PDA

View Full Version : welke



master G
17 augustus 2001, 21:23
het word voor mij wewer is tijd voor nieuwe snaren wat voor merk kan ik het beste nemen. prijs maakt niks uit als het maar goed is.

MASTERHOMIE
17 augustus 2001, 21:49
Ik heb natuurlijk gigantisch veel ervaring hiermee :smile:

ik heb er nu 5150 op zitten maar das dus ontzettend veel geld voor eigenlijk hetzelfde als goedkopere.

ik zou dus zelf de beste die je voor een lage prijs kan kopen.

vooral niet misleid worden zoals ik. ik dacht natuurlijk niet dat ik beter kon spelen maar ik dacht laat ik eens kijken hoe dat klinkt. heel dom. 22 piek kwijt voor hetzelfde als 15 piek snaren. die zaten erop bij mij.

dit was het advies van iemand die net 2 maanden een gitaar heeft. dus of je er wat aan hebt mag jezelf uit maken :wink: :wink:

danielblikman
18 augustus 2001, 01:09
Ik zou zeggen Maxima Gold snaren, maten maken op zich niet zo veel uit, ligt eraan wat je zelf lekker vindt spelen.
Vooral voor een beginnende gitarist is het beter, omdat er een laagje goud overheen zit(!). Goud is zachter en glijdt veel makkelijker. Klank is ook goed, het enige nadeel dat ik je zo kan geven is dat ze 25 piek kosten.

Veel plezier ermee,

Daniel Blikman.

danielblikman
18 augustus 2001, 01:10
Maar prijs maakt je toch niets uit!

Nemesis
18 augustus 2001, 10:19
D'adario snaren zijn ook vaak heel goed

baggy
18 augustus 2001, 14:03
Ik heb er nu DR snaren op zitten ik ben zeer tevreden ik vind ze fijner dan D'adario. De dikte die ik fijn vind is .010 maar das natuurlijk iets persoonlijks. Ze kostte me 19.95 wat ik een redelijke prijs vind voor deze kwaliteit snaren.

taylor
18 augustus 2001, 16:17
d adario is goedkoop en goed.


ik koop niks anders meer.

Ditmar
18 augustus 2001, 17:16
Voor mij is d'Addarrio heilig, ze hebben ten eerste een goeie sustain (net als Dean Markley Blue Steel trouwens) en klinken erg okee.

Bovendien ben ik er toe veroordeeld, omdat d'Addarrio de enige is waarvan ze 7-snarige setjes verkopen

bonecollector
18 augustus 2001, 19:52
Ik zelf speel erg lekker op Ernie Ball. Kosten vallen ook mee F19,95 Tenminste de light gauge 0.11 nikkel wound, die ik gebruik. Maar ik zou zeggen koop wat bevallen ze jou dan blijf je bij dat merk.
Dat moet je helemaal zelf een beetje gaan uit dokteren. Er zijn genoeg mensen die Ernie Ball klote vinden. Dus het gaat er om dat ze vooral voor jou lekker te bespelen zijn.

Ibanez
19 augustus 2001, 10:35
Hallo master g ik ben weer terug van vakantie! maarre eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan deze topic, want al die andere mensen hebben al genoeg advies neergezet.

Eko
19 augustus 2001, 11:52
Op wat voor gitaar moeten de snaren gezet worden? Electrisch , acoustisch/electrisch of helemaal acoustisch. Het zou zelfs nog een spaanse kunnen zijn.
Op verschillende typen gitaar zet ik verschillende merken en typen.
Met Taylor eens , D`Addario is goed voor z`n geld.

Ibanez
19 augustus 2001, 15:27
Het gaat over een ephiphone sg.

Arthur
19 augustus 2001, 18:05
Ernie Ball is ook perfect.

taylor
19 augustus 2001, 22:44
vroeger kocht ik nog wel eens ghs(12 setjes).

is ook oke.


maar d'addario is de het best en goedkoop.

ik had laast en setje 09 van fender op 1 van me gitaren gezet(er was geen 09 adario)en ja hoor na en paar dagen sprong al 1.

AutoStatic
20 augustus 2001, 01:05
Gebruik al vrij lang Picato (zijn een tientje) of GHS Boomers (idem). Zijn gewoon okaye snaren voor weinig.

Ibanez
22 augustus 2001, 21:51
ik heb net ernie ball snaren gekocht., volgens mij wel goeie snaren, want beroemde gitaristen gebruiken ze ook. maarja eigenlijk slaat dat nergens op en ik heb er nog maar heel kort op gespeeld, maarja je moet zelf maar kiezen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-23 21:26 ]</font>

MissAlexa
23 augustus 2001, 00:31
En ja hoor het is weer zo ver, we hebben weer een stel professoren die verschil horen in klank tussen verschillende merken snaren. Even een simpele uitleg, de klank van een snaar word bepaald door 4(5) zaken, dikte van de snaar, de lengte van de snaar, de ondergrond waar de snaar tegen resoneert, het materiaal van de snaar, nikkel-staal en de elementen. Alle fabrikanten maken exact dezelfde dikte, zelfde legering en dus dezelfde snaren, enige verschil is de merknaam en in zeer kleine mate de max spankracht.
Neem van mij aan dit is allemaal zinloos gebabbel, welk merk het beste is. Ik speel al een aantal jaren op zeer professioneel niveau en IK kan je niet vertellen wat voor snaren er op mn gitaar zitten, echt niet
(mn voorkeur gaat uit naar Martin en Fender (bullets)) waarom, goeie ervaringen dus waarom veranderen....

taylor
23 augustus 2001, 20:23
nee dat is toch niet helemaal waar,het klopt wel dat je geen grote vershillen tegen zult komen tussen snaaren,maar de legering is niet altijd 100% gelijk tussen snaaren.

Ibanez
23 augustus 2001, 20:42
hoe kan ik dit bericht weggooien?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-23 21:23 ]</font>

Ibanez
23 augustus 2001, 22:12
Op 2001-08-23 19:42, schreef Ibanez:
[quote]
Op 2001-08-22 23:31, schreef MissAlexa:
En ja hoor het is weer zo ver, we hebben weer een stel professoren die verschil horen in klank tussen verschillende merken snaren. Even een simpele uitleg, de klank van een snaar word bepaald door 4(5) zaken, dikte van de snaar, de lengte van de snaar, de ondergrond waar de snaar tegen resoneert, het materiaal van de snaar, nikkel-staal en de elementen. Alle fabrikanten maken exact dezelfde dikte, zelfde legering en dus dezelfde snaren, enige verschil is de merknaam en in zeer kleine mate de max spankracht.
Neem van mij aan dit is allemaal zinloos gebabbel, welk merk het beste is. Ik speel al een aantal jaren op zeer professioneel niveau en IK kan je niet vertellen wat voor snaren er op mn gitaar zitten, echt niet
(mn voorkeur gaat uit naar Martin en Fender (bullets)) waarom, goeie ervaringen dus waarom veranderen....


ik dacht toch echt dat het geluid iets scherper was maarja zal het wel fout hebben.
(p.s als je me vorige bericht heb gelezen die was ff verkeerd gegaan)
(en die daarvoor heb ik al veranderd)




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-23 21:22 ]</font>