PDA

View Full Version : wat maakt zo'n kleine mesa zoveel geld waard???



amon
24 februari 2004, 20:49
precies zoals in de titel, wat ik me al een hele tijd afvraag:

wat maakt zo'n klein versterkertje dat ie zoveel waard is?

als ik naar een 2ehands versterker kijk zie ik hele marshall stacks voor dezelfde prijs als een klein mesa versterkertje... :???:

Negative K3 fan
24 februari 2004, 20:57
heb je economie gehad?

vraag en aanbod.

amon
24 februari 2004, 21:11
ja, ok, maar waarom zou dan iemand toch kiezen voor zo'n kleine misschien 20 watt mesa ipv een top+buik??

want als jouw reden de enigste is kan ik me dat toch bijna niet voorstellen...

Nicci
24 februari 2004, 21:26
je betaalt natuurlijk voor de naam, maar Mesa maakt prima versterkers.
waarom kost een Gibson meer dan een epi?
naam
nog een keer de naam
en gelukkig in veel gevallen toch ook een betere kwaliteit.

overigens: een stack ziet er indrukwekkend uit, maar er is niet zo heel veel reden waarom een stack nu zoveel duurder zou zijn dan een combo.
een paar speakers en wat hout. dat is zo ongeveer het verschil.

spheroid76
24 februari 2004, 21:52
Dat wordt voor een gedeelte verklaard door het feit dat Mesa uit de V.S. komt en Marshall uit Engeland. In de V.S. is Mesa ongeveer net zo duur als Marshall. Daar staat tegenover dat Koch en Engl hier weer een stuk voordeliger zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik Mesa asociaal duur vindt. De mensen op de Harmony Central forums zitten te klagen dat de Marshalls door de zwakke dollar duurder geworden zijn, het word dus tijd dat de Mesas in Nederland ook iets goedkoper worden.

Nocki
24 februari 2004, 22:04
Hoi. mesa is idd te duur. maar wel ontzettend leuke amps. als je vergelijkt...

ik heb diverse amps gehad. marshall en mesa en nog ander spul. met marshall hoorde ik mezelf vaak niet in de band maar met de mesa amps heb ik daar nooit problemen mee gehad. ook het zoeken naar een boost voor solo's heb ik nooit gehad. de mesa's waren altijd zo dynamisch dat de solo's ook boven het band geluid kwamen en mn slag was altijd op het goede volume. het zijn geweldig amps maar het geluid is ook anders.
veel romiger waar marshall erg korrelig is. verschil ligt ook aan de speakers in mesa's zitten vrij vaak elektro voice speakers. zijn erg goede speakers maar je moet er van houden. het mes concept zit prima in elkaar maar je moet er wel van houden. ŕls je vanm britse bruine crunch houdt zal het weing voor je zijn...

en hoe vaak kom je ze tegen. marshall heb je zo te pakken maar een goede boogie niet. zelf heb ik nu ook weer een mesa top te koop staan waar de vraagprijs 800 voor is. maar dat is bij mij ook alleen maar zodat er af gedongen kan worden.

NOcki

Nielsje
24 februari 2004, 22:18
eigenlijk moet je gewoon drie kasten hebben

fender voor clean
marshall voor crunch
boogie voor de lead

alhoewel een vox zou ook leuk staan in dat rijtje..

Negative K3 fan
24 februari 2004, 22:26
ja, ok, maar waarom zou dan iemand toch kiezen voor zo'n kleine misschien 20 watt mesa ipv een top+buik??

want als jouw reden de enigste is kan ik me dat toch bijna niet voorstellen...

waarde van dingen is niet altijd af te lezen uit de grootte ervan, zeke rniet bij amps, er zijn kleine kutversterkertjes waar je als je je best doet wel 4 grote stacks van kunt halen.

Nocki
24 februari 2004, 22:44
mesa staat bekend om zn wolf in schaapskleren effect. het zijn vaak kleine amps maar er komt een geluid uit welk de meeste 100 watt 4x12 combi's weg blaast. er wordt ook wel eens gesproken over mesa watts. dit betekend eigenlijk dat mesa amps vaak zoveel volume halen dat het lijkt alsof er veel meer watt wordt gebruikt... de 20/20 poweramp was eigenlijik maar een probeersel om een goede 1he hoge poweramp te kunnen maken om marshall te pesten dit is dan ook zeker gelukt...

de mesa amps zijn echt bijzondere dingen. er is weinig dat net zo klinkt.

Nocki

Thijssie
25 februari 2004, 09:18
mesa staat bekend om zn wolf in schaapskleren effect. het zijn vaak kleine amps maar er komt een geluid uit welk de meeste 100 watt 4x12 combi's weg blaast. er wordt ook wel eens gesproken over mesa watts. dit betekend eigenlijk dat mesa amps vaak zoveel volume halen dat het lijkt alsof er veel meer watt wordt gebruikt... de 20/20 poweramp was eigenlijik maar een probeersel om een goede 1he hoge poweramp te kunnen maken om marshall te pesten dit is dan ook zeker gelukt...

