PDA

View Full Version : badass brug



emielow
24 februari 2004, 23:39
ik heb hier al s eerder een topic over gepost. maar een nieuwe (badass 2) brug, maakt dat nou echt veel verschil voor het geluid? en wat kosten die dingen? en passen ze op elke jazz bass?

sbakker
25 februari 2004, 11:10
De badassbrug is echt de moeite waard om op je jazzbass te zetten. Hoorbaar meer sustain en 100x beter dan die waardeloze standaard brug die normaal op een jazz zit. Ik meende dat ze 105 euro kosten bij www.voxhumana.nl

Peter72
25 februari 2004, 12:11
Ik vind de BadAssII NIET the holy grail op een Fender Jazz!!

Ik heb er een gehad op mijn japanse '75-reissue Jazz, maar vond dat ik teveel compromis moest sluiten ivm verlies aan "warmte" van het geluid en tevens had ik het geval dat ik in het laag wat verloor.

Ik heb er daarna een GOTOH 201 brug op gezet (ook bij VoxHumana, maar voor EUR 45) en dit was exact wat ik zocht: meer sustain, meer definitie, maar wel met strakke bottom en warmte in het geluid.

Bastijn
25 februari 2004, 13:47
zo zie je maar weer dat het een kwestie van smaak is. ik heb ook onlangs een badass eropgezet (past overgens precies ipv jazzvintagebrug) en ik heb ook meer sustain, meer hoog, en meer punch, meer helderheid. en als ik dan hoor dat er iemand warmte verliest in zn geluid, is dat natuurlijk erg naar, maar misschien is het wel de zelfde questie wat betrefd het verschil van LP en CD, iedereen klaagt ook dat je op een LP meer warmte hoord dan op een digitale CD.......oftewel zelf uitproberen..... :wink:

emielow
25 februari 2004, 14:16
ja maar zelf uitproberen...

je zal toch echt eerst zon ding moeten aanschaffen etc..

en peter, heb je fotos van jou brug?

Peter72
25 februari 2004, 14:39
Ik zal je ff een foto mailen waarop 'ie goed te zien is.

Tja, en over de overgang van LP naar CD: ik ben naast bassist ook nog besmet met het audiovirus, en ik moet de eerste CD-speler nog horen die beter klinkt dan een LINN LP12 (al jaren de standaard onder de platenspelers in audioland....)

Javaca
25 februari 2004, 22:41
Er staat er ergens een op marktplaats rond de 50,-

AntY
26 februari 2004, 00:48
moet je even wachten tot er wel een staat