PDA

View Full Version : Gitaar schoonmaken



Joop M
26 februari 2004, 18:47
Hallo,heeft er iemand een tip hoe ik een LP custom van 79 goed kan schoon krijgen?
Hij is nl niet zo vaak schoongemaakt en zit onder de vette rookaanslag,
nu wil ik hem lekker verwennen (nw frets enzo) maar hoe krijg ik hem schoon, maar wel dat de lak goed blijft
Grz Joop

ToTaL FaKe
26 februari 2004, 22:03
Koop Gibson Pump Polish...
eg goed spul...

ToTaL FaKe
26 februari 2004, 22:03
wel alleen voor je lak.. niet voor je frette

NeeraDJ
27 februari 2004, 17:08
GHS Guitar Gloss, kun je voor je hardware, gelakte body en hals, en wellicht ook voor je toets, alles wel dus. Ik had een flesje gekocht op aanrader van Haagse gitaarbouwer Peer Dellen, en hij behandelt zeker wel een aantal Les Paul Customs. Het komt er echt als nieuw uit te zien, tenzij je echt roest of lakschade hebt, het is geen wondermiddel! Het enige nadeel voor je toets is dat het na opdrogen kleine korreltjes krijt achterlaat, op de rest vd gitaar merk je er niets van. Die moet je dan met een droog doekje even wegpoetsen (in een veegje gedaan). M'n fretten zien er echt behoorlijk goed uit, vooral op m'n Ibanez die jaren in de koffer had gelegen bij de vorige eigenaar. Ik twijfelde eerst over de toets, maar volgens Peer Dellen kon het gewoon en het was nog waar ook. Een flesje kost je 6/7 euro, is volgens mij gewoon bij de gitaarboer te halen

Succes!

Grunge Grrl
30 maart 2004, 01:40
ow dit vind ik ook wel handig om te weten, volgende keer als ik in de muziekwinkel ben gelijk maar even om vragen

Joop M
30 maart 2004, 21:57
Zie hier het antwoord van Vox H
Je kan het proberen met Commandant groen auto cleaner. Wij verkopen ook een polijstset, 3 potjes polijstspul, steeds iets fijner.

Maar wees erg voorzichtig. Gibson lakken zijn vrij zacht en de kans op beschadigen is groot. Het is ook mogelijk dat de lak verkleurd is, celluloselak kan erg geel worden.

Je kan het beste eens bij ons langs komen, kunnen we bekijken wat het beste is.

Vriendelijke groeten,

Rene van Loon - GUITAR CENTRE VOX HUMANA


Grz Joop

Antal
30 maart 2004, 23:54
Daar kun je ook niet zo veel mee zo'n antwoord.

Anyway, ik heb het zelf wel eens met glassex gedaan. Geen idee of dat slecht is. Durfde ik alleen niet met de toets te doen.

BLOK182
31 maart 2004, 09:18
Voor de body gebruik ik Gibson Pump polish spul, en voor de toets lemon oil, ook speciaal daarvoor, werkt goed, moet je eens de toets inspuiten, ff 5 minuutjes laten trekken, en dan met een ouwe (beetje ruwe) handdoek oid erover wrijven, dat scheelt behoorlijk, de toets van mun peavey was ook best ranzig toen ik hem kocht :razz:

BramVersteeg
1 april 2004, 18:27
Ik vind het er altijd wel vet uitzien als een LP Custom er een beetje vaag en vintage uitziet. Je kunt hem natuurlijk ook aan mij geven. Dat poetsen is maar niks voor je :-D :wink:

Bigfoot414
5 april 2004, 09:35
Daar kun je ook niet zo veel mee zo'n antwoord.

Anyway, ik heb het zelf wel eens met glassex gedaan. Geen idee of dat slecht is. Durfde ik alleen niet met de toets te doen.

En jouw lak is nog intact? Die Glassex-meuk is wel risky, zit een hoop chemische zooi in die niet lekker is voor je lak.