PDA

View Full Version : Adrian Vandenberg ?



Super Slinky
27 februari 2004, 11:50
..oftewel Adje van den Berg.

Sinds het programma Single Luck op Nederland 3 ben ik ineens weer zeer geinteresseerd in Adje. Ik kan op internet alleen maar oude dingen van hem vinden. Het laatste nieuws is dat hij iets voor Lieke van Starmaker heeft ingespeeld. Waar is deze man nu mee bezig behalve dan met een verzamelCD uitbrengen van oude Vandenberg nummers. Hij heeft na Vandenberg jarenlang in Whitesnake gespeeld, maar ontzettend pech gehad met de opnamen van Slip of the Tongue doordat zijn hand geblesseerd was. Eigenlijk heeft hij pas in 1997 een volledig Whitesnake album Restless ingespeeld. Dat was wel erg bluesy voor deze hardrock gitarist. Maar wel mooi overigens.

Weet iemand waar Ad uithangt?
Ook zou ik graag live opnamen van Whitesnake willen zien. Is er ooit iets op DVD verschenen behalve het akoestisch concert Starkers in Tokyo?
En hopelijk verschijnt er nog een DVD van Vandenberg.

sambora
4 maart 2004, 23:41
Ik deel je interesse in Adje van den Berg :) . Maar na Starmaker is er inderdaad weinig meer van hem vernomen. Kan me wel herinneren dat Peavey (?) zijn signature gitaar opnieuw heeft uitgebracht (ook al weer een tijdje geleden), o.a. in de mooie kleur roze :-? . Ook stond hij laatst nog in één of ander (s)hitlist van rock-gitaristen.

Overigens ben ik een keer naar de rock-opera Tommy geweest, en daar zong Bert Heerink (oud zanger van Vandenburg) ook in. Was wel een goeie voorstelling. Niet dat je daar ook maar iets aan hebt, maar ik vond het wel leuk om even te vermelden. :-D

Als iemand meer weet... let me know!

josh.vandenberg
7 maart 2004, 10:27
ad van den berg heeft een blessure en kan niet meer spelen,live schijnt het wel te gaan .stidio niet ,maar hij is ook al op leeftijd,geintje.

Maar hij is geblesseerd, net zoiets als krajicek of zo

stringer
7 maart 2004, 21:57
Als je Ad (of tegenwoordig ADRIAN) zo goed vindt, probeer dan de MANIC EDEN cd te scoren. Dit is een project geweest van VDB net voor Whitesnake, is supergaaf, bluesy en ranzig.

segers
7 maart 2004, 22:25
Is Manic Eden nog ergens te krijgen?

Maiden Michiel
8 maart 2004, 11:03
Ik ga hem bestellen :)

Harry
8 maart 2004, 15:25
en zoals je misschien ondertussen al weet, binnenkort komt er een DVD van Vandenburg uit, samen met een verzamel-CD

Super Slinky
8 maart 2004, 19:46
Over die DVD van Vandenberg kan ik nog bijzonder weinig tot geen info vinden behalve enkele geruchten in een verdwaald gastenboek.

Van Manic Eden had ik al eerder gehoord, alleen is het wel moeilijk te krijgen.

Het meest ben ik geinteresseerd in de video Live at Donington van Whitesnake. Het schijnt dat Ad's podium gedrag nogal wild is. Bij Vandenberg was dat stukken minder. Althans volgens de beelden op de video Vandenberg live in Japan.

Dat Ad geblesseerd is is al een tijdje bekend. Hoe erg het is weet ik eigenlijk niet. Ooit was het de reden om niet de LP Slip of the tongue met Whitesnake te kunnen opnemen. Ad is volgens mij altijd last blijven houden van die blessure.

Vanavond is Vandenberg trouwens live te zien bij Barend en van Dorp om 22.30!!

Sicky61
9 maart 2004, 00:28
nou ze waren net op de t.v. bij barend & van dorp........
een accoustische versie van 'burning heart'
De mijne ging d'r niet(meer) van branden :cry:

Super Slinky
9 maart 2004, 10:51
nou ze waren net op de t.v. bij barend & van dorp........
een accoustische versie van 'burning heart'
De mijne ging d'r niet(meer) van branden :cry:

Nee, dat hart van mij ook niet. De gloriedagen van Vandenberg zijn wel voorbij. Jammer.Ook valt het me tegen hoe weinig Ad te vertellen heeft.
Dit viel me al eerder op in een inteview bij Goedemorgen Nederland.
Hij probeert zogenaamd cool te doen, maar door de zenuwen maakt hij ongeveer in elke zin een taalfout en vertelt net niks. Ook laat hij zich totaal niet uit over wat Vandenberg verder van plan is, zodat je alleen maar het idee krijgt dat hij een best of CDtje gemaakt heeft om wat schulden af te betalen.
Toch was hij een geweldige gitarist voor die tijd. Het zou leuk zijn als hij nog eens met Vandenberg een goede blues CD opnam zoals hij dat met David Coverdale ook heeft gedaan (Restless Heart 1997)

Sicky61
9 maart 2004, 16:30
idd,viel mij ook op.
Beetje vaag die adrian.
Zag 'm een paar jaar terug samen met de earing het podium delen ter gelegenheid van de dood van alfred lagarde(D.J.)
Toen het zijn beurt was om te soleren(kooymans knikte wel 2 of 3x naar hem)begon adje aan een bluessolo en na een halve minuut knikte hij al weer naar george die gretig een te gekke solospot neerzette.
Auw hand?.....wie zal het zeggen.
Ach ze zullen binnenkort wel hier en daar optreden dus ik ga wel es kijken.
Hij speelt iig wel weer op een echte gitaar 8-)

Bigfoot414
10 maart 2004, 14:50
Dat lijkt me echt fucking frustrerend, als je op de een of andere manier niet meer kan doen wat je goed in bent. In dit geval dan gitaarspelen.

