PDA

View Full Version : 'Verbouwing' 5150 combo (clips included)



Negative K3 fan
24 februari 2004, 22:04
test

Negative K3 fan
24 februari 2004, 22:19
Ok, mijn 5150 combo is eern beetje 'verbouwd' met middelen die 'iedereen' wel kan toepassen.

samen met de deskundigheid vna mn vader heb ik eerst de buizen vervangen die er (als ik de verkoper mocht geloven) al 8 jaar inzaten (ongebruikt dat wel). Dus bestelde ik op aanraden via HCAF 5 EHX 12ax7s (voorbuizen) en 2 JJ 6L6GC's van een speciale gradatie waarvan op eurotubes melding wordt gemaakt voor een hetere bias die bij combo's te koud is. de EH zing ekozen om de ruis te verminderen en vanwege goede ervaringen van anderen. De JJs zijn vooral gekozen vanwege de goede ervaring van anderen en met in mnn achterhoofd het idee de amp warmer te maken aangezien hij soms te schel/scherp was, er zat iets niet lekker in het hoog en daar verdacht ik de oude eindbuizen van.

Buiten dat heb ik nog een NOS 5751 (is een buisje met 70% van de gain die een 12ax7 (normaal) levert) om gain te verlagen en hem wat warmer te maken, en NOS=TOOOOOOOOON

Toen ik hem openmaakte zag ik dat er al electro harmonix voorbuizen in zaten, ik was in de veronderstelling dat 5150 standaard met sovteks komen dus als iemand opheldering kan geven? De einbuizen waren Sovtek 6L6WXTs.

Tijdens het klussen hebben we meteen het speaker gedeelte (wat bij 5150s gesloten is) volgestopt met glaswol omdat ik het idee had dat dat wel voor verbetering vatbaar was, vooral in het laag.

Wat er IMO is veranderd: clean een veeeeel betere bas respons (glaswol) en een vollere warmere klank, niet zo dun als met de vorige eindbuizen, ook een stuk minder (snel) vervormd door de 5751.

Met scheur is het karakter behoorlijk omgegooid, nog steeds 5150 met een veel prettiger en agressiever laag, ietsje meer rectifier achtig (positief dus: klein beetje dat grainige), het vervelende hoog is weg, hij ruist bijna niet meer. Ik heb alleen het idee dat ik wat definitie heb ingeleverd en ik denk dat dat door de eindbuizen komt.

maar hier hebben jullie natuurlijk op zitten wachten, CLIPS, eerst een stuk voor, akkoorden en toonladder en daarna ongeveer precies hetzelfde, op de amp waren de settings als volgt bij beide clips:

clean: pre gain 3, crunch uit, bright on, bas+mid+treble+resonance+precense: 5, volume 4

scheur: pre gain 4, bas+mid+treble+resonance+precense: 5, volume 4

de clips zijn gemaakt met een ongelovelijke kutmicrofoon in een soundblaster live dus gigantische kutkwaliteit, geen bas, en een irritant geluid, maar het verschil kun je er waarschijnlijk uithalen.

http://home.zonnet.nl/spit23/oldtubes.mp3
http://home.zonnet.nl/spit23/newtubes.mp3

Swan
24 februari 2004, 22:50
interessant.....als ik geld heb ga ik zeker ook op onderzoek uit naar nieuwe buizen voor in mn 5150combo en zal dit in mn achterhoofd houden...
op mijn buizen staat trouwens helemaal nix op het glas? of kan je t pas zien als je ze er uit hebt gehaald?

in de clips kan ik het niet echt horen....ik vind de sound bij beide kut en geen recht doen aan de 5150, al klinken de hoge tonen wat mooier bij de nieuwe tubes....jammer dat je niet wat meer gain hebt gebruikt en n gewone lekkere riff hebt gespeeld...

oh en wat sla jij belabbert aan

Negative K3 fan
24 februari 2004, 23:03
ja die attack is vet ranzig he? maar dat ligt niet aan mijn techniek (tenminste, dat hoop ik) maar aan de helemaal afgesleten 2mm dikke roadkill plectrum, ik was mn jazz2 opeens kwijt.

wat jij trrouwens meteen kunt en moet doen is glaswol in je combo stoppen! Maakt best veel verschil. Gewoon een groot stuk pakken dat kwa grootte de hel;e combo beslaat en prop het er met beleid in, na de tijd krijg je wel een beetje een bobbel door de steunbalk maar dat werkt allemaal wel.

