PDA

View Full Version : Hulp nodig bij keuze versterker! advies a.u.b.



LH-KC-JI
2 maart 2002, 18:53
Heeeey gasten,

aangezien ik nog niet zo lang speel heb ik weinig verstand van versterkers. Ik wil een nieuwe versterker kopen van rond de 200 euro. Het liefst met footswitch alleen dat hoeft niet. Ik wil en nieuwe omdat ik een versterker moest lenen bij ons eerste optreden, nu wil ik dus zelf een goede versterker, ik denk dat ik een versterker van rond de 40 50 watt nodig heb. Wat zijn goede merken?, of wat is een goed model?Nieuw?2e hands? Moet ik meer geld uitgeven? Verdere adviesen?dealers misschien? Owjah, ik wil die versterker pas in mei kopen. Ehh, ik kan me voorstellen dat een paar van jullie zeggen dat ik veeeel meer moet sparen zodat ik een Marshall kan kopen, maar dat hoeft van mij niet. Alle advies is welkom. Owjah ik heb nog een Yamaha Hy10III staan, hijs 25 watt(volgens de achterkant), met distortion, bass, treble enz. Hijs in perfecte staat!!! Wie wil er bieden, of wat moet ik er voor vragen???
Alvast hartstikk bedankt
Louden

ekkerman
2 maart 2002, 19:26
marshall valvestate....

Sander
3 maart 2002, 00:45
Als dealer zou ik je zeker Feedback aanraden. Vooral die in Rotterdam is erg relaxt. Gewoon 4 testcabines waar je in alle rust ff je versterker kan testen. Geen vervelende verkopers met hun kan ik u helpen gezeik. Van Feedback kunnen veel winkels in Amsterdam wat leren!

GitaarNet Admin
3 maart 2002, 11:16
Dit onderwerp is verhuisd van forum Elektrische gitaren naar dit forum.

Frusciante
3 maart 2002, 11:32
WAT EEN ONZIN !!!!!, als er een zaak is waar ik al de kriebels van krijg is het wel feedback, en zekers deze in rotterdam. ten eerste begrijpen de rukkers achter de balie het woord klantviendelijkheid niet, of kunnen ze dit niet definieren in hun eigen wereldje. ten tweede wordt je daar dus gewoon niet geholpen, tenzij je dit vraagt en dan weet ik uit ervaring dat het vaak nog onnozel advies is. zeker voor de ervaren muzikanten is feedback echt de meest onplezierige muziekwinkel die ik ooit ben tegen gekomen. de prijzen zijn op zich niet hoog, maar als je bij jouw eigen dealer regelmatig wat koopt, krijg je je gear tegen nog lagere prijzen. dus ook dit argument valt weg. het enige plus punt van feedback is dat ze zeer veel (test) materiaal hebben (gitaren/amps/pedaaltjes etc) ik vind feedback dan ook een puur kijken, testen, kijken, testen en zeker NIET KOPEN formule.
als je bij feedback iets koopt (bijv een koch powertone) weten ze de volgende dag al niet meer dat je het hebt aangekocht. dit is geen grap he !!!! kijk ik ga geen reclame maken voor andere stores en zodoende feedback helemaal afzeiken maar dit zijn mijn eigen ervaringen en die van ZEER VELE MENSEN !!! maar als je als beginnende gitarist iets moet aanschaffen is feedback vaak het goedkoopst en heeft de meeste keus. maar na een paar jaar wil je dus echt niet meer bij die zaak langs hoor. o ja muziekwinkels die wel begrijpen waar muzikanten het over hebben en waar de koffie altijd voor je klaar staat zijn Music force (rotterdam, scheepmakerskade) en Peter-verspuij in lombardijen. de zaakjes in amsterdam ken ik persoonlijk niet zo goed, maar slechter als feedback is in mijn ogen niet mogelijk!!!
muziek is gevoel, smaak, energie, muziekanten onder elkaar etc. al deze punten zul je niet aantreffen bij de rukbunkers van feedback. waarschijnlijk zal hier wel het een en ander aan commentaar op worden geleverd maar ik denk dat velen het met mij eens zijn. jofel wiekent gewenst.

alhambra
3 maart 2002, 11:44
Helemaal me eens wat feedback betreft. Ze behandelen je als een zak stront die blij mag zijn bij hun te mogen kopen. Feedback lijkt goedkoop maar kom niet om wat in te ruilen want dan krijg je echt belachelijk weinig terug.
Ook bij feedback apeldoorn moet je vragen om geholpen te worden en is de service erg slecht ook dit is uit eigen ervaring.

poeyerke
3 maart 2002, 12:50
Voor goede (lees lage) prijzen is Feedback Rotterdam een goede plaats. Voor service niet echt, dus als je nog weinig weet moet je niet op de verkopers bij Feedback vertrouwen.

Overigens is het daar nog niet zo erg als in de muziekzaak in Roosendaal hier Daar ging ik heen voor een echo/daly pedaal, die hadden ze niet en dus raadde hij mij een Chorus aan, "da's hetzelfde", zei de verkoper..... need i say more!
Daar kom ik dus nooit meer..eikels.

Mitch
3 maart 2002, 17:06
Alles hierboven over FB R'dam is helemaal waar: dus positief - je wordt niet lastig gevallen; negatief - je wordt niet geholpen......

Maar de vraag ging over versterkers. Voor zo'n laag bedrag zou ik voor een Peavey gaan. Genoeg vermogen als je geen geld en nog geen oor hebt voor het betere geluid van de Marshall Adv. Valvestates 2000. De Peaveys zijn er in verschillende uitvoeringen, kijk op de site.

