PDA

View Full Version : Vandenberg - 2CD /DVD



Super Slinky
27 februari 2004, 10:55
Vandaag komt de 2CD The definitive Vandenberg - Different Worlds uit.

Zit iemand hier nog op te wachten? Vandenberg heeft op deze 2CD nauwelijks iets toegevoegd, behalve een symfonische versie van Burning heart en wat oude demo's. Ik heb de CD The Best of Vandenberg en hoewel het leuk is voor je verzameling klinkt het in vergelijking met de hardrock metal sound van nu toch wat vrolijk allemaal. Maar begin jaren 80 was Vandenberg toch wel zeer goed voor Nederlandse begrippen. Adje Vandenberg viel als gitarist behoorlijk op en ik vond zijn gitaarwerk geweldig. Jammer dat Bert Heerink, die een fantastische stem heeft overigens , zo beroerd Engels zong en dat Vandenberg na 3 albums uit elkaar spatte.

Ik ben eigenlijk meer benieuw naar de DVD, die ook in de maak schijnt te zijn. Weet iemand daar meer over?

Ook zou ik graag wat van Adje bij Whitesnake op DVD willen. Maar tot dusver heb ik alleen de DVD Starkers in Tokyo gezien met een unplugged concert.

Dirtypool
2 maart 2004, 12:12
Als er demo's op staan, wil ik m misschien wel hebben.
De demoversies vond ik mooier( rauwer) dan de uiteindelijke lpversies.
En ik weet niet of ik het wel grappig vind dat er een symphonische bewerking op Burning Heart komt..
Ik hoop wel dat er een vervolg komt uit de handen van Adje want geniaal.


Richard

stringer
2 maart 2004, 16:54
De "nieuwe" VANDENBERG is gewoon een poging om er nog een keertje geld uit te halen. Jammer, ik had gehoopt op nieuw materiaal.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die DVD waarover gepraat wordt.