Nielsje
24 februari 2004, 23:14
ja neg k3 fan.

jij kan echt niet gitaar spelen :)

.. hm.. ik vind het verschil niet echt denderend, en ik ben ook niet zo thuis op 5150 gebied..

dus misschien een idee voor duidelijkere samples?


keep on the good work

Swan
24 februari 2004, 23:34
jaja smoesjes :P enneh......er zijn toch zulke goede opnames te maken met 5150's zoals je zei bij mijn recording...laat eens horen dan ;)

watvoor effect heeft dat glaswol?

Negative K3 fan
24 februari 2004, 23:41
jaja smoesjes :P enneh......er zijn toch zulke goede opnames te maken met 5150's zoals je zei bij mijn recording...laat eens horen dan ;)

watvoor effect heeft dat glaswol?

op dat eerste> tja, deze kamer is neit echt geweldig kwa acoustiek en buiten dat heb ik alleen een karaoke microfoon van 10 euro, dus daar schieten we niks mee op.

op dat tweede> omdat ik het met meerdere dingen heb gedaan is het niet allemaal zeker, maar de bas wordt veel prominenter en dieper en minder uitfartender (:S). Bij de scheur merk je dat in een andere klank en bij de clean hoor je de bas veel dieper, aanweziger.

Barret Wallace
24 februari 2004, 23:45
Ga oefenen of verkoop die amp aan mij. 8-)

Swan
25 februari 2004, 00:18
hmm ik heb al zat bas...speel laag gestemd en met dikke snaren...

Negative K3 fan
25 februari 2004, 00:21
probeer het dan tenminste. teveel abs kun je er altijd nog uitdraaien, en het is niet alleen de hoeveelheid.

Swan
25 februari 2004, 00:24
ok zal t es proberen...gewoon gamma? ;)

Negative K3 fan
25 februari 2004, 00:26
mijn vader had gewoon even gezocht op onze rommelzolder en daar een stuk gevonden, maar ik denk dat ze het daar wel hebben.

Barret Wallace
25 februari 2004, 00:27
ja die attack is vet ranzig he? maar dat ligt niet aan mijn techniek (tenminste, dat hoop ik) maar aan de helemaal afgesleten 2mm dikke roadkill plectrum, [smoes#1]ik was mn jazz2 opeens kwijt.



Ligt aan je techniek.




op dat eerste> tja, deze kamer is neit echt geweldig kwa acoustiek smoes#2 en buiten dat heb ik alleen een karaoke microfoon van 10 euro, dus daar schieten we niks mee op.

Goed dat je het zelf zegt.

Negative K3 fan
25 februari 2004, 00:29
sorry shakeel, over dat techniek gedoe, wat doe ik dan precies fout?? is de hoek verkeerd?

tja, de mic is goed genoeg om verschillen tussen 2 clips te laten horen, daarvoor had ik dit ook opgenomen, niet om een leuk nummertje te brengen of iets dergelijks.

dat de kamer niet geweldig is kwa acoustiek is geen smoes voor iets, dat is alleen een verklaring over waarom de hele opname verrot is.

Barret Wallace
25 februari 2004, 00:32
sorry shakeel, over dat techniek gedoe, wat doe ik dan precies fout?? is de hoek verkeerd?

tja, de mic is goed genoeg om verschillen tussen 2 clips te laten horen, daarvoor had ik dit ook opgenomen, niet om een leuk nummertje te brengen of iets dergelijks.

dat de kamer niet geweldig is kwa acoustiek is geen smoes voor iets, dat is alleen een verklaring over waarom de hele opname verrot is.

Je neemt op met een karaoke mic en dan haal je de smoes/argument/whatever ''acoustiek'' naar voren. Een dikke slet in een geile string zeker.

Thijssie
25 februari 2004, 09:12
Ok, mijn 5150 combo is eern beetje 'verbouwd' met middelen die 'iedereen' wel kan toepassen.

<knip>




Leuk verhaal om te lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet slim vind wat je gedaan hebt om 3 zaken tegelijk aan te passen. Je hebt nu nl geen enkele referentie of je geluid beter is geworden door verandering van de voorbuisjes, eindbuisjes of de wol in de klankkast.

Je had beter alle modificaties apart uit kunnen voeren, stukkie spelen en vergelijken. Nu weet je niet waar de verbetering vandaan komt, sterker nog, het zou in theorie kunnen dat 1 van de modificaties het geluid alleen maar slechter heeft gemaakt maar dat je dat niet hoort omdat de andere 2 een nog grotere verbetering zijn.

Thijssie
25 februari 2004, 09:19
Ok, mijn 5150 combo is eern beetje 'verbouwd' met middelen die 'iedereen' wel kan toepassen.

<knip>




Leuk verhaal om te lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet slim vind wat je gedaan hebt om 3 zaken tegelijk aan te passen. Je hebt nu nl geen enkele referentie of je geluid beter is geworden door verandering van de voorbuisjes, eindbuisjes of de wol in de klankkast.

Je had beter alle modificaties apart uit kunnen voeren, stukkie spelen en vergelijken. Nu weet je niet waar de verbetering vandaan komt, sterker nog, het zou in theorie kunnen dat 1 van de modificaties het geluid alleen maar slechter heeft gemaakt maar dat je dat niet hoort omdat de andere 2 een nog grotere verbetering zijn.

Thijssie
25 februari 2004, 09:33
Ok, mijn 5150 combo is eern beetje 'verbouwd' met middelen die 'iedereen' wel kan toepassen.

<knip>




Leuk verhaal om te lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet slim vind wat je gedaan hebt om 3 zaken tegelijk aan te passen. Je hebt nu nl geen enkele referentie of je geluid beter is geworden door verandering van de voorbuisjes, eindbuisjes of de wol in de klankkast.

Je had beter alle modificaties apart uit kunnen voeren, stukkie spelen en vergelijken. Nu weet je niet waar de verbetering vandaan komt, sterker nog, het zou in theorie kunnen dat 1 van de modificaties het geluid alleen maar slechter heeft gemaakt maar dat je dat niet hoort omdat de andere 2 een nog grotere verbetering zijn.

Thijssie
25 februari 2004, 09:33
Ok, mijn 5150 combo is eern beetje 'verbouwd' met middelen die 'iedereen' wel kan toepassen.

<knip>




Leuk verhaal om te lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet slim vind wat je gedaan hebt om 3 zaken tegelijk aan te passen. Je hebt nu nl geen enkele referentie of je geluid beter is geworden door verandering van de voorbuisjes, eindbuisjes of de wol in de klankkast.

Je had beter alle modificaties apart uit kunnen voeren, stukkie spelen en vergelijken. Nu weet je niet waar de verbetering vandaan komt, sterker nog, het zou in theorie kunnen dat 1 van de modificaties het geluid alleen maar slechter heeft gemaakt maar dat je dat niet hoort omdat de andere 2 een nog grotere verbetering zijn.

Mitch
25 februari 2004, 10:48
Er is duidelijk verschil te horen. Stukken warmer inderdaad, vooral clean.
Op de dikkere overdrive gaat -ie ook mooier over van sustain naar lichte feedback.
En hoe je speelt maakt me niet uit, je wilde verschil aantonen en dat heb je gedaan. Degenen die beter kunnen spelen en dat ook graag willen weten moeten misschien lekker weer de gitaar pakken in plaats van achter de PC anderen afzeiken. :razz:

Wat voor het betere vergelijkend warenonderzoek wel aardig was geweest: de veranderingen stap voor stap doorvoeren en steeds hertesten na een verandering. Maar goed, jij hebt weer een fijne amp ! 8-)

Mitch
25 februari 2004, 12:57
Tweede poging, mijn eerdere reply is weer eens kwijt :sneaky:

Ik vind het verschil overduidelijk te horen, zeker clean is een stuk warmer.
Het scheurende stuk klinkt ook mooier; de sustain gaat ook wat vloeiender over in lichte feedback. Me like !

En het ging hier het geluidsverschil aan te tonen en niet om je spel te laten horen. Schaam je nergens voor zou ik zeggen. Mensen die het beter kunnen moeten daar vooral blij mee zijn en verder niet gaan afzeiken.

Wat trouwens voor het betere testwerk wel interessanter was geweest, was las je de veranderingen stap voor stap had doorgevoerd en steeds tussendoor een hertest had gedaan. Dan weet je ook beter wat bijvoorbeeld het glaswol doet, wat de pre-amp doet, power amp...
Iets wetenschappelijker :wink:

taylor
25 februari 2004, 14:36
als je zelf 1 beginner bent(en dat ben je zo aan je techniek te horen) maakt het niet uit of je 1 amp van 100 euro koopt/speelt of over de rig van evh het blijft kut klinken!

it's all in the fingers.

V!N
25 februari 2004, 15:52
als je zelf 1 beginner bent(en dat ben je zo aan je techniek te horen) maakt het niet uit of je 1 amp van 100 euro koopt/speelt of over de rig van evh het blijft kut klinken!

it's all in the fingers.

Maar hij heeft op het internet gelezen dat dit beter klinkt !

Swan
25 februari 2004, 15:59
hahahahahaah :D


trouwens...met welke gitaar is dit opgenomen? nogal idioot dat je met de gain op 4 direct zulke feedback krijgt

Ibanez RuleZ
25 februari 2004, 16:15
verschil was duidelijk hoorbaar, en een behoorlijke verbetering

harrald

Antal
25 februari 2004, 16:21
it's all in the fingers.

True. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je geluid te verbeteren.

Negative K3 fan
25 februari 2004, 17:25
als je zelf 1 beginner bent(en dat ben je zo aan je techniek te horen) maakt het niet uit of je 1 amp van 100 euro koopt/speelt of over de rig van evh het blijft kut klinken!

it's all in the fingers.

ik heb het expres oersimpel gehouden en niet op mn techniek gelet, echt beginnend wil ik mezelf niet noemen (wel gedeeltelijk), maar om iemand die technisch minder begaafd is nou meteen goed spul te ontzeggen is ook zo afgunstig, vind je niet?

leuk dat seymour het een keer voor me opneemt :)

en thijssie, je hebt helemaal gelijk, zo zou ik het ook liever hebben, maar ik ben lui en hou niet van treuzelen en dus heb ik het allemaal maar tegelijk gedaan.

en tja, V!N, waar moet ik anders mijn kennis vandaan halen? ik heb hier geen buzientech om de hoek en geen bibliotheek die uitpuilt met allemaal geraffineerde elitaire literatuur over geluid, gitaar en buizenversterkers dus beroep ik me op het inferieure internet.

Negative K3 fan
25 februari 2004, 17:38
hahahahahaah :D


trouwens...met welke gitaar is dit opgenomen? nogal idioot dat je met de gain op 4 direct zulke feedback krijgt

niet idioot als het volume daarbij ook op 4 staat.

Barret Wallace
25 februari 2004, 17:45
[quote="Seymour Paul"]
En hoe je speelt maakt me niet uit, je wilde verschil aantonen en dat heb je gedaan. Degenen die beter kunnen spelen en dat ook graag willen weten moeten misschien lekker weer de gitaar pakken in plaats van achter de PC anderen afzeiken. :razz:
quote]

Daar gaat het niet om, maar hij komt met een heel verhaal en dan zegt hij ergens:

'' maar nu natuurlijk waar jullie allemaal op zitten te wachten, CLIPS''

dus dan denk ik juist gutt quality soundfiles!... en dan hoor ik deze WALGELIJKE TROEP.

en negk3 OPKANKEREN met je smoesjes van '' ja ik lette niet op men techniek '' :roll: als je speelt hoef je helemaal niet op je techniek te letten, dat komt gewoon vanzelf als je speelt. So please hou op met je smoesjes want spelen kan je gewoon niet en het zal je nooit lukken ook. Als je wil weten waarom het je nooit zal lukken wil ik je dat wel vertellen maar for now laat ik het maar ff hierbij.

BartL
25 februari 2004, 17:51
Barret, doe normaal ofzo :sneaky:
Zet dan even erbij waarom hij het nooit zou kunnen...kunnen we het allemaal even lezen. En zet dan meteen een soundfile van jouw erbij, kunnen we horen hoe GOD-LIKE jij bent :-?

Barret Wallace
25 februari 2004, 17:59
Barret, doe normaal ofzo :sneaky:
Zet dan even erbij waarom hij het nooit zou kunnen...kunnen we het allemaal even lezen. En zet dan meteen een soundfile van jouw erbij, kunnen we horen hoe GOD-LIKE jij bent :-?