En varkens kunnen vliegen :-D
[/quote]

skabouter
25 februari 2004, 09:34
eigenlijk moet je gewoon drie kasten hebben

fender voor clean
marshall voor crunch
boogie voor de lead

alhoewel een vox zou ook leuk staan in dat rijtje..

tegen de zomer koop ik een nieuwe amp. moet een echt lead monster worden. Powerball, Cobra, Dragon, mesa, oid. wordt mooie in elk geval. dan heb ik ook een mooi rijtje:
-Clean: Jc-120
-Crunch: Marshall jcm800
-Lead: die nieuwe amp

dan heb ik toch voor iedere sound een vette amp :)

Harry
25 februari 2004, 09:59
ja, en over een paar jaar doe je al die troep weg en koop je een klein combootje om dat je geen zin meer hebt in al dat gesjouw voor die paar rotcenten.


Also sprach opa.....

Marc Oblivian
25 februari 2004, 12:41
ja, en over een paar jaar doe je al die troep weg en koop je een klein combootje om dat je geen zin meer hebt in al dat gesjouw voor die paar rotcenten.


Also sprach opa.....

Ach een beetje fitness kan geen kwaad krijgen die jongens een beetje spierballen van....beetje de verschijnselen van de frikandellenjeugd tegen gaan:-D
Maar het zal wel meevallen: die 2 andere versterkers kan 'ie toch wel wegdoen als 'ie een beetje goede versterker bijkoopt: daar zit dan namelijk ook al een mooi clean en een goede crunch op....
Het zou zonde zijn om bijv een Powerball alleen voor leadwerk te gebruiken :-?

strattie
25 februari 2004, 14:54
ik weet niet of dit het goeie topic is hoor. maar toch. hoe moet je dan zo schakelen dat de lead op die powerball komt de crunch op de marshall en de klien op de roland :???: kheb werkelijk geen idee :(

maarten

The Thumb
25 februari 2004, 15:13
Met een a/b/c box, 1 ingang, drie uitgangen voor je versterkers

Nielsje
25 februari 2004, 15:22
ik kan er een voor je bouwen als je wil :)

rene kramer
29 februari 2004, 15:01
precies zoals in de titel, wat ik me al een hele tijd afvraag:

wat maakt zo'n klein versterkertje dat ie zoveel waard is?

als ik naar een 2ehands versterker kijk zie ik hele marshall stacks voor dezelfde prijs als een klein mesa versterkertje... :???:

Hoi,

het zijn handgebouwde versterkers dat drijft de prijs op. Overigens zijn niet alle Mesa's goede Mesa's. En over smaak valt niet te twisten.

René

rene kramer
29 februari 2004, 15:01
precies zoals in de titel, wat ik me al een hele tijd afvraag:

wat maakt zo'n klein versterkertje dat ie zoveel waard is?

als ik naar een 2ehands versterker kijk zie ik hele marshall stacks voor dezelfde prijs als een klein mesa versterkertje... :???:

Hoi,

het zijn handgebouwde versterkers dat drijft de prijs op. Overigens zijn niet alle Mesa's goede Mesa's. En over smaak valt niet te twisten.

René

BLOK182
29 februari 2004, 15:11
ik weet niet of dit het goeie topic is hoor. maar toch. hoe moet je dan zo schakelen dat de lead op die powerball komt de crunch op de marshall en de klien op de roland :???: kheb werkelijk geen idee :(

maarten
Dan moet je een razendsnelle omplugroadie voor hebben :-D

svokke
29 februari 2004, 16:32
Om snel te schakelen van versterker naar versterker kan je gemakkellik een pedaaltje maken.

josh.vandenberg
29 februari 2004, 17:48
Ach,Mesa is dat geld niet waard.Alleen clean is het wel aardig.

Een vriend van mij zit in de reparaties,daar komt de ene Mesa na de andere binnen.Schijnt iets te maken te hebben met de dimensionering van de trafo's.

Ik vind het geluid ook vrij vlakjes.Ik heb een keer opgetreden met een gitarist met zo'n combootje,toen hb ik een oude Peavey bandit 80 watt meegenomen,nou toen bleef er niets van dat mooie mesa watt verhaaltje over.Ik blies 'm helmaal weg met dat oude prul van me.hahahaha.

Marshall heeft karaktter en body.Ik vind het geluid ook ietsje te korrelig,maar het rockt als een tierelier.En het is niet vermoeiend en draait het allemaal om.

Ik hoef zo'n mesa nog niet voor mijn verdriet,hooguit om met vette winst door te verkopen.

