PDA

View Full Version : twijfelgeval



Ziggy Stardust
26 februari 2004, 14:00
Kan iemand de knoop doorhakken? ik twijfel enorm tussen een epiphone LP standard en een Epi LP studio Goth Series. Ik speel voornamelijk punk en soft rock. Ik vraag hier wat meningen omdat ik met mijn geringe gitaarkennis onmogelijk zelf kan kiezen. Alvast bedankt. xZiggy

Harry
26 februari 2004, 14:01
koop de standard!

Ziggy Stardust
26 februari 2004, 14:06
enkele redenen?

doncker
26 februari 2004, 14:10
Die is stukken beter , schilt niet veel in prijs maar is veel beter . Ga je nog lang plezier van hebben

NeeraDJ
26 februari 2004, 14:29
Tja voor punk en soft rock zijn beide gitaren goed. Zoals je weet is een Epi een tweederrangs Gibson, waarop sterk is bezuinigd. De Standard heeft zo vergeleken met de Gibson (body), een alder en mahonie body met maple cap. De Studio Goth heeft ipv van een mahonie body met maple cap (Gibson), een mahonie body met alder cap. De Studio Goth heeft echter wel net als de Gibson, een ebben toets, en dat is toch weer een stuk edeler dan de palisander toets die op de Standard voorkomt. Dit zorgt voor een helder geluid, met een even toetsstructuur die overigens ook prettig speelt. Wat elementen betreft weet ik niet of je wat gaat vervangen, maar de Standard z'n elementen zijn Paf replica's als ik me niet vergis, die zijn warmer en zijn niet geschikt voor bijv. Metal, maar weer wel voor soft Rock en blues. De Goth's elementen hebben een vrij hoge output, en zijn daarom wel geschikt voor Metal en wat hevigere punk, en wellicht ook voor soft rock wanneer je de gainknop wat terug draait.

Persoonlijk vind ik de effen zwarte finish van de Goth veel mooier, maar als we dat ook achterwege zouden laten dan had ik alsnog voor de Goth gekozen omdat er minder op is bezuinigd en het beter past bij je stijl

Succes!

Harry
26 februari 2004, 15:30
ik hakte eigenlijk gewoon de knoop door, zoals je vroeg. Maar verder dacht ik dat de standard beter was, maar misschien heeft NeeraDJ wat verder gekeken dan ik.

Marc Oblivian
26 februari 2004, 15:48
Kan iemand de knoop doorhakken? ik twijfel enorm tussen een epiphone LP standard en een Epi LP studio Goth Series. Ik speel voornamelijk punk en soft rock. Ik vraag hier wat meningen omdat ik met mijn geringe gitaarkennis onmogelijk zelf kan kiezen. Alvast bedankt. xZiggy

Als je een echte Bowie fan bent (vooral van de periode van Ziggy Stardust), moet je een Gibson Les Paul custom kopen en de verflaag van de top afhalen (net zoals Mick Ronson hem had...)
Epi is een goedkoper alternatief...Epi custom heb je ook...ook nog wel betaalbaar (en het is minder zonde als je daar de verf vanaf krabt) :cool:

sebass
26 februari 2004, 18:20
Waarom kijk je niet voor de Epi les paul custom? Ik heb er zelf ook een staan en ben er erg tevreden over. Andere elementen erin en je hebt een goede gitaar. Naar mijn idee beter dan de gibson les paul studio. Sorry maar daar ben ik echt op afgeknapt.

Johannes
27 februari 2004, 08:38
De goth serie van Epiphone is echt helemaal niks, heeft een ebben toets van een crappy kwaliteit, de body is dunner dan een normale LP....you get the point, ik zou kijken voor een Standard of een Custom. Die zijn toch een stuk beter in elkaar gezet als die goths. Ik heb zelf een Gothic Explorer (Gibson) en die mooie matte lak die erop zit, beschadigd heeel snel en als je regelmatig speelt, gaat het matte er ook vanaf. :( Als je een LP model mooi vind, zou ik ook es kijken voor een Dean Evo: http://www.deanguitars.com/evo.htm zijn er ook in het helemaal-zwart!

skabouter
27 februari 2004, 09:54
als je punk en soft rock speelt wil je toch niet gezien worden met die gothic gitaar ? doe de standaard man ! past meer bij je image (denk ik) en naar mijn mening is ie zowieso mooier

ieme
27 februari 2004, 10:34
standard

Nielsje
27 februari 2004, 10:37
standard, of custom

Sicky61
27 februari 2004, 10:39
standard

SiNiSTRaL
27 februari 2004, 11:26
De goth serie van Epiphone is echt helemaal niks, heeft een ebben toets van een crappy kwaliteit, de body is dunner dan een normale LP....you get the point, ik zou kijken voor een Standard of een Custom. Die zijn toch een stuk beter in elkaar gezet als die goths. Ik heb zelf een Gothic Explorer (Gibson) en die mooie matte lak die erop zit, beschadigd heeel snel en als je regelmatig speelt, gaat het matte er ook vanaf. :( Als je een LP model mooi vind, zou ik ook es kijken voor een Dean Evo: http://www.deanguitars.com/evo.htm zijn er ook in het helemaal-zwart!
ik heb dus dezelfde gitaar als jij...en dat van die lak ben ik het echt niet over eens, Jay cal van het forum heeft de gibson versie, daarvan glom de neck al na minder dan 1 jaar amper spelen, de mijne heb ik al meer als een jaar en speel er superveel op, en alles is nog netjes mat...
en die ebben toets: volgens mij is het gewoon donker (goed :P ) rosewood....en als je de elementen vervangt heb je een goeie gitaar....maar volgens mij is de Explorer in de goth serie geen studio maar een standard (gezien Epi geeneens Explorer studio's maakt....dat doet gibson wel sinds enkele maanden dacht ik..)