Omdat hij 24/7 achter zijn pc zit. :D

V!N
25 februari 2004, 18:03
ik heb het expres oersimpel gehouden en niet op mn techniek gelet, echt beginnend wil ik mezelf niet noemen (wel gedeeltelijk), maar om iemand die technisch minder begaafd is nou meteen goed spul te ontzeggen is ook zo afgunstig, vind je niet?

Joh, doe maar kalm. Toen ik amper anderhalf jaar speelde heb ik ook spul gekocht wat eigenlijk té goed voor mijn niveau toen was.

Gelukkig heeft zich dat in de jaren daarna gelijkgetrokken. Blijf goed je best doen en klaar.



en tja, V!N, waar moet ik anders mijn kennis vandaan halen? ik heb hier geen buzientech om de hoek en geen bibliotheek die uitpuilt met allemaal geraffineerde elitaire literatuur over geluid, gitaar en buizenversterkers dus beroep ik me op het inferieure internet.

Nog weer zoiets, en nog wederom met zo'n houding .. Ik beroep me bijna net zo vaak op het internet als op de boeken en personen die ik ken.

Maar je kunt niet ontkennen dat jij wel erg snel de mening van iemand op het internet klakkeloos overneemt, om die vervolgens semi-interessant te verspreiden alsof je het uit eigen ervaring aan de weet bent gekomen.
(Ookal is dat op dit onderwerp niet van toepassing)

Negative K3 fan
25 februari 2004, 18:06
ok v!n ik begrijp wat je bedoelt, ik ben de laaatste die zal ontkennen dat ik nog veel moet dooroefenen.

en barret, jij zit 24/7 achter je pc en gitaar, ik heb ook nog sociale contacten, maar dat begrijp je zeker niet :D

Barret Wallace
25 februari 2004, 18:15
Hehe jij gelooft ook alles wat ik op msn gezegd heb he. Alleen de mensen die me echt kennen weten dat ik altijd lul. jaco en swan bijv. :D

maargoed ik speel helaas niet 24/7 was het maar waar dan zou ik tenminste nog een beetje ass kicken op de gitaar :)

Wat betreft de sociale contacten dat gaat prima knul btw ik heb een nieuwe band hell yeah

Hey jij zocht toch ook een band? heb je al een band? ohnee niemand wil je vanwege je skills whahaha. oh wacht ik weet iets er is nog een open sollicitatie bij de jostie band !!!

en als ik deze foto zo van jou zie weet ik zeker dat ze je aan zullen nemen 8-)

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/129.jpg

mayly
25 februari 2004, 18:26
geweldig informatief allemaal






NOT !!!!

elkaar belachelijk maken is gemakkelijk...

(moest dit even kwijt)

josh.vandenberg
25 februari 2004, 18:37
Ik heb dat combo ook gehad,ik had er rca eindbuizen in gezet.

Je gaat dat toch niet isoleren met glaswol ,man .Dat is de grootst mogelijke teringzooi.Daarvoor moet je studio isolatiemateriaal nemen.Met een 3 mm dikke zachte rubbercoating en gaatjes van 3mm om de cm.Wat bij mij ook de boel verbeterde, was om er G12 H100 speakers in te zetten.

Celestion had net dat extra wat je bij dat combo miste.Die originele speakers zijn veel te schril voor 2 x 12 inch

BartL
25 februari 2004, 18:37
Haha...

Vind het wel geinig, zo lang het niet al te erg wordt :-D

josh.vandenberg
25 februari 2004, 18:38
Ik heb dat combo ook gehad,ik had er rca eindbuizen in gezet.

Je gaat dat toch niet isoleren met glaswol ,man .Dat is de grootst mogelijke teringzooi.Daarvoor moet je studio isolatiemateriaal nemen.Met een 3 mm dikke zachte rubbercoating en gaatjes van 3mm om de cm.Wat bij mij ook de boel verbeterde, was om er G12 H100 speakers in te zetten.

Celestion had net dat extra wat je bij dat combo miste.Die originele speakers zijn veel te schril voor 2 x 12 inch

Trocar
25 februari 2004, 18:49
[offtopic]

Even een vraagje: wat is er precies mis met die aanslag?
Niet om te zeiken ofzo, gewoon vanuit een technische belangstelling...

Swan
25 februari 2004, 19:14
hahahahahaah :D


trouwens...met welke gitaar is dit opgenomen? nogal idioot dat je met de gain op 4 direct zulke feedback krijgt

niet idioot als het volume daarbij ook op 4 staat.


dan nog....is t je verbouwde squier ofzo? ik speel regelmatig op zulke hoge volumes en ik heb echt niet die idiote feedback die ik bij jou hoor, alleen als ik met mn gitaar voor de amp sta...

Swan
25 februari 2004, 19:15
Hehe jij gelooft ook alles wat ik op msn gezegd heb he. Alleen de mensen die me echt kennen weten dat ik altijd lul. jaco en swan bijv. :D




ja klopt......bastard :wink:

Swan
25 februari 2004, 19:19
[offtopic]

Even een vraagje: wat is er precies mis met die aanslag?
Niet om te zeiken ofzo, gewoon vanuit een technische belangstelling...


nou t lijkt alsof hij eerst 2 cm over de snaar schraapt voordat ie em loslaat krrrrrrrploing....maarja dat heb je nou eenmaal met roadtoad plectrums

alhambra
25 februari 2004, 19:25
Yk zal wel weer een domme lul zijn (vertel is wat nieuws) maar ik vond sound file 1 echt zwaar kut (qua geluid dan) en sound file twee was alleen maar anders kut.

Ik vraag me af hoe je erbij komt om veel geld uit te geven aan kut geluid.

Zo dat was het weer en barret ga zo door :-D

Antal
25 februari 2004, 19:34
Jeetje, laat die jongen nou lekker blij zijn met z'n geluid :roll:

FNaRK
25 februari 2004, 20:09
[offtopic]

Even een vraagje: wat is er precies mis met die aanslag?
Niet om te zeiken ofzo, gewoon vanuit een technische belangstelling...


nou t lijkt alsof hij eerst 2 cm over de snaar schraapt voordat ie em loslaat krrrrrrrploing....maarja dat heb je nou eenmaal met roadtoad plectrums

ER IS GODDOMME NIX MIS MET EEN ROADKILL PLECTRUM
http://www.xs4all.nl/~boh/div/roadkillplectrum.jpg

zal het niet eerder aan het persoon liggen die het plectrum vast heeft ??

Antal
25 februari 2004, 20:46
Nee, waarschijnlijk ligt het echt alleen aan het roadkill plectrum :roll:

Bluppie
26 februari 2004, 00:44
wat een treurig forum is dit toch :S beetje flamen op elkaar ipv praten over het topic zelf ...

Mitch
26 februari 2004, 09:52
Ja, het is een vrij land, iedereen mag zeggen wat -ie wil.
En die vrijheid heeft nadelen: kijk maar naar George W. Bush, Barret Wallace...

:D

Negative K3 fan
26 februari 2004, 12:01
hahahahahaah :D


trouwens...met welke gitaar is dit opgenomen? nogal idioot dat je met de gain op 4 direct zulke feedback krijgt

niet idioot als het volume daarbij ook op 4 staat.


dan nog....is t je verbouwde squier ofzo? ik speel regelmatig op zulke hoge volumes en ik heb echt niet die idiote feedback die ik bij jou hoor, alleen als ik met mn gitaar voor de amp sta...

nee, dat was een sewymourt duncan JB en seymour duncan 59, maar ik speelde min of meer met de gitaar recht voor de amp idd.

Negative K3 fan
26 februari 2004, 12:02
hahahahahaah :D


trouwens...met welke gitaar is dit opgenomen? nogal idioot dat je met de gain op 4 direct zulke feedback krijgt

niet idioot als het volume daarbij ook op 4 staat.


dan nog....is t je verbouwde squier ofzo? ik speel regelmatig op zulke hoge volumes en ik heb echt niet die idiote feedback die ik bij jou hoor, alleen als ik met mn gitaar voor de amp sta...

nee, dat was een sewymourt duncan JB en seymour duncan 59, maar ik speelde min of meer met de gitaar recht voor de amp idd.

Ik heb trouwens eens wat meer op mn plectrum aanslag gelet sinds jullie commentaar, maar hoe ik ook aansla, ik hou overdreven attack, ik zal die roadkill dingen een goed vwegflikkeren.