Ibanez RuleZ
2 maart 2004, 00:41
echt raar is dat ding: smaak. Ik ben zeer gelukkig met mn mesa, en het is een ouwetje: de preamp is maar 5 jaar jonger dan ik zelf ben: uit 1987 en het geluid is erg lekker.
harrald

guhlenn
2 maart 2004, 10:45
grappig, mijn mesa uit de fokking jaren 80 heeft ook nog nooit een probleem gehad. En het instellen van een mesa kost tijd. En enigzins intelligentie...
En een twintig watt klinkt vaak beter dan een 100 watt. je moeder komt nl. schelden als die 100 watter op 6 staat! LOL

groter is niet beter, we leven niet in amerika...

Guhlenn

josh.vandenberg
2 maart 2004, 19:41
Mijn moeder woont gelukkig 50 km van me vandaan ,hahahaha

Maar wel een best mens,

guhlenn
3 maart 2004, 12:12
LOL, je mag op de plek van je moeder ook vriendin, kat vis of desnoods denkbeeldig vriendje invullen... :-D

josh.vandenberg
3 maart 2004, 12:17
Wat ik invul maak ik zelf wel uit.Je moeder hoorde ik trouwens net roepen dat je je spruitjes moest opeten ,hahahaha

guhlenn
3 maart 2004, 13:16
jij als leraar/gitarist (LMAO!!) moet weten dat die opmerking pedagogisch onverantwoord is.

josh.vandenberg
3 maart 2004, 14:18
Naar je kamer en je mag niet meer zoveel rukken,want daar kun je blind van worden

guhlenn
4 maart 2004, 10:48
oh god wat ben jij grappig. voor een 15 jarige (ik geef echt les, aan types zoals jij!)

Dirk_Hendrik
4 maart 2004, 12:55
als ik naar een 2ehands versterker kijk zie ik hele marshall stacks voor dezelfde prijs als een klein mesa versterkertje... :???:



Persoonlijk ben ik meer gesteld op een goeie allroundcombo dan een stack. Met die stack moet je namelijk veel meer zeulen. Te weinig vemogen? Microfoontje ervoor en via de PA. Doe mij maar zo'n klein Mesa versterkertje wat in de kofferbak past. Doe me aljeblieft geen marshall stack.....

amon
4 maart 2004, 14:57
Mijn moeder woont gelukkig 50 km van me vandaan.


LOL, je mag op de plek van je moeder ook vriendin, kat vis of desnoods denkbeeldig vriendje invullen... :-D

hij heeft ze dan in ieder geval wel... jij?[/quote]

guhlenn
4 maart 2004, 15:23
eh, nee ik heb geen moeder... nooit gehad ook... :???:

amon
4 maart 2004, 16:13
ik bedoel die vriendin, kat, vis, etc.

guhlenn
5 maart 2004, 10:49
ik heb een vriendin en vis, geen kat, geen denkbeeldig vriendje (althans , ik denk dat ie niet denkbeeldig is...LOL)

What's your point?
:???:

Guhlenn

guhlenn
5 maart 2004, 10:52
ik heb een vriendin en vis, geen kat, geen denkbeeldig vriendje (althans , ik denk dat ie niet denkbeeldig is...LOL)

What's your point?
:???:

Guhlenn

Echoes
11 maart 2004, 12:19
ik heb zelf een Mesa MarkIII helemaal van hardhout. Hij is ook niet heel groot maar hij gaat echt mokerhard. Veel grote Marshall bakken trekt ie er makkelijk uit. En zit erg lekker vol geluid in!
Dat hij zo hard kan heeft volgens mij ook te maken omdat er gewoon een grote zware speaker in zit.

Enige nadeel: hij is niet te tillen (30kg) en ik woon op zolder. Maar goed, een grote marshall tower zal ook niet te tillen zijn :D

guhlenn
15 maart 2004, 11:32
Dat ie zo hard kan zal voornamelijk liggen aan het feit dat ie gewoon 100 watt is!

Bigfoot414
15 maart 2004, 12:45
Buizenbakken zijn sowieso zwaar. Meer watts, meer onderdelen, meer gewicht.

gerrekat
15 maart 2004, 13:33
Omdat mensen hier zo gek zijn het ervoor te betalen, in de USA kost een mesa triple recto zoveel als hier een ENGL POWERBALL/FRAMUS COBRA.....

soms nog minder ook........


mensen betalen hier ook € 90 voor een Levi's 501 terwijl ik ze in de USA voor $ 35 heb zien liggen en 2 voor $ 50 in de outlet store!


Toch leggen veel mensen het er voor neer nou ja, ze zouden gek zijn hun prijzen dan omlaag te gooien, toch verwacht ik dat wel in de toekomst daar Mesa nu hevige concurrentie krijgt uit Duitsland....


Bovendien is de Dollar op het moment ook super ongusntig!

Nicci
15 maart 2004, 16:07
dollar ongunstig? voor wie?

gerrekat
16 maart 2004, 08:08
HAHAH je hebt gelijk dat zou op dit moment een voordeel zijn, maar toch zijn de prijzen niet omlaag eggaan kan je nagaan als de dollar weer omhoog gaat......

Foutje........ :oops: