PDA

View Full Version : Gitaarsound van de band LIVE



Bruce
4 maart 2002, 00:08
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bruce op 2002-03-05 22:20 ]</font>

Gitaarwerk
4 maart 2002, 00:17
denk iets van een "boss - bluesdriver "
of op de versterker beetje distortion open draaien.. tot denk ik een kwart tot helft

dan je element schakelen in het midden of alleen het hals element..

probeer zoiets... tis denk ik niet al te moeilijk

Kitaarhiero
4 maart 2002, 12:23
pff... live... tssss... bah.

dirkw83
4 maart 2002, 12:24
precies; ik zou het niet eens willen weten.

Kitaarhiero
4 maart 2002, 12:36
echt van die brave muzikantjes... waar muzikanten vroeger nog wel eens iets tegen de overheid hadden te zegen in negatieve zin... maakt live nu een liedje dat ze zo van hun vaderland houden... OK... 11 september blijft kut... dat wel.

dirkw83
4 maart 2002, 12:38
het ergste vind ik nog de CLIP. In eerste instantie met allemaal beelden van ground zero. De tweede versie bevat gewoon tientallen shots van die gore zanger. Bah! Hoop dat ie gebeten wordt door een rattlesnake.

Kitaarhiero
4 maart 2002, 12:41
ja... dood! dood! eh nee... ok... maar de VS is niet echt het land wat ze denken dat ze zijn... en dat is het rottige ervan.

dirkw83
4 maart 2002, 12:43
dus daarom moet edje maar in de clip? Ik vind het echt walgelijk. Zo van: ik red ons land met een kwijlnummer.

Echoes
4 maart 2002, 13:15
ik vind dat live best wel wat aardige leuke liedjes heeft gemaakt...

Markie
4 maart 2002, 13:54
He ik dacht dat dit forum er is voor als je een 'geweldige band hebt gezien of gehoord' (zie tekst bij het forum).

Als je er dan niets aan vindt, zeg dat dat 1x netjes, met respect voor de ander, en vraag bij de webmaster een nieuw forum aan waar je 100x kunt zeggen hoe walgelijk je ze vindt.

No offence, maar zo houden we het een beetje leuk voor degene die het onderwerp is begonnen.

Mark

dirkw83
4 maart 2002, 17:04
Ja, wat je zegt is waar Echoes, maar dat was vooral in hun begin tijd.

Enne markie; doe niet zo naief. Zoals jij het bekijkt zouden we hier nooit over bands kunnen zeiken.

Markie
4 maart 2002, 18:21
Dirk

Dan ben ik toch niet naief? Hooguit wat zeikerig! Lol

Nou goed, kraak ze maar af! Het forum is van iedereen al ga ik die onzin in ieder geval niet lezen.

Tenzij je ook kunt aangeven wat je wel OK vindt, misschien dat ik daar ook van houdt.
Zijn we het straks nog eens ook!

Groeten
Mark

suzanne
4 maart 2002, 19:37
ik vind live OK!!!!

Dila
4 maart 2002, 19:48
ik vind live dik kneuzig, dat ene nummer, simlpe creed, is opzich wel goed, maar overcome daar druipt het slijm vanaf. en in die clip van simple creed lijkt het net of die gast schaamhaar op zn harses heeft.

dirkw83
4 maart 2002, 20:05
ja, maar, dat heeft ie niet echt hoor :smile:.

Enne Mark, ik snap je wel maar ik zie het zo: dit is een discussie forum. Als iemand zou zeggen dat hij/zij Live geweldig vind, moeten er ook mensen zijn die het klote vinden - want anders krijg je geen discussie.
Toch?
Waarom zou het dan verkeerd zijn om gewoon negatief te openen en te wachten op positieve reacties op Live?

Yorrit
4 maart 2002, 21:53
nou, niks mis met Live toch. vind ze hartstikke goed. maken mooie nummers. ja, ok, V is wel iets minder, maar voor de rest zij ze beswel goed hoor

Markie
5 maart 2002, 09:29
Dirk,

Jij moet de politiek in.
Negatief openen en dan langzaam bijdraaien...
Je zou een succes worden.

Maar goed, om dan de discussie verder door te voeren. Het nummer Overcome is 1) gewoon te veel gedraaid op de radio - dan wordt je er vanzelf gek van, en
2) De andere nummers op die CD verschillen totaal van Overcome.

Ik zelf sla bij het luisteren van de CD Overcome nu meestal over. Voordat het een hit werd vond ik hem leuk, nu kan ik hem even niet meer horen.

dirkw83
5 maart 2002, 11:12
De eerste twee Cd's waren redelijk tot vrij goed. Vanaf en met de Distance to Here werd het triest.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 14:04
Live is echt een bedrijfje geworden... ipv van een band... het zijn allemaal van die makkelijke nummers (in de zin van... makkelijk te luisteren)... ze liggen makkelijk in het gehoor... maar voor mij hebben ze het nét niet. ow en die zanger is echt een beetje een flikkertje (niet dat ik iets tegen flikkers heb hoor :wink:)

dirkw83
5 maart 2002, 14:33
Live Industries Inc.




:grin:

mirage
13 maart 2002, 01:30
throwing copper was vet,
secret samadi ook.
the distance gaat nog een heel klein beetje, maar die gozer is echt blijven steken in z'n hippy tijd, in de statenhallen naar concert geweest, is zonde van je geld.
klinkt net zo als op de cd

suzanne
13 maart 2002, 19:45
uuuh tuurlijk is het tof als een band er een show van maakt en de nummers wat anders spelen dan op de cd staan, maar toch bewijst het wel klassse als je live net zo klinkt als op de cd, dat wil nl toch wel zeggen dat er weinig aan verdraait en gefrutseld wordt met het geluid!

dirkw83
14 maart 2002, 09:44
Ja, maar dat Imago van die Ed. Bah gewoon; zo wereldverbeteraardachtig. Ranzig gewoon.

Q
14 maart 2002, 11:39
Overcome was toch niet geschreven, speciaal voor 11 september? Het kwam ze gewoon goed uit.

Live is verder wel zo'n band van:

Technisch goed, tactisch minder.

dirkw83
14 maart 2002, 11:40
ja, en toen met die ramp hebben ze gelijk maar een clip gemaakt en later weer met zijn walgelijke kloteshitkop erin zodat het weer mega erg is.

Ic3gl0vE
23 maart 2002, 20:27
Op 2002-03-14 10:40, schreef dirkw83:
ja, en toen met die ramp hebben ze gelijk maar een clip gemaakt en later weer met zijn walgelijke kloteshitkop erin zodat het weer mega erg is.


whahahahahahahahah
dat hoofd had idd nie gehoeve neej :smile:

ik heb niet echt een mening over live... nooit echt naar geluisterd maar I Alone is een best goed nummer vind ik

dirkw83
23 maart 2002, 20:32
T.B.D. was een prachtig nummer van Live. In het verleden hebben ze best wat prachtige dingen gemaakt hoor. Pillar Of Davidson bijvoorbeeld, Selling The Drama, Lakini's Juice, Rattlesnake, Shittown (vooral Live) ...allemaal was het goed. tot en met The dolphin's cry kon ik het nog waarderen.

Neals
22 april 2002, 23:40
kvin persoonlijk live maar overschatte kutband.