PDA

View Full Version : Boss DS-2



BartL
25 februari 2004, 20:29
Zijn er ook mensen die (wel) positief zijn over dit pedaal? Ik krijg er namelijk eentje binnen een week. (voor 30 euro :-D ) Ik heb hem eens getest & ik vond hem redelijk op laag distortion niveau in stand 1, geen echte scheur...maar lekker relaxed

Antal
25 februari 2004, 20:33
Ik ben er niet echt kapot van, maar je kan er toch niet echt een buil aan vallen voor 30 euro lijkt me...

En boeit het wat wij er van vinden. Je hebt hem toch al besteld. Als jij er maar blij mee bent toch :wink:

BartL
25 februari 2004, 20:35
Tuurlijk tuurlijk, maar goed; vroeg het me gewoon af :)




Hij heeft trouwens wel wat roestplekjes, maar technisch zou hij 100% zijn.[/tab]

Antal
25 februari 2004, 20:42
Ok, nou ik ben benieuwd wat je er van vind

BartL
26 februari 2004, 11:20
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=25555

Quink
26 februari 2004, 11:56
Heb zelf een DS-2, en moet zeggen, vind het geen verkeerd pedaaltje. OK, het is geen super pedaal, en er zijn ongetwijfeld betere distortions te krijgen, maar ik krijg er (voor mij) redelijk bruikbare geluidjes uit. Vind het wel handig dat hij twee standen heeft, alleen om dit goed te kunnen gebruiken moet je eigenlijk een losse footswitch erbij hebben.
Nieuw zijn ze volgens mij iets van €75 -90, maar dat zou ik er niet voor uitgeven. Maar als je er tweedehands een op de kop kan tikken voor zo'n €35-40, waarom niet. Als je er een tijd mee hebt kunnen prutsen weet je misschien beter wat je zoekt, en kun je gerichter voor iets anders gaan kijken, of misschien bevalt ie wel en blijf je hem gebruiken.

Harry
26 februari 2004, 12:02
ik heb er ook een, die ik gebruikte om solo's te boosten als ik met de coverband speel. Daar kan ik mijn Bedrock niet lekker open draaien, want 'dan gaat het zo hard'. Tegenwoordig gebruik ik een GE7. De DS2 ligt weer in de kast.
Maar de mooiste 'scheur' komt nog steeds uit de versterker zelf (als ie een beetje open mag).

BartL
26 februari 2004, 12:30
Jup, ik speel ook in een coverband.
Ik gebruik clean en heftige scheur van mijn versterker (Marshall dsl 201) Nu moet ik dus nog een pedaaltje vinden dat een beetje een relaxte distortion geeft, eigenlijk een klein beetje overdrive, zodat ik kan kiezen tussen CLEAN, BEETJE DIST. & SCHEUREN

Quink
26 februari 2004, 12:48
Je kunt natuurlijk ook versterker instellen op clean en crunch, en dan een pedaaltje gebruiken voor een dot extra gain.

BartL
26 februari 2004, 12:51
Dat klinkt zo kut, vind ik :)
Ik denk dat ik eens ga zoeken naar een tweedehands fulltone / Carl M. / Visual sounds (Dat lelijke ding) J&H...ofzo :-?

Mitch
26 februari 2004, 13:02
Tja, zo'n tussenin overdrive is lastig te vinden, ik ken het probleem.
De DS2 gaat dat niet voor je oplossen ben ik bang, die geeft echt de zo vertrouwde blikken doos-sound :x

Mogelijkheden zijn o.a. de Carl Martin Hot Drive 'n boost, Visual Sound J & H (NK3 had er nog één te koop geloof ik ?), maar de beste voor dat werk is de Menatone Red Snapper. Die houdt al het mooie van je cleane kanaal en zet daar een mooi randje bovenop. Maar die is net iets duurder dan 30E :-? .
Alle waar naar zijn geld...