FNaRK
26 februari 2004, 21:03
ik speel toch al een tijd met mijn "roadkill" plectrum en ik kan niet zeggen dat ik last heb van een overdreven attack or whatever :???:

PeeVee
26 februari 2004, 21:36
Toen ik hem openmaakte zag ik dat er al electro harmonix voorbuizen in zaten, ik was in de veronderstelling dat 5150 standaard met sovteks komen dus als iemand opheldering kan geven? De einbuizen waren Sovtek 6L6WXTs.

EH is geen fabrikant maar een "stempelaar", tot voor kort was het gewoon naar zeggen "geselecteerde" Sovtek, sinds een tijdje hebben ze ook Sino en Svetlana ("winged C"' en misschien ook wel Tesla (thans verkocht als JJ). Overigens is Sovtek feitenlijk ook alleen maar een handelsmaatschappij maar betrekt buizen uitsluitend van fabrikant dus dat mag je wel 1:1 vergelijken. Letop: de merknaam "Svetlana" is gekocht door de zelfde handelsmij als Sovtek, die mag dus nu naar hartelust "Svetlana" op Sovtek buizen zetten, de "echt Svetlana" (uit St. Petersburg) hebben niet meer het S-logo maar een C met vleugeltjes ("winged C logo"). Dat is ook de reden dat www.svetlana.com "uit de lucht" is, de site is er echter nog wel hoor, maar dan moet je naar

http://www.svetlana.com/docs/tubeframe.html

Hier een fotootje van de fabriek in St. Petersburg...

http://www.svetlana.com/graphics/russia/assembly-3.jpg

Kijk, zijn nog wel leuke meiskes ook, da´s wat anders dan die krulspelddames van Leo Fender ;-)

Negative K3 fan
27 februari 2004, 00:28
helpen de serienummers dan een beetje met identificeren?

want op de oude stonden getallen als 00 12 of 00 10 en de nieuwe waren iets met 03 08 ofzo, weetik niet meer precies.

Bluppie
27 februari 2004, 00:44
hoe kan een attack overdreven zijn?

Barret Wallace
27 februari 2004, 22:25
ALS JE EEN KENKERSUKKEL BENT EN NIET EENS WEET HOE JE AAN MOET SLAAN

Mitch
28 februari 2004, 00:20
http://smilies.jeeptalk.org/contrib/turb/duhard.gif

Ibanez
28 februari 2004, 10:12
K3 fan, allemaal mooi en aardig maar waarneer ga je een goeie gitaar kopen? :) :) Dat maakt ook verschil in geluid. En als je dan gelijk een goeie microfoon koopt ben je helemaal klaar :)

Barret Wallace
28 februari 2004, 12:16
Helemaal mee eens.

taylor
28 februari 2004, 12:33
ik heb trouwens helemaal niks tegen beginners ofzo.

maar negk3fan die staat altijd overal klaar met zijn "pro" comentaar zelf bij modificatie's van amps en weet ik waar nog meer.

hij kan duidelijk niet mee praten over zo'n onderwerp(maar van mij mag ie ik hou hem niet tegen) met zijn niveau van spelen.modifcatie's hebben alleen zin als je na jaren spelen precies weet wat je wil uit 1 amp.

wat je koopt als beginner moet iedereen zelf weten ook dure spullen of het zin heeft denk het niet maar da's mijn mening.

Ibanez
28 februari 2004, 15:07
Zozo het is lang geleden dat ik een post van Taylor zag :)

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:20
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:20
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:21
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:22
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:23
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:26
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:26
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:31
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Electrical Storm
28 februari 2004, 15:36
Allemachtig wat ongelooflijk zielig om hier op Lennart's spel/techniek te gaan kankeren; dat is de essentie van dit topic toch helemaal niet over? Ik heb een jaar terug een paar files van Negk3 gekregen waarin hij redelijk impressive speelde (weliswaar klassiek), dus hij zal het echt wel kunnen (neem ook aan dat hij gegroeid is afgelopen jaar)

Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

Jullie zullen wel denken waarom verdedigt die malloot van een Rudi die mongool van een Negk3... Nou, ik vind Barret qua gedrag de laatste tijd vele malen dieper gezonken, om maar niet te spreken over de hoeveelheid technische kennis waarmee hij ons de laatste weken verblijdt. Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

Anders Destium
29 februari 2004, 00:28
Nou, het was een enorm verstandige beslissing om nieuwe buizen te nemen (ik hoop voor je dat je ondertussen niet blut bent). Misschien is het een idee om in plaats van nieuwe buizen voortaan gitaarles te nemen voor het zelfde geld, je tone zal er flink op vooruit gaan...

skabouter
29 februari 2004, 00:41
precies, elec, len kan best spelen, heb ik ook al eens gehoord. AD moet ff niet zo zeiken, en de rest ook niet. het is juist goed dat ie ff wat simpels post, dan kan je beter het verschil horen tussen de files !

