PDA

View Full Version : Carl Martin / of volume & gain-boost?



BartL
26 februari 2004, 16:53
Ik heb al veel zevertopics geschreven over mijn zoektocht naar een lekkere distortion. Ik kan nu een Carl Martin Hot Dr. n B. 1 krijgen voor 100 euro.
Ik heb eigenlijk niet de mogelijkheid om te testen...
Krijg ik uit dit pedaal (samen met mijn dsl 201) een lekkere smooth distortion/overdrive?

PS 100 euro voor zo n pedaal, is dat nog veel? Een nieuwe MK2 kost nog maar 169.

BartL
26 februari 2004, 16:58
oops... :oops: ...het gaat om een Hot Drive'n Boost MK2

Nielsje
26 februari 2004, 17:36
hot n drive boost nieuw voor 170 euri?

ga weg.. die dingen zitten normaal rond de 230


antwoord:

100 euri is niet veel geld, en ik zou het gewoon doen, klaar, mocht het je niet bevallen, kan je hetmakkelijk voor meer verkopen..

ik heb um wel es geprobeerd, en hij is wel lekker hoor! maar met een dsl kan je ook wel goeie sounds krijgen naar mijn mening..

de boost functie is ook erg goed,
en je bent geen adapter nodig:P

BartL
26 februari 2004, 18:33
http://www.feedback.nl/pages/blank.php[/url]

BartL
26 februari 2004, 18:34
http://www.feedback.nl/pages/search.php?manid=163

Mitch
26 februari 2004, 19:45
230 :???: met jou wil ik zaken doen :D

Maar goed, Bart: ik heb een tijd lang met de HD'nB2 gespeeld en mijn ervaringen zijn wisselend. Op de ene versterker klonk -ie prima, op de andere prut. Ik kan je dus niet voorspellen hoe -ie klinkt op jouw DSL201.

De boost is perfect, geen kwaad woord daarover. De Drive klinkt vooral goed met weinig gain, dus wel waar je 'm voor wil gebruiken. Er zit redelijk wat compressie in en hij klinkt wat warmer, minder 'middy' dan gemiddeld, dus met het smoothe geluid zit het wel goed.
Het enige probleem dat ik op sommige amps had was dat -ie wat slechter door de mix heen kwam. Je kunt hem dan wel harder zetten natuurlijk.....

100E is een normale prijs voor een 2ehands HD'nB2. De nieuwe 3 is iets beter, maar laten we zeggen 80% gelijk. Je kan de gok best nemen, de prijs is OK. Al bevalt -ie niet draai je er geen verlies op.

BartL
26 februari 2004, 20:24
Hmmm, dank je wel. Zou ik voor dit geluid ook een (wat goedkopere) TS9 kunnen aanschaffen? Of zijn die pedalen totaal onvergelijkbaar?

Antal
26 februari 2004, 20:29
100 euries is idd een goede prijs, dat heb ik voor de mijne ook betaald. Ik vind het een erg lekkere drive, maar ik weet natuurlijk niet hou hij op jouw amp klinkt. Een TS, jeetje, die klinken echt heel anders. Ik vind een TS eigenlijk alleen bruikbaar als boost met een randje, terwijl de HD&B gewoon een lekkere overdrive is...

En ja, nieuw zijn ze 169 bij feedback

Mitch
26 februari 2004, 23:02
Een TS is leuk voor een Fender-op-Fender setup.




Zo, dat is eruit :D

Nielsje
26 februari 2004, 23:08
bwoah..

idd, fender, of gewoon om iedere willekeurige buizen amp van clean net een tikje te geven voor een klein beetje opbreken...

binnenkort ga ik beginnen aan m'n 808 kloon, maar wel met een andere tjip dan de originele jrc4554 (of hoe heet ie) want die is nogal lastig verkrijg baar, ik neem wel een vervanger :)

BartL
27 februari 2004, 01:38
...dan moet ik proberen die Carl Martin te krijgen :)

BartL
27 februari 2004, 18:27
hmmm, iemand probeert me een Visual Sounds J&H te verkopen. Hij zegt dat Carl Martin pedalen ALLEMAAL erg schel klinken...true? :???:

Nielsje
27 februari 2004, 18:50
Dat is onzin

dat ligt er maar net aan welke setting, amp, gitaar weet ik veel wat..

J&H is wel goed, daar niet van.. maar ja.. die opmerking..

Nicci
27 februari 2004, 19:45
hmmm, iemand probeert me een Visual Sounds J&H te verkopen. Hij zegt dat Carl Martin pedalen ALLEMAAL erg schel klinken...true? :???:

wie probeert hem te verkopen? had lennart niet zo'n ding te koop? 8-)

Robbert
27 februari 2004, 20:05
Er zijn zoveel gitaar/versterker combinaties mogelijk... natuurlijk zit daar een combinatie tussen waarbij die CM niet tot zijn recht komt.

Aan jou om erachter te komen waar jou setup onder valt :razz:

BartL
27 februari 2004, 20:07
Hmmm, jup, das waar natuurlijk.

Pfff, ik zit nu weer te twijfelen om TOCH een ds-1 aan te schaffen en die als boost te gebruiken. Dit is wel een stukje goedkoper & het buizengeluid blijft toch redelijk ''in-tact''...lijkt mij

BartL
27 februari 2004, 20:53
...en daarbij misschien een GE7 van Boss...als volume boost.


Dus mijn nieuwe plannetje:
-Buizenbakje op crunch
-Daarbij een Boss ds-1 om meer gain te geven
-Daarbij ook nog een BOSS GE7 als volume boost

Ik ben wel van plan de ds-1 zo te gebruiken dat het buizengeluid in stand blijft.

Wat vinden jullie van mijn 1000ste suggestie.

Zie mijn onderschrift...

Nielsje
27 februari 2004, 21:09
of 2 boss pedalen,
of een carl martin?

ik zou het wel weten, ik zou zeker weten voor de carl martin gaan, dis gewoon kwaliteit

boss ook wel, maar carl martin is gewoon top kwaliteit

Mitch
27 februari 2004, 21:45
CM's schel ?!?!? Ik heb er een hoop gehoord (en gehad) maar SCHEL ?!??!
Bullshit.
De J&H is veelzijdiger, maar zeker de Hyde kant snijdt belabberd door de mix, waardoor van de veelzijdigheid niet veel over blijft :D

BartL
27 februari 2004, 22:34
Dank :)
1. Die CM, is die ook alleen te gebruiken als volume-boost, ja toch? Of is die 'boost' alleen toe te passen op de'drive'?
2. Kan ik de CM ook gebruiken om een beetje extra gain toe te voegen bij een overdrive kanaal dat ik op gain 2/10 zet? (Zoals sommige mensen een Boss ds-1 op hun Overdrive kanaal gebruiken) Of verneuk ik het CM-geluid dan?

Zoals ik al had gezegd, als ik zou kunnen testen, zou ik julli eniet lastig hoeven te vallen met deze vragen :)

Als op deze 2 bovenstaande vragen JA wordt geantwoord, weet ik bijna zeker wat ik wil (maar goed, dat heb ik de afgelopen maand al 10x gezegd :-D

jpb
27 februari 2004, 23:57
Een TS is leuk voor een Fender-op-Fender setup.

Zo, dat is eruit :D

Ben ik het mee eens. Die Ibanez TX (?) van Dirk-Hendrik en de Blues Devil klonken niet zo goed (pedalendag) op jouw EL34 Rivera (te veel mid). MXR-phaser van Luca zelfde verhaal. Die Blues Devil klinkt op mijn fender tremolux toch verotte lekker, nauwelijks mid-hump maar net genoeg. Het is dus toch wel belangrik op welke amp je speelt.

Mitch
28 februari 2004, 00:13
Helemaal waar Hans ! Met 6L6 bakken klinken dat soort pedalen allemaal veel makkelijker. Echter, voor mijn genre (medium gain/fuzzy rock) heb ik weer veel meer aan EL34's. Alles heeft zijn voor- en nadelen :wink:

En Bart: de boost en de Drive zijn, integenstelling tot de Fulldrive 2 en aanverwante artikelen volledig los van elkaar te gebruiken, met die opmerking dat ze wel in serie staan en dat de Drive vóór de Boost staat.
Solo-technisch gesproken vele malen slimmer dan de boost voor de drive zetten, want dan voeg je vooral gain en een beetje volume toe i.p.v. andersom (FD2, Fireball2, etc.).
De Drive is ook als drive+boost te gebruiken. Er zit genoeg volume in voor dat doel. De laatste tijd gebruikte ik mijn HD'nB2 ook op die manier, dubbele boost. Gebruikte de Drive als solo boost met een randje en de clean Boost als solo boost voor cleane passages.

Met een DS-1 (gain laag, level hoog) krijg je wel een boost, maar of het prettige karakter van je amp net zo overeind blijft als bij een CM.... :-?

En nou niet meer ouwehoeren, gewoon kopen en proberen dat ding :x

BartL
28 februari 2004, 13:15
Woei, bedankt Seymour...aan jou heb ik tenminste wat :)

Nou, ik ga dus proberen een twwedehandse te kopen...de vorige die ik wilde, is al verkocht :cry: Omdat ik zo ontzettend twijfel :-D Maar ja...100 euro is ook veel geld voor een arme student van 17 :razz:

Quink
28 februari 2004, 14:50
Je kunt natuurlijk ook versterker instellen op clean en crunch, en dan een pedaaltje gebruiken voor een dot extra gain.


Dat klinkt zo kut, vind ik :)





Dus mijn nieuwe plannetje:
-Buizenbakje op crunch
-Daarbij een Boss ds-1 om meer gain te geven
-Daarbij ook nog een BOSS GE7 als volume boost



Sorry hoor, maar je schiet nog erger heen en weer dan een druppel water op een gloeiende plaat. Ik begin geloof ik een beetje begrip te krijgen voor die ietwat botte reactie van die vent waar je een DS-2 van wilde kopen. :-?

BartL
28 februari 2004, 15:21
Sorry hoor, maar je schiet nog erger heen en weer dan een druppel water op een gloeiende plaat. Ik begin geloof ik een beetje begrip te krijgen voor die ietwat botte reactie van die vent waar je een DS-2 van wilde kopen. :-?
Lees mijn onderschrift :(

Trouwens...over die botte reactie van die vent: Hij is echt niet te vertrouwen. Ik heb contact opgenomen met een andere bieder, waaraan hij het pedaal na mij zou verkopen. Bij deze persoon deed hij precies hetzelfde :-D

Maja, het probleem is dus dat ik niet snel weet wat ik wil. Ik koop wel eens een pedaaltje, probeer hem uit...en wil hem dan weer verkopen. Daarom wilde ik die GOEDKOPE ds-2 misschien hebben.

Maja, ik ga CM proberen te krijgen. Ik weet tenminste dat DAT kwaliteit is...en dan zie ik wel verder :) (tenminste, als ik over 10 minuten niet weer een rare ingeving krijg :-D )

Mitch
28 februari 2004, 16:03
Volgens mij heb ik er gisteren weer één zien staan op Marktplaats.

BartL
28 februari 2004, 16:08
Jupjup, ik hou alles nauwlettend in de gaten :-D

marc_o
28 februari 2004, 22:16
Ik heb ook een CM mark 2, en ben er best blij mee, alhoewel ik vind dat ie het best klinkt op een Marshall....en die heb ik dus niet.
De Volumeboost is niet echt vrij van drive, alleen als je 'm op je clean gebruikt. Zodra je de boost op je drivekanaal gebruikt komt er toch al aardig wat gain bij, terwijl de volumetoename niet echt groot is. Affijn, het is een smaakverhaal, dus je moet het maar eens uitproberen. Wanneer je dat doet, moet je absoluut je eigen versterker meenemen en niet zomaar aanschaffen.

Nielsje
28 februari 2004, 23:33
dat komt natuurlijk, omdat je hem probeert op een buizen kast

dan gaat ie gewoon je buizen (extra) oversturen, en zo krijg je gewoon meer gain...

Bij een twin zou zo'n ding het perfect doen denk ik..

tis volgens mij vrij lastig om je signaal harder te laten gaan op je overdrive kanaal, zonder extra drive..

een mogelijk heid is, om je master volume pot, niet meer aan te sluiten, een stereo jack op die plek, en met een expressie pedaal je master regelen :) werkt geheid.

