PDA

View Full Version : floyd lager zetten... maar hoe???



amon
24 februari 2004, 20:35
ik heb een ibanez rg750, maar de snaren zweven nogal hoog boven de hals. nu heb ik geprobeerd de floyd lager te zetten, maar die stond al op zn laagst. kan iemand vertellen hoe ik hem toch lager kan zetten, of hoe ik anders mn snaren lager krijg?
ik had al geprobeerd nieuwe veren erin te zetten, dat hielp wel (de snaren kwamen lager), maar de trem boog helemaal achterover, waardoor de 6 'imbus-draaidstaafjes' aan de achterkant (die je los moet draaien wanneer je een nieuwe snaar erop wil leggen) verdwenen in de body. ik weet niet of het misschien zo hoort, maar ik weet niet beter dan dat die een paar mm boven de body uitkomen en daarmee parallen lopen (had mn vorige gitaar ook). hoort dt nu wel of niet?

als het wel hoort, dan is daarmee het probleem opgelost, maar zo nie, wie kan mij vertellen hoe ik mn snaren dan toch lager krijge, zonder een achterover leunende floyd?

Swan
24 februari 2004, 20:37
je floyd moet idd parallel lopen aan je body...raar dat je hem niet lager kan zetten...dan moet het aan de hals van je gitaar liggen, staat ie heel erg krom?

amon
24 februari 2004, 20:41
niet dat ik weet... daarvoor moest je toch een snaar op 24e fret indrukken en op de 1e en dan kijken of die net boven de 12 fret hangt, toch?
als dit klopt, dan is die gewoon goed.
maar ik las ook ergens dat er in die inbusgaatjes waarmee je hem lager zet, dieper een kleiner inbusschroefje zit en dat je die ook los moet draaien ofzo, maar die krijg ik niet te pakken en ik weet uberhaupt niet of ik dat wel moet geloven, dat die erin zit...

Swan
24 februari 2004, 21:42
nee dat moet je niet doen, die bus zit in het hout van je body geschroefd..met rust laten dus

weet je zeker dat de floyd goed op de steunen zit?

Ibanez RuleZ
24 februari 2004, 23:04
bij de ibanez studs, die dingen die je omlaag kan draaien, zit er nog een schroefje in, waardoor je een "laagste" stand in kan stellen, die hoger is dan de hele bus lang is. Draai hem er maar eens uit, dan snap je wat ik bedoel. Deze zal dan hoogst waarschijnlijk een stukje uitgedraaid zijn; maak die korter en hij kan lager.

link naar jemsite (http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm) halverwege de pagina staat wat ik bedoel.

die uitstulping eronder bedoel ik. die kan je terugdraaien en je stud is korter

Harrald

amon
25 februari 2004, 11:40
ik zal hem er eens af halen

Casey
26 februari 2004, 00:05
Je hoeft hem er niet af te halen .
Zoals Ibanez RuleZ al schreef :
In de grote imbus studs waarmee je de brughoogte verstelt zit nog een mini imbus , draai die eerst los tegen de klok in zodat je de grote imbus met de klok mee lager kan draaien , draai daarna de mini imbus weer met de klok mee vast en je bent klaar .
Die mini imbus zit er in om tendruk te geven zodat je studs beter verankerd staan .

Rubenios
26 februari 2004, 08:33
je kunt ook ff naar de bouwer gaan voordat je de handel verkloot...

amon
26 februari 2004, 13:19
Je hoeft hem er niet af te halen .
Zoals Ibanez RuleZ al schreef :
In de grote imbus studs waarmee je de brughoogte verstelt zit nog een mini imbus , draai die eerst los tegen de klok in zodat je de grote imbus met de klok mee lager kan draaien , draai daarna de mini imbus weer met de klok mee vast en je bent klaar .
Die mini imbus zit er in om tendruk te geven zodat je studs beter verankerd staan .

precies, dat is wat ik dus ook ergens had gelezen, maar ik krijg die kleine inbus niet te pakken en daarom wist ik niet zeker of ik dat verhaal wel moest geloven. maar hierbij is het nogmaals bevestigd dat het zo moet. ik zal het nog een paar keer met betere moed proberen (de brug is er toch nog niet af).

Iceman
26 februari 2004, 13:29
Er zitten wel mini-imbusboutjes in!!
Heb zelf ook zo'n Ibanez Tremelo.
Is een heel klein maatje imbus, maar gewoon ff proberen.

amon
26 februari 2004, 14:16
welke maat? 1,5 mm ofzo?



edit: wow, deze reactie plaatste ik in 1 keer goed, zonder problemen over een actie die niet is aangegeven!!!