PDA

View Full Version : Engl toch wegdoen?



marc_o
25 februari 2004, 19:56
Vanmiddag naar Limit in Belgie geweest. Limit is de grootste Rivera-dealer buiten de States en in principe hebben ze daar alle modellen in huis.
Eigenlijk ging ik voor de Knucklehead reverb, een 3 kanaalsmonster met een hoop mogenlijkheden.
Die vond ik persoonlijk ietwat tegenvallen en bijvoorbeeld niet beter dan mijn Rivera Fandango 212, welke op een paar punten een heel stuk beter klonk. Nu is beter of slechter natuurlijk maar net wat je zelf wilt horen, dus geheel subjectief.
Daar stonden ook de Suprema en de Quiana-combo....nou...dat is dus wat IK wil horen in een combo, kolere, wat klinken die dingen toch goed.
Ik moet nu hard gaan nadenken of ik mijn Engl sovereign met cabinetje en flightcase toch niet eens moet gaan verkopen. Ik weet het, vorig jaar wilde ik 'm ook aleens verkopen en er was redelijk veel interesse....
moeilijk, moeilijk....

FNaRK
25 februari 2004, 20:04
je kunt het er toch gewoon bij-kopen :???:
Ik snap je probleem niet..........

marc_o
25 februari 2004, 20:05
Roadkill....
Redder in nood!!!

FNaRK
25 februari 2004, 20:16
:???: :???:

marc_o
25 februari 2004, 20:23
Dat is Het idee van de eeuw (en de eeuw is nog jong)!

Ik koop 'm er gewoon bij...als ik jou toch niet had, hehehe

FNaRK
25 februari 2004, 20:28
ghehehehehe
ik weet het.......
het is een gave :D


goed plan !!!!

Antal
25 februari 2004, 20:48
:-?

skabouter
25 februari 2004, 22:52
roadkill for Prime-minister !!! 8-)

das wel even wat anders dan JP potter met zijn bezuinigingen :D

marc_o
25 februari 2004, 23:22
Anyway, terug on-topic.
Limit is een erg mooie zaak en de mensen die er werken bijzonder vriendelijk en behulpzaam, alleen............ze zijn echt stervensduur!
Zijn er zaken in Nederland die ook een collectie Rivera's in huis hebben?
Feedback is ermee gestopt (met Rivera dan) en om nou naar Duitsland te karren.....lijkt me ook weer wat overdreven.

Mitch
26 februari 2004, 09:32
Is Feedback er mee gestopt ?!?!? Verkochten er zeker geen twintig in de maand van :roll:
Tja Marc, als je op een forum vol Engl liefhebbers gaat vragen of je je sovereign moet verkopen voor een Rivera, kun je twee reacties krijgen:

-nee, nooit doen want Engl is geweldig
-ja doen en wel aan mij

:lol:

Ik zou zeggen: ondanks dat je hem nog maar pas hebt, verkoop dan je Fandango en ruil die in voor een Suprema of Quiana. Klinkt mij logischer in de oren. Heb je én de mooie Rivera tonen en de Engl veelzijdigheid.
Andere Rivera-dealers ken ik niet. Limit is inderdaad wel prijzig hè, heb ze ook eens gemaild voor prijzen :o

marc_o
26 februari 2004, 11:46
Neeeeeeee, de Fandango blijft, het is 1 van de beste Rivera's.
De quiana en suprema zijn gewoon iets anders, die wil ik erbij hebben omdat ik erg hebberig ben, zeg maar net als gerrekat en zijn deans. Uiteindelijk wil ik dan ook nog zo'n Los Lobottom powered subkast, maar dat is toekomstmuziek, want die zijn niet te betalen en ik heb er nog nooit eentje 2dehands gezien.

Mitch
26 februari 2004, 12:40
Verleidelijk hè ? Ik ben zéééér benieuwd hoe die zijn. Lijkt me live echt geweldig om zoveel druk te hebben 8-)
In hoeverre zijn die bakken anders dan ? Ik geloof dat ik weer eens naar de site ga, effe kwijlen :razz:

marc_o
26 februari 2004, 19:16
Op zich lijken de rivera's wel wat op elkaar, maar dat is feitelijk bij Engl niet anders, de één heeft wat meer power of andere speakers danwel eindbuizen dan de ander.
Die subkasten worden overal de hemel ingeprezen en kunnen bijna overal op worden aangesloten, zelfs op een loop of een speakeruitgang, maar ik heb ze nog niet gehoord. Wel errug duur, maar wat is er nou niet schreeuwend duur tegenwoordig?

Nielsje
26 februari 2004, 19:40
ik zou voor de rivier amp gaan..

heeft veel meer uitstraling dan zo'n engl

die mag dan veelzijdig zijn..

maar je gaat toch voor je eigen sound?

dat wil je toch?

man, een echte marc-o-caster met twee rivier versterkers!!1

LordRiffenstein
27 februari 2004, 07:46
Ik zou in elk geval nog eens een paar keer lekker gaan repeteren/optreden met die Engl om te vergelijken met de Rivera. Je weet zelf goed hoe gek je bent van die Sovereign en spijt komt altijd te laat!!

LordRiffenstein
27 februari 2004, 07:47
ik zou voor de rivier amp gaan..
heeft veel meer uitstraling dan zo'n engl
die mag dan veelzijdig zijn..
maar je gaat toch voor je eigen sound?
dat wil je toch?
man, een echte marc-o-caster met twee rivier versterkers!!1

Wil je nu zeggen dat je uit een Engl geen eigen sound kan halen??? :o

Nielsje
27 februari 2004, 09:11
nee, dat bedoel ik niet...

al komt et wel een beetje over op deze manier..


maar een tele met een engl.. dat ziet er toch niet uit!

