PDA

View Full Version : TS7 vs TS9



Koekje
26 februari 2004, 19:53
zelf merk ik niet zoveel verschil in klank ...
maar het prijsverschil is me wel opgevallen, ts9 is dubbel zo duur ...
waarom denk ik dan ? is het dit waard ...
:chicken:

Mitch
26 februari 2004, 20:00
Looks en reputatie :D

guvnor
1 maart 2004, 14:00
Ik heb een TS7 gehad en heb nu een TS9. Voor het getrainde oor is er best verschil... Het grootste verschil is het kastje en een hele hoop hype.

Ik zag ooit de TS7 als leuke aanvulling van m'n pedalenreeks. Heb hem weggedaan omdat m'n Tubeman véééééél beter klonk. Helaas kreeg ik problemen met die Tubeman en heb via een ruildeal een TS9 bemachtigd.

Fuhgawz
1 maart 2004, 15:44
Misschien dat dit topic uitkomst biedt. (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22411&highlight=tube+screamer)

Pino20
3 maart 2004, 09:26
Ik vind de TS-9 er een stuk degelijker uitzien. Tevens heeft hij ( als ik het me goed herinner ) een knopje minder. Daardoor heb je nog makkelijker de juiste toon voor jezelf te pakken. Ik heb de TS-9 gekocht doordat ik hem ontzettend goed vond klinken en omdat hij er geweldig uitziet.

ShereKahn
7 maart 2004, 15:22
Hallo luitjes,

nu dat wij het toch over de TS9 hebben, even een vraagje van een newbie. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een TS9 en een TS9DX, behalve het vierde knopje dan. Groetjes.

Mitch
7 maart 2004, 17:36
Welkom !

De TS9DX kan met een stuk meer gain werken. Gaat door waar de gewone TS9 ophoudt, zeg maar.

ShereKahn
8 maart 2004, 08:57
Welkom !

De TS9DX kan met een stuk meer gain werken. Gaat door waar de gewone TS9 ophoudt, zeg maar.

Dank je wel. Maar eh... wat is gain??? :oops: Ik ben ook een behoorlijke newbie op muzikaal gebied, zie je. Zeker voor wat betreft effecten en instellingen. Vandaar mijn bezoek op dit forum. :lol:

Mitch
8 maart 2004, 19:20
Tja, op het efefctenforum is nog geen FAQ lijst.
Gain is letterlijk 'versterking','winst'. Hier wordt met een versterker bedoeld hoeveel versterking er plaats vindt. Hoe meer de versterker werkt, des te meer gaat -ie "clippen" -> dat horen wij als "scheuren", ofwel overdrive. Dat geluid van overdrive wordt gesimuleerd in doosjes als de TS9 e.d. en daar vind je dus een gain knop die gedeeltelijk het volume, maar vooral de mate van "scheur" bepaalt. De Level knop bepaalt op zo'n pedaal het volume.

ShereKahn
8 maart 2004, 23:19
Tja, op het efefctenforum is nog geen FAQ lijst.
Gain is letterlijk 'versterking','winst'. Hier wordt met een versterker bedoeld hoeveel versterking er plaats vindt. Hoe meer de versterker werkt, des te meer gaat -ie "clippen" -> dat horen wij als "scheuren", ofwel overdrive. Dat geluid van overdrive wordt gesimuleerd in doosjes als de TS9 e.d. en daar vind je dus een gain knop die gedeeltelijk het volume, maar vooral de mate van "scheur" bepaalt. De Level knop bepaalt op zo'n pedaal het volume.

Tja, dat zou wel makkelijk zijn zo'n FAQ, ik heb er nog wel een paar. Jij in ieder geval bedankt voor je geduld en je uitleg. Weet je trouwens hoe het komt dat je steeds meer hoort over de TS9 reissued maar nooit wat over de TS9DX? desnoods reissued, als deze al bestaat.

Mitch
8 maart 2004, 23:31
Geen idee en goeie vraag ! Op het Amerikaanse forum las ik toevallig pas een topic van een aardige Spanjaard, die op de grote muziekbeurs was geweest in The States (NAMM) en op zoek was naar een lekkere overdrive. Enorm aanbod natuurlijk en uiteindelijk koopt -ie tot zijn eigen verbazing een TS9DX :D

ShereKahn
9 maart 2004, 00:35
Ik heb in ieder geval twee reacties op advertenties geplaatst, één voor een TS9 en één voor een TS9DX. Ik zie wel wie er reageert en je hoort nog wat het geworden is. Bedankt nog. :lol: