PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van Dunlop GCB-95 Wah?



semt-x
27 februari 2004, 13:22
Wat vinden jullie van dit pedaal? Is dit een leuk wah-pedaal om mee te beginnen?

Fuhgawz
27 februari 2004, 13:43
Ik heb korte tijd terug tweedehands een GCB-95 met true bypass (ze schijnen nogal toon te zuigen) gekocht, omdat ik ook eens wilde beginnen met wah'en. Ik heb er nog niet zo veel/lang veel mee gespeeld, maar ik vind dat het effect clean erg leuk is, maar als je er een grote lading distortion/fuzz opgooit blijft er weinig van de sweep over en zul je dus op een klein "oppervlak" moeten wah'en.
Maar om te beginnen is dit wel een leuk ding. Tweedehands niet zo duur en klinkt redelijk goed. Je zou ook eens moeten kijken naar de Vox Wah, die is niet zo heel veel duurder geloof ik.

Marco5150
27 februari 2004, 16:08
Fuhgawz heeft helemaal gelijk. Ik heb m ook. Op zich is ie best cool, maar bij veel distortion verliest ie sweep, en klinkt het behoorlijk ongedefinieerd. Maar voor de prijs is het een leuk ding. ALs je geld teveel heb zou je een Real McCoy Wah kunnen proberen. Schijnen goed te zijn.

V!N
27 februari 2004, 19:46
We gaan hier denk ik uit van een die nog compleet origineel is ?

Dan is het om te beginnen echt een ideaal pedaal. Het is onzin om een een (te) duur pedaal te kopen voor een effect te wat misschien niet eens "jouw ding" is.
Eerst uitproberen op een eenvoudig modelletje en als het bevalt, kun je het daarna zoeken in de (te) dure wahs.

Trocar
28 februari 2004, 01:07
Is dat verlies aan sweep (bij veel gain) eigen aan de Dunlop wah, of hebben de Vox'ers, McCoy'ers onder ons hier ook last van?