Bigfoot414
10 maart 2004, 14:51
Dat lijkt me echt fucking frustrerend, als je op de een of andere manier niet meer kan doen wat je goed in bent. In dit geval dan gitaarspelen.

mcoenen
13 maart 2004, 03:01
Die toetsenist die meespeelde met Vandenberg bij Barend & Van Dorp kwam mij zo bekend voor :P:P

segers
15 maart 2004, 21:01
Ik ga hem bestellen :)

Laat svp even weten als je hem binnen hebt. :-D

segers
15 maart 2004, 21:02
Die toetsenist die meespeelde met Vandenberg bij Barend & Van Dorp kwam mij zo bekend voor :P:P

...ene meneer van den Broek?

Super Slinky
15 maart 2004, 21:10
...die toevallig luistert naar de voornaam Joost?

Ik hoop dat Vandenberg toch nog iets meer van zich laat horen dan alleen dat. Adje deed er nogal vaag over.

Kitaarhiero
17 maart 2004, 12:01
Bij BevD zei hij geloof ik dat er nog wel wat optredens gegeven zouden worden voor het verzamel album...

Maiden Michiel
20 maart 2004, 11:45
Niet om te spammen, ik heb de cd van Manic Eden binnen, 1 exemplaar is al weg, nog 1 over...

Bestel hem hier! (http://www.metal-maiden.com/shop/article/?6314)

:)

Super Slinky
20 maart 2004, 19:16
Bedankt voor de tip!
Ik heb hem net besteld via Metal Maiden. Hopelijk ben ik op tijd. :)

Maiden Michiel
20 maart 2004, 20:49
Yep je bent op tijd :)

Uitverkocht dus, je kan nog wel bestellen maar dan gaat het een tijdje duren voordat hij weer binnen is!

Super Slinky
27 maart 2004, 10:00
Kreeg van de week de CD van Manic Eden binnen. ik heb hem inmiddels een aantal keren geluisterd. Goeie plaat, veel Jimi Hendrix invloeden. Adje is goed thuis in dit genre. Ook een paar zeer mooie ballads
En alle songs zijn van de hand van Vandenberg.
En ook nog het hoesje, een door Adje gemaakt schilderij is echt geweldig. :)

Maiden Michiel
27 maart 2004, 10:57
Relaxed dat je er blij mee bent! :)

segers
6 april 2004, 21:40
Ja lekkere plaat. Relaxed voor in de auto.
Adagio is trouwens ook super. Lekker gitaarwerk.

ReinoutV
12 april 2004, 12:36
Kheb de plaat van Manic Eden ook thuisgekregen van de week (thx Maiden Michiel!!). Die is echt fantastisch! Lekker veel blues invloeden door de rauwe rock heen. Gaaf.

RedBuell
9 mei 2004, 12:04
Deze vond ik op Marktplaats


Aangeboden: Marshall 1960A
Prijs: 475,00 euro
Beschrijving: De perfecte 1960AKast is van berkenhout voor een superstrak geluid!

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 26-04-2004, 21:41
Gezien: 740 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Jan (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06-54374760
Woonplaats: Leiden
Regio: Zuid-Holland
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/18813.jpg

AART
24 juni 2004, 18:11
staat er al heeeel lang

giovan
15 augustus 2004, 02:59
Dat lijkt me echt fucking frustrerend, als je op de een of andere manier niet meer kan doen wat je goed in bent. In dit geval dan gitaarspelen.

idd frustrerend.
Goed rekken en strekken (zie boek: conquering carpal tunnel syndrome), juiste zithouding en veel opstaan en weer gaan zitten (pauzes houden). Errug belangrijk! Hij heeft het waarschijnlijk te ver laten komen met de blessure waardoor eea onomkeerbaar is.

Adje Vandenberg is erg artistiek -hij produceert en schildert- dus er is nog geen man overboord, hij lijkt me ook wel positief ingesteld. Hij krijgt weinig aandacht in Nederland in tegenstelling tot Jan Akkerman, die zie je bij elk gitaarondewerp opduiken. Geen hond in het buitenland die van Akkerman gehoord heeft, maar ja, das weer andere discussie.

stewartfan
15 september 2004, 16:14
tegenstelling tot Jan Akkerman, die zie je bij elk gitaarondewerp opduiken. Geen hond in het buitenland die van Akkerman gehoord heeft, maar ja, das weer andere discussie.

wat dacht je wat die man met focus heeft berijkt das niet niks hor hij is in America zelfs een keer als beste gitarist van het land geworden das niet niks hor