Je eigen versterkertje zou ik proberen particulier te slijten aan een beginner voor een eurootje of 60. Da's misschien weinig, maar de starterspakketten kosten tegenwoordig geen drol meer, dus daar zal je flink mee moeten concurreren.

Dude
3 maart 2002, 20:40
Ga voor iets tweede hands man, je gaat spijt krijgen van een valvestate bak, of niet, maar je moet het eigenlijk maar helemaal zelf weten

Cram
3 maart 2002, 20:51
NO DISCOUNT-JUST THE BEST PRICE
The Best Price hoeft zeker niet de laagste prijs te zijn...denk es aan service, dat zou ook heel wat waard moeten zijn!!! En denk ook aan de service vòòr de koop, vaak is een dealer een redelijke tijd met een eindgebruiker bezig, puur voor het geven van info (dus inderdaad niet Veetbek) en vaak is het geen probleem om eindeloos gear uit te proberen.Maar denk vooral ook aan de service nà de koop, het spul gaat vroeg of laat toch een keer stuk of er onstaan storingen, op dat moment heb je weer je dealer nodig!!!!
Kortom, denk goed na waar je je stuff koopt...winkels als feedback zijn leuk, maar als het er op aan komt heb je toch een betrouwbare dealer nodig (die je waarschijnlijk dus niet de laagste prijs biedt)

LH-KC-JI
3 maart 2002, 22:18
Heeey mensen, allemaal vet bedankt, cool dat jullie allemaal advies geven, ik wil mischien een 2e hands peavey bandit kopen, maarjah dan hebbik niet de service van een dealer. Waarom zijn jullie trouwens zo voor/tegen een Marshall valvestate???
thnx
mzzl
Louden

LH-KC-JI
3 maart 2002, 22:19
Heeey mensen, allemaal vet bedankt, cool dat jullie allemaal advies geven, ik wil mischien een 2e hands peavey bandit kopen, maarjah dan hebbik niet de service van een dealer. Waarom zijn jullie trouwens zo voor/tegen een Marshall valvestate???
thnx
mzzl
Louden

Lacrymosa
3 maart 2002, 22:35
Ik heb zelf ook een Marshall valvestate (uit de vorige serie welliswaar)
maar hij klinkt goed. heel goed zelfs, persoonlijk vin ik em beter klinken dan een all tube marshall, want je heb dankzij de buis in de preamp heel veel warmte, en door de transistor einversterker heb je een soort van Compressed geluid, wat deze versterkers echt laat brullen, en een probleem met all tube marshalls is dat ze NAAR MIJN MENING sompig gaan klinken.

Maar een Bandit is op zich wel ok, veel watt voor weinig geld
Er zit alleen geen buis in, zelfs niet in de voorversterker, dit wil trouwens niet automatisch zeggen dat ie minder is hoor (volgens de vintage freaks wel, maar goed, als je echt naar je oren luisterd en niet naar je heimwee naar vroeger, zal je merken dat er een aantal zeer goeie solidstate amps zijn, oa de bandit)
Oh ja, ik hou zelf helemaal niet van 2de hands, als je zou kunnen kiezen tussen een goedkope 2de hands en een wat duurdere nieuwe, spaar dan even wat langer en ga voor die nieuwe, ten eerste voor de garantie en service en zo, en ten tweede heb je er gewoon een beter gevoel over, je weet nooit wat iemand anders met dat ding heeft gedaan en de kans dat ie naar de klote gaat is groter

cheers

poeyerke
4 maart 2002, 08:18
Op 2002-03-03 22:35, schreef Lacrymosa:
Ik heb zelf ook een Marshall valvestate (uit de vorige serie welliswaar)
maar hij klinkt goed. heel goed zelfs, persoonlijk vin ik em beter klinken dan een all tube marshall, want je heb dankzij de buis in de preamp heel veel warmte, en door de transistor einversterker heb je een soort van Compressed geluid, wat deze versterkers echt laat brullen, en een probleem met all tube marshalls is dat ze NAAR MIJN MENING sompig gaan klinken.



Volgens mij ben je de eerste die vind dat een Marshall transistor versterker die een Marshall buizenversterker 'probeert' te imiteren beter klinkt dan het origineel! Prijs jezelf maar gelukkig, het scheelt je een hoop geld. :grin:

Plectrum
17 februari 2003, 22:51
Op 2002-03-02 18:53, schreef LH-KC-JI:
Heeeey gasten,

aangezien ik nog niet zo lang speel heb ik weinig verstand van versterkers. Ik wil een nieuwe versterker kopen van rond de 200 euro. Het liefst met footswitch alleen dat hoeft niet. Ik wil en nieuwe omdat ik een versterker moest lenen bij ons eerste optreden, nu wil ik dus zelf een goede versterker, ik denk dat ik een versterker van rond de 40 50 watt nodig heb. Wat zijn goede merken?, of wat is een goed model?Nieuw?2e hands? Moet ik meer geld uitgeven? Verdere adviesen?dealers misschien? Owjah, ik wil die versterker pas in mei kopen. Ehh, ik kan me voorstellen dat een paar van jullie zeggen dat ik veeeel meer moet sparen zodat ik een Marshall kan kopen, maar dat hoeft van mij niet. Alle advies is welkom. Owjah ik heb nog een Yamaha Hy10III staan, hijs 25 watt(volgens de achterkant), met distortion, bass, treble enz. Hijs in perfecte staat!!! Wie wil er bieden, of wat moet ik er voor vragen???
Alvast hartstikk bedankt
Louden
dit gaat toch over een keuze van versterker of gaat dit over Feedback????
Ga eens vaker naar een band kijken, of speel zelf mee bij een jamsessie. Zo hoor je ook wat om je heen...eheheh