BartL
29 februari 2004, 00:16
Nja...ik kan niet gaan uitproberen, of ik zou dr al een dikke anderhalf uur voor in de auto gaan zitten (die ik niet heb) Als ik hem voor 100 euro koop, en ik vind hem (zeer onwaarschijnlijk) niet goed, denken jullie dan dat ik hem nog kwijt kan raken voor 90 euro? Vast wel he? :)

Nielsje
29 februari 2004, 00:20
aan mij wel

deal?

deal!

BartL
29 februari 2004, 01:53
:razz:

Lucky
29 februari 2004, 10:58
ja hoor,

ik denk het wel

Diedo
29 februari 2004, 13:21
als je een beejte goed kan verkopen kan je em ook nog voor 110 verpatsen...

Lucky
29 februari 2004, 14:30
ben je nu alweer van mening geswitched?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=20517

hak die knoop dooooor !

BartL
29 februari 2004, 14:40
Nou...eigenlijk niet. Maar als ik dat goedkoop kan krijgen, wil ik dat ook wel eens uitproberen :)

Maar in principe ga ik nog altijd voor de CM

Mitch
29 februari 2004, 15:11
Getuige de eerste advertentie:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=20492

:razz:

Diedo
29 februari 2004, 17:01
WAAROM DIE KUTHOND?!?! :???:

ik zou voor de CM gaan echt waar! Kwaliteti! 8-)

BartL
29 februari 2004, 17:05
Nou...die hond krijg ik niet meer weg :???:

Was een foutje...

Lucky
29 februari 2004, 20:03
ik vermoede al zoiets... :D :D :D

die hond heet vast Carl of Martin

BartL
29 februari 2004, 22:36
:lol:

Mitch
3 maart 2004, 15:33
Ben je er nou al uit ? :P

Nielsje
3 maart 2004, 15:35
waarschijnlijk zit ie nu te gassen op een DOD 250, of een boss xtortion :P

BartL
3 maart 2004, 15:38
Hahaha...nee nee. Ik heb vanmiddag gebeld. Zodra ik het geld naar 'iemand' over hebt gemaakt, stuurt hij me de MK2 op. Effe testen, en als hij me niet bevalt > gitaarmarkt.nl & marktplaats.nl :-D

Alleen heb ik nog altijd geen overschrijvingsformulieren van de bank :angry: en telefonisch overboeken = rete-duur. Maja, komt goed :)

Mitch
3 maart 2004, 18:41
Huh ? Telefonisch overboeken duur ? Neem giro man !

Fuhgawz
3 maart 2004, 19:01
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p20492n1.jpg
Ik vind het best een lief hondje hoor! ;)

BartL
3 maart 2004, 23:29
@Sey. P; Ja, dat ga ik ook doen. Maar ik heb overschrijvingsform. nodig. En die heb ik nogsteeds niet binnen van de ABN. (Ik krijg binnenkort eindelijk internet-bankieren, dan zijn die dingetjes niet meer nodig)

---

Ja he...echt schattig hondje :)

t0n3h^
8 maart 2004, 11:17
Heej,
ik heb ook een Carl Martin MK2 en ik ben er ook heel tevreden mee. Ikheb hem 2e hands gekocht voor 95 euri en heb een jaar garantie erbij gekregen....zelf heb ik een fender strat Usa met Seymour Humbucker erop...en bij me leraar klopt het wel dat de Fender op Fender hartstikke goed klinkt. Thuis speel ik op een yamaha 25 watt...niet zo'n heel boeiend ding, maaar daar klink die carl martin al minder. Dus het is ook waar, dat hij niet op iedere versterker goed klinkt...

BartL
25 april 2004, 17:50
aan mij wel

deal?

deal!
:-D
:cool:
...onderschrift?

Mark S
25 april 2004, 18:04
wat is eigenlijk het verschil tussen versie II en III?

BartL
25 april 2004, 18:46
100E is een normale prijs voor een 2ehands HD'nB2. De nieuwe 3 is iets beter, maar laten we zeggen 80% gelijk.