PDA

View Full Version : PRS santana se VS Fender telecaster



P.A.C.17
26 februari 2004, 20:40
Hallo,
kan iemand hier iets zeggen over wat ik moet doen,
ik zit namelijk te denken om m'n PRS santana SE te verkopen en een Fender Tele (50' classic) te kopen,
aangezien ik in een country/punk band speel. (tele = country:)
M'n PRS heeft niet echt de 'twang' die ik juist wel wil, maar op m'n marshall klinkt ie wel lekker zwaar en dat doet me toch wel wat 8-).
Ik ben er dus eigenlijk al wel zo'n beetje uit wat ik wil, maar durf het niet aan om m'n PRS te verkopen zonder wat ' feedback' te horen van andere gitaristen. Dus vraag ik jullie mening over welke gitaar ik beter kan hebben voor country zowel als punk. ???

(O ja, en het is niet een optie om beide te hebben, dan moet ik nog veel te lang sparen :wink: :roll: )

gjlp
26 februari 2004, 20:54
[spam]Hey. Ik heb toevallig een classic tele te koop staan. Er zit een little '59 in de brug (origineel element heb ik ook). Je hebt dan van het halselement de twang die je graag wil hebben, en van het brugelement het lekkere zware van een humbucker, die op zijn beurt ook weer single coil te schakelen is.[spam/]

Nicci
26 februari 2004, 23:23
Het zijn nogal verschillende gitaren. Wat verwacht je dat ik zeg?

gjlp
26 februari 2004, 23:34
Hij geeft toch 2 opties? :-?

bert k
26 februari 2004, 23:35
Als je een Tele koopt met een kleine hummie in de brug, zoals dat spam-geval van gjlp, kan je als het nodig is scheuren wat je wilt. Goed idee dus.

Ik snap best dat je moet verkopen om een andere gitaar te gaan halen, maar o, o, o, wat zal je spijt krijgen... :-D

Anders Destium
27 februari 2004, 11:33
Aangezien de Santana SE zowel geen punk als country gitaar is lijkt het me toch dat je voor de (veel lelijkere, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) tele moet gaan :)

De Santana SE is niet zo'n ontzettend zeldzame gitaar, dus als je over een tijd denkt "dat was toch zonde" is het niet zo'n heel groot probleem om er weer eentje te vinden :wink:

Sicky61
27 februari 2004, 11:37
Niet te vergelijken die 2.
prs houden en een tele erbij kopen?

treblemaster
27 februari 2004, 12:16
Als je Telecaster koopt, gooi dan geen humbucker in de brug, want dan ben je een groot deel van je "twang" kwijt, die je juist wou hebben voor country.

Van country heb ik weinig verstand (veel verder dan Mike's Ness solo project en Johnny Cash kom ik niet), maar wel van punk!

Ik heb zelf een 50's reissue Telecaster (japans) en ik kan je zeggen dat het de ultieme punk gitaar is :D . Natuurlijk hangt het ook af van je persoonlijke voorkeur en wat voor soort punk je speelt. Maar in mijn ogen gaat er niks boven het rauwe, agressieve geluid van een telecaster in de brug positie (single coil).
Samenvattend; de telecaster is ideaal voor country EN punk!

wat voor punk speel je trouwens (gewoon interesse)?

amon
27 februari 2004, 13:32
Niet te vergelijken die 2.
prs houden en een tele erbij kopen?

"(O ja, en het is niet een optie om beide te hebben, dan moet ik nog veel te lang sparen )"

jorrit
27 februari 2004, 13:36
een tele met een hum in de brug lijkt me geschikt voor je, je zou dan kunnen kiezen voor een hotrail, (heb je ook speciaal voor tele, seymour duncan) die je dan ook als single kan gebruiken. houd je toch die single twang voor country en hum voor tele....

P.A.C.17
27 februari 2004, 15:57
Wat voor punk speel je trouwens (gewoon interesse)?
Verschillend, speel met m'n band nu zo'n beetje van Rancid-achtig tot beetje anti-flag stijl.
Maar ik wil veel cowboypunk gaan maken, zegmaar country gemixt met punk. (soort folkpunk maar dan iets anders)
Wat voor punk speel jij?

treblemaster
27 februari 2004, 16:34
countrypunk? Dan is een telecaster ideaal! :D
IK speel zelf 70's punk (the Clash, Cockney Rejects, Generation X etc), begin jaren 80 hardcore (Black Flag, Circle Jerks) en meer richting de rock 'n roll (garagepunk).

Harry
27 februari 2004, 16:51
countrypunk?? Begin jaren '80 uitgevonden door Jason & the Scorchers. Luister maar eens naar hun versie van 'Lost highway'. Hun gitarist, Warner E. Hodges, speelt ook op een Telecaster, maar hij heeft er zwaardere hardware op laten zetten omdat alles bij hem kapot gaat.....

treblemaster
27 februari 2004, 17:42
http://www.benderband.com/gallery/other_bands/IMG_0387w.jpg

Kijk, ziet er ook nog eens veel mooier uit dan zo'n lelijke PRS :D :wink: .

bert k
27 februari 2004, 17:53
Nee, het zijn lelijke gitaren, maar die gasten zijn ook lelijk. :D Briljant drumstel trouwens...

treblemaster
27 februari 2004, 18:06
Toch jammer dat sommige mensen geen smaak hebben :razz: .

bert k
27 februari 2004, 18:08
Je staat er zeker zelf tussen... :D

Wat ik trouwens ook een super-tele vind is zo'n Zwier geval, met P90 erin. Ook erg veelzijdig.

treblemaster
27 februari 2004, 18:16
Nee, ik heb nog niet zoveel plakplaatjes ;)..ik zoek nog een sponsor.

glacius
27 februari 2004, 18:22
http://www.benderband.com/gallery/other_bands/IMG_0387w.jpg

Kijk, ziet er ook nog eens veel mooier uit dan zo'n lelijke PRS :D :wink: .

jezus :o , als jij een tele mooier vind dan een prs dan moet je eens hulp gaan zoeken ...

treblemaster
27 februari 2004, 18:27
Jij woont in Ede?! Dan kom ik wel ff langs voor die hulp :D .

glacius
27 februari 2004, 18:33
als je erover wil praten dan ben je welkom,... drinken we er een pilsje bij en bekeer ik je tot gibson/prs fanaat :wink:

treblemaster
27 februari 2004, 18:38
Dat gaat je dan heel wat pilsjes kosten ;) Alhoewel ik niks heb tegen een mooie Gibson (een mooie TV Yellow double cut-away, een gold top.....)

Anders Destium
27 februari 2004, 18:43
Smaken verschillen maar geen smaak verschilt niet :lol: