PDA

View Full Version : gitarist(18) zoekt bandleden voor vreemde band(NB)



BramVersteeg
25 februari 2004, 01:25
Hallo,
ik ben op zoek naar mensen om een band te beginnen. De stijl is een mix tussen muse/radiohead en 36 crazyfists/sunk loto. Spacemetal????? dus.
Ben op zoek naar zanger/gitarist(zuivere krachtige stem met mogelijkheden tot schreeuw), basser(beetje experimenteel(muse!!), drummer(metal georienteerd maar wel experimenteel), sampler/toetsenist(voor piano, zware strings en vage geluiden). Graag professionele instelling en inzet. Ik hoop van U te horen, vage muzikanten!
Grz. Bram

Enfantterrible84
3 maart 2004, 17:42
Daar kan ik je niet aan helpen. Veel succes verder

Stybanez
9 mei 2004, 16:03
Waar woon je ergens?

BartL
9 mei 2004, 16:05
Woonplaats: Oss

Waar woon je ergens?
Schitterend :-D

Stybanez
9 mei 2004, 16:13
Ow, hehe, wie kijkt daar nou naar?

Ben iig wel geinteresseerd, speel gitaar, maar denk niet dat ik kan zingen op de manier die je voor ogen hebt...

BramVersteeg
11 mei 2004, 22:47
Heb je iets van een demo ofzo?? iets waar ik naar je kan luisteren??
Het liefst zoek ik een zanger/gitarist om zo de bezetting zo klein mogelijk te houden, maar als het lekker klinkt... :P
Ik hoor het wel.

P.S. Luister ook eens naar Oceansize!!! Die heerschen all the way!!!!!!!!

IndiepoprockJesse
11 mei 2004, 23:29
yeah Oceansize rocks :D

Goeie band, laatst in paradiso gezien.. zeker vette show.. maar ze maken echt muziek die alleen muzikanten vaak kunnen waarderen vanwege de gelaagdheid met 3 gitaren is het nogal ontoegankelijk voor niet muzikanten denk ik..

Jesse//

BramVersteeg
13 mei 2004, 02:28
Dat klopt wel. De muziek zit erg gecompliceerd in elkaar. Toch ligt het op een een of andere manier erg goed in het gehoor. Wel progressief maar niet zo'n moeilijk doenerij als bijvoorbeeld Tool(vind ik dan).Ze komen trouwens 27 Juni op Breda Barst, een gratis festival!!!! Raad eens wie daar vooraan staat :-D

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 12:59
Ja, de drummer van mijn band waarschijnlijk ook, die is helemaal gek van Oceansize :P

Hehe ja het is zeer progressief, maar dat is soms ook wel eens leuk..

daarom ook niet geschikt voor het grote publiek, maar goed :P

Jesse//

SoE
19 mei 2004, 12:15
mocht je je vreemde band niet bij mekaar krijgen.. ik wil wel een normale band.. gewone relaxte muziek.. beetje rock enzo..

khoor het nog wel :P

MazeMouse
19 mei 2004, 18:39
Waar wilde je gaan repeteren en in welke leeftijdscategorie zoek je?

Ik ben zelf namelijk best wel into het experimenteren (heb speciaal een V-amp Bass gekocht om te kunnen experimenteren) en ben vooral helemaal voor het idee voor 'muse-achtige' muziek te maken.

(ik vraag 'waar repeteren' omdat ik niet verder weg kan komen dan Den Bosch :oops: )

EDIT: Fantômas iemand?

BramVersteeg
24 mei 2004, 20:04
Ik heb een repetitieruimte in Oss. Leeftijd ongeveer 17-27. Mogelijke drummer is zelf 28 en ik ben 18. Heb je misschien een demootje ofzo?? Of iets waar ik naar je kan luisteren. De muziek is niet perse muse maar het experimentele spreekt me wel aan.

amon
24 mei 2004, 20:21
....Ze komen trouwens 27 Juni op Breda Barst, een gratis festival!!!! Raad eens wie daar vooraan staat :-D


ik?

:D

hoofd
24 mei 2004, 20:30
EDIT: Fantômas iemand?

Woensdag in spelen ze in Paradiso, kan dan helaas niet omdat ik moet werken en 't geld er niet voor heb, maar ik heb ze 2 jaar geleden gezien in de Melkweg, echt een geniale band! De combi Mike Patton/Dave Lombardo was echt zalig, en die vage melvins-gitarist en bassist maken het echt helemaal compleet! Maar vooral Mike Patton is echt geweldig met z'n vage zang/schreeuw met effecten...zoals de Aardschok 'm al noemde, Tasmanian Devil on crack.

MazeMouse
25 mei 2004, 11:25
Ik heb een repetitieruimte in Oss. Leeftijd ongeveer 17-27. Mogelijke drummer is zelf 28 en ik ben 18. Heb je misschien een demootje ofzo?? Of iets waar ik naar je kan luisteren. De muziek is niet perse muse maar het experimentele spreekt me wel aan.
Ik denk (weet) dat ik oss niet ga redden op de fiets :P
(wel heel true net als Jim Marshall met een karretje erachter om mijn 'rig' overal mee naartoe te kunnen slepen :p)

benhus
25 mei 2004, 15:41
Hey MazeMouse.
Ik begrijp dat je al in een band zit?...Als ik je profiel bekijk.

MazeMouse
25 mei 2004, 18:21
Een daarvan is inmiddels eigenlijk wel op sterven na dood en de ander mag binnenkort op zoek naar een nieuwe bassist omdat de gekozen muzikale richting me niet aanstaat :)

benhus
25 mei 2004, 18:57
Wat zijn jouw speelwensen? Wat voor soort muziek?

Ik woon wel op fietsafstand voor je(Wijk en Aalburg).

MazeMouse
25 mei 2004, 22:52
Pfff
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar....
Muse
Metallica
Epica
After Forever
Dream Theater (alleen kan ik slechts van dromen zo goed te zijn/worden)
Therion (het nieuwe werk. De metal-opera periode dus)
Nickelback
Three Doors Down
Incubus
Evanescence
Nightwish
Sengir
Trisomy
EN nog een hoop vergelijkbare dingen dus.
Gewoon eigenlijk vanaf stevige rock door totaan Doom-metal :)

(En er is inmiddels wel een band bij gekomen dus dat is nog even kijken hoe dat gaat lopen. Maar als je iets interessants weet (ook kosten gewijs want ik ben maar een arm student) dan mag je altijd even gillen. AL moet ik je wel waarschuwen dat ik geen ultra hoogvlieger ben hoor :D)

benhus
25 mei 2004, 23:19
We hebben raakvlakken, maar ik ben bang dat onze smaken misschien te ver uit elkaar liggen :D

Ik speel pas 1,5 jaar, dus ook niet bepaald super deluxe :D
We hebben nog niet echt een bandje ofzo. Ik oefen met een maat van mij, die nu bijna een half jaar gitaar speelt, en mijn broer die nu 2 jaar drumt. Hij drumt heel goed voor iemand die 2 jaar speelt.

Onze smaak ligt in de hoek van:
LIVE, U2, Coldplay

En verder ook een aantal bands die je opnoemde:
Muse, Nickelback, Three Doors Down, Incubus, Evanescence

Meestal zijn we bezig om zelf dingen te schrijven in de muziekstijl van de eerste 3 bands die ik noemde.

MazeMouse
26 mei 2004, 11:24
Dat vind ik muziek die prachtig is om te luisteren maar van wat ik ervan heb gespeeld sta ik me tijdens oefenen altijd stierlijk te vervelen :oops:

benhus
26 mei 2004, 12:23
hehehe, geeft niet :wink: Ieder zn ding he! :-D
Het is niet echt bepaald muziektechnisch, maar ik houd meer van sfeer dan van techniek. Ieder zijn voorkeur uiteraard. :lol:

Anyway, veel geluk met die (eventueel) komende band! :lol: