar ik gemiddeld het meest op speel. Zou dit een goede ruil kunnen zijn? Een ibanez js-100 tegen een mex strat?? Ik wil n.l. niet een nieuwe gitaar erbij kopen, ik vind 6 meer dan zat nu. (en geen poen :-D )

Mr.Bluesbreaker
27 februari 2004, 23:34
Geen goed idee?? Doen?? Wat denken jullie??

youngcoby
27 februari 2004, 23:45
Waarom gebruik je de "oude afgeragde" strat niet voor je strat behoefte?
Als ie toch zoveel soul heeft?
Misschien met andere elementen kan ie perfect aan alle behoeften voldoen.

Als je zegt dat je al een strat hebt, waarom een tweede. En deze tweede dan nog voor backup?

Anders Destium
27 februari 2004, 23:46
Ten eerste:

De brug op een JS-100 is GEEN LO-PRO

Was dat duidelijk genoeg? Als je een échte lo-pro hebt ownt dat qua stemvastheid elke andere type gitaar die je hebt... Op een JS-100 zit een lo-trs en dat is 10x niets, zeker vergeleken bij het echte werk. Als je dankzij een lo-trs afstapt van het floyd-principe heb je nog nooit een goede floyd rose brug in je klauwen gehad...

Ten tweede:

Ik weet niet precies hoeveel je voor je JS-100 hebt betaald (en hoe oud ie is) want met een beetje geluk kun je er ook nog een USA standard uitslepen...

Sicky61
28 februari 2004, 11:14
Altijd doen...gierpoken en ibanezen zijn voor mafkezen.
Heb zelf al m'n planken zo basic mogelijk.
De enige 'snelle' hals die ik bezit is in m'n charvel en als ik die kan ruilen voor een goeie les paul doe ik het.
Te plat!
En een strat met soul moet je nooit weg doen natuurlijk.
Krijg je gegarandeerd spijt van.

Mr.Bluesbreaker
29 februari 2004, 12:21
@youngcoby: het is een SAMICK strat kopie, die behoorlijk snel ontstemt, er niet meer uit ziet, en volgens mij niet eens van hout is gemaakt, daar ga ik niet mee op het podium staan :-D

@anders: ZEIKERD!! okee het is idd een lo-trs :roll:
Maar daar ging het me niet om, meer dat het hele systeem niets voor mij is, en naar mijn mening gewoon dikke apekonten zuigt.

Mr.Bluesbreaker
29 februari 2004, 12:25
Oja ,anders, nog ff om over de floyd dinges door te wauwelen, ik was altijd best tevreden met mijn js-100 lo-trs systeem, ontstemde echt nooit wat ik ook dee en hoeveel divebombs ik er ook mee deed. Maar een lo-pro zal dan wel beter zijn, okee, maar het is gewoon niet mijn ding.

En wat je inderdaad zou kunnen denken dat je voor die js nog bijna een amerikaan eruit kunt halen, maar het jammere is dat een js-100 zo weinig meer oplevert 2ehands. Ik denk n.l. niet dat er iemand is die er meer voor wil geven als 500, misschien 550 euro. En daarvoor heb ik nog bijna nooit een amerikaanse strat gezien 2ehands. (Mocht je er een weten :roll: )

Anders Destium
29 februari 2004, 12:31
Ik weet er geen, sorry :)

Tja, als je echt puur wilt ruilen dan zal het niet gaan lukken. Ik zou zelf een tijdje doorsparen (ondanks dat het misschien wat tijd kan kosten) en dan eerst je js-100 verkopen, en daarna opzoek naar een USA strat. Zo zit je niet vast aan de eerste de beste die geinteresseerd is in jouw gitaar :wink: