PDA

View Full Version : ervaringen met Sigma Gitaren?



Erik
4 maart 2002, 00:02
Hoi allemaal,
Ik heb laatst iets gelezen over Sigma Gitaren (is volgens mij van Martin)
Heeft er iemand ervaringen en/of opmerkingen over?

Greetzz
Erik

sebass
5 maart 2002, 18:04
Ja ik heb er eentje. Zeer relaxte gitaar vind ik. Zeer goed bespeelbaar, hoge actie, mooi vol geluid maar niet dof, goede ronde hals (maakt wel uit waar die gemaakt is). Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb erg veel gitaren uitgeprobeerd omdat ik niet echt nog een gitaar nodig had zou ik er alleen een kopen als die echt geweldig was, anders ging ik maa rvoor een nieuwe versterker. Ik speel er nu op met d'addario snaren die beter klinken dan de martin snaren (bij de electrische gitaar is eht precies andersom). Ik speel met .011 en het geluid is prachtig. Het model dat ik heb is de dr-28 ik heb hem voor iets meer dan 1000 gulden gekocht (ik weet het ze zijn nu goedkoper :sad: ). Een ander merk waar ik dan nog tussen twijfelde was de seagul, maar de bespeelbaarheid wa stukken minder. De Epiphone was te iel, de washburn ook geen mooi geluid, de crafter (mooie gitaren) maar het geluid deed ook ten onder aan de sigma, de yamaha ook aardig goed, maar ze hadden alleen een kleine. Er zijn er nog wel meer waar ik op heb gespeeld maar de sigma en de yamaha vond ik het best, uiteindelijk heb ik de sigma gekocht. Test wel meerdere modellen de een is een stuk mooier dan de andere,

Luca P
5 maart 2002, 22:50
Als geen goeie ac.gitaar had zou ik er zeker eentje overwegen!
Een tijdje geleden speelde ik er een die wel goed was.
En voor een Martin D45 moet ik zo wie zo een maand salaris of 6 sparen!

Leen Kap
14 maart 2002, 15:21
Hoge aktie fijn???? Dat maakt alleen maar dat je moet werken als een paard om snelheid en volle klanken te maken! Of bedoel met je aktie (=afstand tussen snaren en frets) iets anders?

sebass
28 maart 2002, 23:56
Hoge aktie daar bedoel ik dus mee dat de snaren dicht op de toets ligt zodat je sneller kan spelen (hogere aktie). Maar er is altijd verwarring tussen hoge en lage aktie. Je kan de definitie van aktie op twee manieren bekijken: hogere aktie (sneller dus meer aktie dus snaren dicht op de hals) of lage aktie (laag dus snaren laag bij de toets). Een van de twee is goed maar ik weet niet welke. In ieder geval bedoelde ik dat de snaren dicht op de toets liggen en dat speelt lekker :smile:

fakruis
30 maart 2002, 22:33
Als de snaren dicht op de toets liggen dan is dit een lage aktie.
Ideaal is ongeveer 2 mm afstand tussen de snaar en de bovenkant van de 12 de fret voor de hoge E en ongeveer 2,5 mm voor de lage E

sebass
31 maart 2002, 14:03
Hmm dan heb ik het altijd verkeerd om gezegd :sad: . Sorry voor het ongemak.

Duke
7 oktober 2002, 21:16
Ik heb een Sigma DM 1 LH, prima ding en kostte destijds fl 295,- Ik heb 'm vergeleken met een aantal lh gitaren, maar deze had de beste prijs/kwaliteit verhouding