Barret Wallace
29 februari 2004, 09:45
punt 1 : de reden dat ik op zen spel kanker is, omdat hij op iedereen loopt te zeiken als hij met een opname komt. Soms slaat het echt totaal nergens op.. je kan zeggen ja dat is zijn mening blabla maar bij sommige argumenten denkt echt 99% van wat zeik je? Hij liep eerst te zeiken op swans 5150 opnames en dan komt hij met nog ergere 5150 opnames...

punt 2 : Hij volgt blindelings dingen die hij leest op fora zonder dat hij zelf weet what the fuck hij nou eigenlijk wil.

De kern van zijn post is om de verbetering van de tone van zijn 5150 te laten horen. Als je dan met soundsamples komt die klinken als een gorilla amp...... fuck dat zeg waar gaat dit topic dan over? Zogenaamd complimenten geven terwijl iedereen weet dat het een kutsoundfile is?

Maargoed zoals meneer ibanez al zei koop een goede axe + mic en laat ons dan eens horen hoe je 5150 klinkt. Pas dan kan ik oordelen


@ electrical storm Men charvel is misschien niet zo geweldig en men jackson sl-3 misschien ook niet, maar de tonality die in men vingers zit is 1000 maal beter. Nee dat is geen arrogantie, maar een feit.

Swan
29 februari 2004, 11:13
Bovendien (ik weet niet op welke gitaar dit is opgenomen) is een Agile een prima gitaar dus daar ligt het ook vast niet aan (Alsof die fucking Charvel shit van Barret zo astronomisch goed is)

jij bent vast ook zo'n zielepoot die als je commentaar geeft op iemand die zich belachelijk maakt bij idols gaat zeiken "maar jij kan het niet eens beter wheeeeh"
er is overdreven feedback...wat kan dat veroorzaken? crappy gitaar/pickups..aangezien negk3 nou niet echt de beste gitaren heeft was t n logische conclusie...
t gaat er om dat hij iedereen afmaakt op geluidskwaliteit en speelkwaliteit (veel posts in Sounds met 3 regels: eentje om de geluidskwaliteit af te zeiken, eentje om de techniek af te zeiken, en nog eentje om te zeggen dat ie t kut of onorigineel of slordig vind) en dan komt ie met deze opnames...dat is toch komisch?


Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht

nee jij hebt zo te zien hoog niveau :roll:

Electrical Storm
29 februari 2004, 12:31
Nee dat ben ik niet, bij Idols is commentaar meestal terecht...

Verder heb ik besloten me hier niet meer mee te bemoeien >> mzzl









Oh ja de postvertraging is wel heel erg ernstig (paar uur?) :o
Excusez voor de 10dubbele post hierboven

EDIT:

Ga toch fijn je oma opgraven kankernicht
About this phrase: Sorry man! Sometimes that Barret dude really pisses me off!!

Nicci
29 februari 2004, 12:43
Yk zal wel weer een domme lul zijn (vertel is wat nieuws) maar ik vond sound file 1 echt zwaar kut (qua geluid dan) en sound file twee was alleen maar anders kut.

Ik vraag me af hoe je erbij komt om veel geld uit te geven aan kut geluid.


dit was ook ongeveer hoe ik het beleefde. 8-)

ik heb het al nooit zo op al dat gemodificeer, maar als dit moet aantonen dat het zin heeft, dan is het mislukt.

BLOK182
29 februari 2004, 14:42
Ik hoor de verbtering ook niet echt. Ik denk dat je de verbetering in real life wel beter zal horen, en dat je dan ook met dat gitaarspel als in de clip ook goede verschillen hoort. Maar zoals nu die soundclips klinken, das gewoon niet lekker.