LordRiffenstein
27 februari 2004, 09:40
maar een tele met een engl.. dat ziet er toch niet uit!

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/therig.jpg

http://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gifhttp://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gifhttp://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gif

Nielsje
27 februari 2004, 09:41
maar een tele met een engl.. dat ziet er toch niet uit!

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/therig.jpg

http://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gifhttp://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gifhttp://www.click-smilies.de/sammlung0903/sauer/angry-smiley-002.gif

zie, had ik toch gelijk, het ziet er niet uit :razz:

LordRiffenstein
27 februari 2004, 09:52
zie, had ik toch gelijk, het ziet er niet uit :razz:

Tja, het is niet zo alledaags als dit: Link (http://community.webshots.com/s/image8/4/72/26/119747226YHzbXZ_ph.jpg)

:razz: :cool:

Nielsje
27 februari 2004, 10:00
hahaha. leuk is dat :)

okeej, jij hebt gewonnen :)

maar goed..ik ben ook nog maar een arme student die hard moet werken/sparen

marc_o
27 februari 2004, 10:09
Ik zou in elk geval nog eens een paar keer lekker gaan repeteren/optreden met die Engl om te vergelijken met de Rivera. Je weet zelf goed hoe gek je bent van die Sovereign en spijt komt altijd te laat!!


Daar heb je naruurlijk een goed punt, dat is ook wel zo, ben er op zich erg tevreden mee, maar het bloed kruipt waar et niet gaan kan natuurlijk.
Eigenlijk hou ik ze het liefst allemaal, een heel huis vol versterkers is wel de max.
Liever verkoop ik dan ook mijn Fender Prosonic, maar om één of andere reden raak ik die niet kwijt, terwijl de mensen die 'm horen echt verbaasd zijn over het geluid. Het is echt een wolf in schaapskleren.
Ik vind de Engl trouwens prachtig om te zien, en horen.

Nielsje
27 februari 2004, 10:17
geloof me marc...

als ik het geld had, was ik zeker geintreseerd in je prosonic..

of anders wel in de vox van ieme.

maar ja,.. ben een arme student...sorry

LordRiffenstein
27 februari 2004, 10:18
hahaha. leuk is dat :)

okeej, jij hebt gewonnen :)

maar goed..ik ben ook nog maar een arme student die hard moet werken/sparen

Nah, tis niet van 'gewonnen', het belangrijkste is dat JIJ tevreden bent met je spullen en sound!

Nielsje
27 februari 2004, 10:24
jup.. en dat jij dat ook bent :)

ik ben er redelijk tevreden mee, die dsl is best veelzijdig voor wat ik speel

ik wil eigenlijk nog een keer de combi superlead/twin ofzo realiseren..

of iets met een vox..maar ik vind dat ik als 20 jarig studentje tot nu toe niets te klagen heb :)

marc_o
27 februari 2004, 10:31
Nielsje, de tijd is gekomen dat jij moet gaan hoereren, dan verdien je wellicht een pak met geld en heb je nog sex ook. Dan kun je kopen wat je wilt, maar eerst moet je mijn prosonic kopen. :)

Nielsje
27 februari 2004, 10:39
marc,

je doet je onderschrift eer aan, echt waar

:razz:

marc_o
27 februari 2004, 11:16
Zo is het maar net, en wellicht door mijn jarenlange ervaring in het personeelswerk, kan ik nog wel een pooier voor je zijn, of anders recutreren.

:)

pint
27 februari 2004, 18:50
ha marc

doe dat nu niet man die engl weg.
verkoop die prosonic.
ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een fender zo heb horen scheuren. :lol:
maar het is geen engl. :(

Nielsje
27 februari 2004, 18:54
hm...

gelukkig niet..


godsamme, ze mogen dan goed klinken, die dingen zijn echt aardslelijk..

(ik heb het over de engl's..)

pint
27 februari 2004, 19:03
dat is een kwestie van smaak :???:
of juist het gebrek er aan :lol:

hoe dan ook wou je zeggen dat een marshall er mooi uit ziet ????
met een blinddoek op wel ja .

Anders Destium
27 februari 2004, 20:50
Als je in de veronderstelling bent dat een versterker waar niet groot Marshall op staat per definitie lelijk is wordt het natuurlijk al snel lastig :wink:

Engls zien er uit als versterkers met ballen, en dat zijn het ook :razz:

Nielsje
27 februari 2004, 21:44
ik heb nooit gezegd dat ik marshalls mooi vind

alhoewel, zo'n eentej van het oude design, en dan in het wit of rood, is wel erg mooi natuurlijk.

de enige engl die ik een beetje mooi vind, is de ritchie blackbmore, de rest ziet eruit alsof ze zo uit de 2e wereld oorlog komen.

Ik vind een vox een mooi uitziende versterker

Anders Destium
27 februari 2004, 23:09
Mij boeit het niet zo hoe mijn versterker er uit ziet (als hij maar een beetje klinkt), als mijn gitaren er maar mooi uitzien :lol:

marc_o
2 maart 2004, 12:23
Ik geef er ook geen reet om hoe de versterkers er uitzien, als ze mooi zijn, is dat prima, en anders maakt het me ook niet uit, als ze maar klinken....
@ Nielsje, wat vind jij dan zoooo mooi aan een Vox bijvoorbeeld, dat is toch ook maar een rechthoekige kast met een beetje zwart speakerdoek?