PDA

View Full Version : Hoeveel voor m'n Marshall



Spieker
24 februari 2004, 18:37
ik weet niet of ik dit op de goeie plek doe maar bij deze

ik wil een andere amp kopen wat kleiner en heb nu een
Marshall 1959 JMP Super Lead, 100W head
ben er heel tevreden mee maar is me nu te groot
maar ik weet niet hoeveel ik er voor kan vragen... iemand enig idee ?

Alvast bedankt

Spieker

andy
24 februari 2004, 18:57
Ben jij toevallig de Spieker die ik ken?????
Zag laatst een JMP voor 350 euro bij Westerhaven staan, maar dat was wel heel weinig geld.

Nielsje
24 februari 2004, 19:00
Niels haakt in!!!

groningen?!

ik ben geinteresseerd :)

jmp bij westerhaven? die heb ik niet gezien, hoe lang is dat geleden andor?

andy
24 februari 2004, 19:05
Dat is alweer een paar maanden terug. JMP top voor 350 en een jcm 900 cab eronder (buikkast) voor 400 pleuro.
Dude kreeg spontaan een stijve toen ik dat, volgens mij nog op het Bassie forum, poste. :razz:

Nielsje
24 februari 2004, 19:09
damn toen zat ik net in m'n stage periode, ik zou um dolgraag willen kopen..

Spieker
24 februari 2004, 19:39
Ha die andor,... ja inderdaad ik ben et ja

andy
24 februari 2004, 21:55
Tijdje niet gezien, maar ik kom niet meer zo vaak in WC Paddepoel. :wink:
Maar volgens mij kun je wel handelen met Nielsje. Dan kan hij binnenkort mooi komen showen. :razz:

Nielsje
24 februari 2004, 22:02
moet onze spieker wel ff zeggen wat ie er voor wil hebben he?:P

en hoe oud is ie trouwens??

ja andy, stel dat ik um koop, dan neem ik um wel mee naar de mieting :)

andy
24 februari 2004, 22:09
Dan heb ik nog wel een "mooi" cabje met orginele Celestions 30 watt speakers uit de jaren 60/70 staan waar we hem op kunnen zetten. :wink:

Nielsje
24 februari 2004, 22:13
zou een mooie match zijn :)

neem ik als ik lief ben, ook m'n gibson met p-90's en m'n zelfbouw effecten en het feest kan beginnen!

zou leuk zijn als er iemand was die een annuator mee kan brengen..

Spieker
25 februari 2004, 12:14
Heb geen idee wat ie moet gaan kosten... daarom ook dit berichtje... het is een oudje uit 1969 moeilijk te krijgen die dingen... ben ze zelf nog nooit weer tegen gekomen en heb er een Park 4x12 inch celestions cabinet bij
heb er wel een foto van

http://members.home.nl/mspieker/top.jpg
http://members.home.nl/mspieker/marshall.jpg

dat Marshall op die cabinet dat hoort natuurlijk niet :-D

Nielsje
25 februari 2004, 12:18
mooi dingetje,

maar volgens mij is ie niet van 1969,

want het frontpaneel lijkt me duidelijk van aluminium en niet van plexi...

is ie nog origineel?

waar denk je trouwens zelf aan, voor prijs?

Spieker
25 februari 2004, 12:30
maar volgens mij is ie niet van 1969

Is inderdaad van aluminium werd me toen verteld


is ie nog origineel?

heb em een jaar of 10 geleden gekocht toen waren de kanalen door gelust
en dat heb ik weer laten herstellen


waar denk je trouwens zelf aan, voor prijs?

ja en dat is het em nou.. hehe ik heb geen idee...
ik wou er dus via dit mailtje achter komen wat een redelijke prijs zou zijn
en dan wou ik hem op marktplaats zetten ofzo...

ben zelf niet op de hoogte van die prijzen enzo

Spieker
25 februari 2004, 12:30
Wou te snel denk ik

Spieker
25 februari 2004, 12:30
foutje

Nielsje
25 februari 2004, 14:50
hm..

wat heb je er zelf toen voor betaald, mag ik dat vragen?

als het redelijk is, hoef je hem nit op marktplaats te zetten hoor :)

mathe
25 februari 2004, 17:06
Het kan best een model uit 1969 zijn (uit de tweede helft ervan dan). Als het label op het chassis nog intact is kun je het daarop zien.
Wat is het serie nummer van die versterker eigenlijk?

Op de foto lijkt het signaallampje niet origineel, maar ik kan me vergissen. Heb je soms ook een foto van de boven- en onderkant van het chassis?

De waarde van zo'n versterker is nogal afhankelijk van de staat waarin hij verkeerd.

Marc

Spieker
25 februari 2004, 17:19
wat heb je er zelf toen voor betaald, mag ik dat vragen?

ik heb ongeveer 10 jaar terug deze marshall head gekocht voor 1300,- piek
en die Park speaker voor 999,00,- piek


Het kan best een model uit 1969 zijn (uit de tweede helft ervan dan). Als het label op het chassis nog intact is kun je het daarop zien.
Wat is het serie nummer van die versterker eigenlijk?

Het is mij toen verteld maar zeker weten doe ik het niet... Serie nr van de amp is "7896A"


Op de foto lijkt het signaallampje niet origineel, maar ik kan me vergissen. Heb je soms ook een foto van de boven- en onderkant van het chassis?

Dat zou kunnen kloppen en ook een schakelaar is eens vervangen idd
was al zo toen ik em kocht... foto's van de achterkant nee heb ik niet maar kan wel ffies kijken of ik ze kan maken...

mathe
25 februari 2004, 20:26
ik heb ongeveer 10 jaar terug deze marshall head gekocht voor 1300,- piek

Dat is best pittig voor 10 jaar terug...


Serie nr van de amp is "7896A"

Aan de hand van het serienummer kan de versterker uit de tweede helft van 1969 komen of uit 1970. Voor een iets zuiverdere datering kun je kijken wat er op de filtercondensatoren staat (mits ze origineel zijn natuurlijk). Het zijn die 6 blauwe cilindervormige dingen welke oa tussen de twee trafo's instaan. Als ze origineel zijn zullen ze zijn gemaakt door Daly.


foto's van de achterkant nee heb ik niet maar kan wel ffies kijken of ik ze kan maken...

Je kunt het beste een foto maken van de binnenkant van het chassis. Dat is dus waar alle weerstanden etc. zitten.

Marc

Spieker
25 februari 2004, 21:11
Dat is best pittig voor 10 jaar terug...

Ja best wel maar heb er nooit geen sprijt van gehad.. alleen is ie nu wl een beetje groot :-?


Aan de hand van het serienummer kan de versterker uit de tweede helft van 1969 komen of uit 1970. Voor een iets zuiverdere datering kun je kijken wat er op de filtercondensatoren staat (mits ze origineel zijn natuurlijk). Het zijn die 6 blauwe cilindervormige dingen welke oa tussen de twee trafo's instaan. Als ze origineel zijn zullen ze zijn gemaakt door Daly.

Dus ben niet voor de gek gehouden... heb er ook de tekeningen bij enz
maar idd er zitten 6 blauwe condensators in naar mijn weten nog orgineel
maar zal ffies een digicam regelen en er even een foto van maken

Spieker
25 februari 2004, 21:12
Sorry

Spieker
25 februari 2004, 21:12
Sorry

Spieker
25 februari 2004, 21:12
Bij het posten krijg ik iedere keer een foutmelding ?
maar het bericht staat er achteraf wel.... 3 x :cry:

andy
26 februari 2004, 00:23
Als je gepost hebt, de fout melding negeren en terug naar deze pagina en op vernieuwen klikken. Als dat niet helpt onder profiel naar je eigen berichten en je post daar tevoorschijn toveren. :wink: Er zijn wat problemen met de database. Kijk maar onder algemeen.

BartL
26 februari 2004, 02:12
Ik heb er totaal geen verstand van. Maar als het mijn versterker zou zijn, zou mijn eerdte vraagprijs 350 / 400 euro zijn. Ligt dat in de buurt? (Vraag aan de kenners :) )

mathe
26 februari 2004, 21:15
Als die versterker van binnen nog in originele staat is, is een prijs van €400 wel aan de lage kant.
10 Jaar geleden was de prijs van een in prima staat verkerende 1959 van dit bouwjaar al zo'n €450.

Marc

Nielsje
26 februari 2004, 21:16
Spieker, je hebt een PM :)

andy
27 februari 2004, 00:21
Als die versterker van binnen nog in originele staat is, is een prijs van €400 wel aan de lage kant.
10 Jaar geleden was de prijs van een in prima staat verkerende 1959 van dit bouwjaar al zo'n €450.

Marc

Het blijft met die oude bakken toch een beetje wat de gek er voor geeft. Ben benieuwd wat er dan mis was met die JMP die voor 350 hier in Groningen in de winkel stond.

taylor
2 maart 2004, 11:44
als het die zelfde is die op de foto staat ergens terug + helemaal origineel is die wel wat waard,zit er erg goed uit nog.

wat ik begrijp is die voor 73 die willen veel lui wel hebben.

in mint conditie zou die 1400 tot wel 18/1900 euro opleveren.

Spieker
2 maart 2004, 14:58
als het die zelfde is die op de foto staat ergens terug + helemaal origineel is die wel wat waard,zit er erg goed uit nog.

wat ik begrijp is die voor 73 die willen veel lui wel hebben.

in mint conditie zou die 1400 tot wel 18/1900 euro opleveren.

Het is inderdaad de zelfde... is bij mij thuis genomen...

vorigjaar is er iemand geweest die bood me 2100 voor amp en speaker... dacht dat ie gek was... maar dat was nogal een freak en was ook opzoek naar die amp

mathe
2 maart 2004, 21:21
in mint conditie zou die 1400 tot wel 18/1900 euro opleveren.

Dat betwijfel ik echter. De prijzen hier liggen toch duidelijk wel lager voor dit model. Vergelijk voor het gemak niet met de prijzen welke op Ebay ed worden betaald. In de VS worden inderdaad veel hogere prijzen betaald.
Ik denk dat wanneer hij in een goede en redelijk originele staat verkeerd (mint is hij zeker niet) hij zo'n 800-900 Euro kan opbrengen. Wel belangrijk is dan dat er geen trafo's, of andere vitale onderdelen zijn vervangen. Ik zou niet weten of dit het geval is; ik heb hem niet van binnen gezien...

Toch zou ik Spieker willen aanraden om hem lekker te houden. Misschien is hij nu wat te groot maar als je hem weg doet krijg je daar ooit een keertje veel spijt van. En geloof me, ik spreek uit ervaring......

Marc

taylor
3 maart 2004, 10:56
heb je de bijbhorende spiekerkast??

bedoel uit het zelfde jaar? dan is 2100 euro zelfs nog weinig.

zo'n set kom je bijna niet meer tegen.

taylor
3 maart 2004, 11:01
mathe ik zei dus al voor mint.

op de foto zit ie er goed uit niet mint en kun je zo ook niet beoordelen.

veder die prijzen die jij noemt van 800 en 900 die betaal je tegenwoordig al voor een jmp 2203 dus.......

dan praat ik dus wel over goeie conditie+100%origineel.

mathe
3 maart 2004, 17:57
Ach Taylor, als je liever meer dan 800-900 Euro neerlegt... geen probleem mee. Ik wilde slechts aangeven dat je voor 800-900 nog steeds een goede JMP uit 69-73 kunt kopen. Ze staan uiteraard niet op elke hoek van de straat (al heeeeel lang niet meer trouwens) maar ze zijn er wel. En wat er op Marktplaats aan vraagprijzen staan zegt mij helemaal niets (herinner je je die Super Reverb van €3000 onlangs nog?).
Waarde is iets anders dan vraagprijs, en zeker als het om Internet aanbiedingen van gebruikte muziekapparatuur gaat.
Als iemand niet de deur uitwil en liever voor een metalpanel de prijs betaald van een plexi... prima! Maar dat betekent niet dat het een markt conforme prijs is.

Een kennis van me kocht 2 weken geleden een 4x12 uit 1969 voor €300 inclusief de originele G12M25 speakers. Ikzelf 3 weken daarvoor een 4x12b uit 1968 (zonder speakers) voor €75. Het spul is er dus wel degelijk. Je moet er alleen wel naar op zoek gaan!

Marc

taylor
4 maart 2004, 12:19
ja, tuurlijk kun je ze wel voor die prijzen vinden.

maar voor een jmp 2203 450 euro betalen da's volgens mij toch echt iets van zeg maar 3 jaar terug.

ken zelf nog wel iemand(2204) die voor die(oude) prijzen ze weg heeft gedaan maar die doet dit omdat die er niet zo nodig aan hoeft te verdienen en dat kom je bijna niet tegen.

zelf heb ik marshall's al iets van 10 jaar geleden gekocht dus die van mij waren zowizo goedkoop

Nielsje
4 maart 2004, 12:24
toen was ik 10 :S

toen kon ik nog niet eens zon top tillen :S

ik ben te laat geboren ...

SuperLeadPlexi
2 mei 2004, 08:57
Spieker: Ik adviseer je om hem lekker zelf te houden. Zoals Marc al zei, daar ga ja later spijt van krijgen.