PDA

View Full Version : Ibanez 2467 WN



Erik W
25 februari 2004, 10:24
Gitaar uit '77, en ik vroeg me af of iemend me iets over de kwaliteit van deze ibanezzen kan zeggen??
Is dit iets om te kopen of moet ik, voor iets meer, een nieuwe kopen (ibanez of epiphone)?

Bij voorbaat dank,

Erik

ToTaL FaKe
25 februari 2004, 10:36
heey,

k neem aan dat het een japanner is??
Hoeveel meot je er voor betalen??
heb je een foto??
gegroet

Erik W
25 februari 2004, 10:41
Weet de eigenaar nog niet;-) En hoe plaats ik een foto??

E.

Erik W
25 februari 2004, 11:24
http://www.break-even.org/ibzscans/1976KALA2/go/o-101.jpg

HAha, gelukt!! De rechter gitaar! Weet iemand daar wat van af??
Bouwjaar 1977.

Bij voorbaat dank,

Erik

skabouter
25 februari 2004, 13:46
dude, you must be fucking kidding me !!! :o

wat een beestachtig mooie gitaar :o

maar die oude ibanezjes zijn meestal niet zo goed, hoor ik. deze ken ik niet. mar het schijnt dat de electronica altijd zuigt. en dat is nou net moeilijk verwisselen met deze beauti`s. maar wat moet je ervoor betalen ?

Ibanez RuleZ
25 februari 2004, 13:52
eh... skabouter, waar ben je over aan het lullen? de les paul copieen van Ibanez uit die periode waren super, dus ik denk dat deze gitaren ook behoorlijk goed zullen zijn. vraag anders Anders Destium er ff naar

Harrald

Erik W
25 februari 2004, 14:07
Yep, vind ik ook;-)

Anders Destium??

Erik

NeeraDJ
25 februari 2004, 15:23
Ander forumlid, een Ibanez junk om het zo maar te zeggen :razz:

Ik vind het nou geen mooie gitaar, maar aan de specs te zien zal die ongetwijfeld erg goed zijn, wat betreft sound iig. Je moet er wel van houden hè, vintage :-?

skabouter
25 februari 2004, 15:43
eh... skabouter, waar ben je over aan het lullen? de les paul copieen van Ibanez uit die periode waren super, dus ik denk dat deze gitaren ook behoorlijk goed zullen zijn. vraag anders Anders Destium er ff naar

Harrald

hmm, ik baseer dit een beetje over al die roadstars, artisians en musicians ed. of is dat een tijdperk eerder ?

GuitarMaster
25 februari 2004, 16:22
das een tijdperk later toch?

skabouter
25 februari 2004, 17:40
dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat wat ervoor zit goed is :D

Anders Destium
26 februari 2004, 15:30
Skabouter, als je ergens niets van af weet kun je beter je mond er over houden...je begint een beetje Neg K3 fan trekjes te krijgen op deze manier (en dat is verre van een compliment).

Ibanez maakte levensechte kopieen van de originele Gibsons, en kwalitatief zijn ze stukken beter dan de huidige modellen van een paar honderd euro. Als je als nieuwe gitaar een Ibanez of Epiphone noemt neem ik niet aan dat je budget veel hoger ligt. Als je iets specifieker bent over bijvoorbeeld je stijl (ik neem aan jazz), kunnen een stuk meer mensen je op weg helpen.

je kunt je vraag beter stellen op het forum van de site www.ibanezcollectors.com. Daar kun je ook horen wat een redelijke prijs is voor het type gitaar, ik ben niet zo'n jazzfan en weet van deze series ook niet heel veel af. Ik ben meer een nieuwerwetse Iba-fan, de mensen daar weten zo'n beetje alles van oudere (vintage) Ibanezzen :)

Succes!

Erik W
26 februari 2004, 22:18
Anders, dank! Op ICW had ik al een post gezet;-) Daar staat ook ergens een prijsindicatie. Alhoewel ik gemerkt heb aan wat ik voor mijn kramer 650G kreeg dat de prijzen weleens anders kunnen liggen;-)

Je vroeg naar mijn stijl... Helaas is die nog (steeds) in ontwikkeling. Heb jaren acoustisch gespeeld en een kramer 650g gehad, die ik niet kon laten doen wat ik graag wilde:-( Lag waarschijnlijk eerder aan mijn talent dan aan de gitaar;-)

Ben nu bezig met wat Jazz/blues te beginnen en van daar zie ik verder. Vond die 2467 ergens te koop en vindt dat een prachtig instrument, maar ik krijg op dit moment de eigenaar niet te pakken... Voorjaarsvakantie?!

Ik begreep in ieder geval dat ze qualitatief goed zijn en dat ik niet bang hoef te zijn om een matig instrument te kopen uit een grijs ibanez verleden.

Nogmaals dank,

Erik

PS ik post het vervolg nog op dit forum;-)

Erik W
26 februari 2004, 22:19
Anders, dank! Op ICW had ik al een post gezet;-) Daar staat ook ergens een prijsindicatie. Alhoewel ik gemerkt heb aan wat ik voor mijn kramer 650G kreeg dat de prijzen weleens anders kunnen liggen;-)

Je vroeg naar mijn stijl... Helaas is die nog (steeds) in ontwikkeling. Heb jaren acoustisch gespeeld en een kramer 650g gehad, die ik niet kon laten doen wat ik graag wilde:-( Lag waarschijnlijk eerder aan mijn talent dan aan de gitaar;-)

Ben nu bezig met wat Jazz/blues te beginnen en van daar zie ik verder. Vond die 2467 ergens te koop en vindt dat een prachtig instrument, maar ik krijg op dit moment de eigenaar niet te pakken... Voorjaarsvakantie?!

Ik begreep in ieder geval dat ze qualitatief goed zijn en dat ik niet bang hoef te zijn om een matig instrument te kopen uit een grijs ibanez verleden.

Nogmaals dank,

Erik

PS ik post het vervolg nog op dit forum;-)

bert k
26 februari 2004, 22:40
Ik heb er jaren geleden (1980) ooit eens op gespeeld. Kan me dus niet echt details herinneren, maar het was echt een goeie gitaar. Ik twijfelde toen tussen deze en een Gibson ES 347. Tis toen de Gibson geworden... Maar de Ibbie was goed!

skabouter
27 februari 2004, 09:48
okok, sorry.......I`ll shut up. heb je die ES nog bert ? lijkt me prachtig ding :)

derukde
28 februari 2004, 21:38
Ik heb zo'n gitaar uit 1977; tobacco brown met white bindings in de f-gaten. Topklasse instrument! Originele pick-ups vervangen door Gibson LP 20th ann. special edition 1974. Hoe verzend ik 'n foto?

Erik W
28 februari 2004, 22:13
Mooie gitaar;-) In de FAQ staat hoe je een foto kan plaatsen.

bert k
28 februari 2004, 23:47
okok, sorry.......I`ll shut up. heb je die ES nog bert ? lijkt me prachtig ding :)

Die Gibson heb ik eerst een Kahler tremolo in laten hakken, en later heb ik hem ingeruild voor een Charvel, die ik nog steeds heb. Tja, ik was jong, stupid en arm... :-(

skabouter
29 februari 2004, 00:53
[quote=skabouter]Tja, ik was jong, stupid en arm... :-(

ik wil misschien mijn legendarische JCM800 stack, en JC-120 inruilen voor een engl Powerball. ik denk dat ik over 5 jaar net zo praat als jij nu :D