PDA

View Full Version : is er een versterker dat?



My Dying Bride
24 februari 2004, 16:53
test

My Dying Bride
24 februari 2004, 16:56
ok dus een versterker dat feedback geeft waneer jij het wilt , ik bedoel je wilt feedback maar je zou ineens moeten omschakelen naar geen feedback ofzo
snap je het ? :P

voorbeeld : band : eyehategod
maar dan ook nog fatsoenlijk spelen zonder feedback

My Dying Bride
24 februari 2004, 16:56
ok dus een versterker dat feedback geeft waneer jij het wilt , ik bedoel je wilt feedback maar je zou ineens moeten omschakelen naar geen feedback ofzo
snap je het ? :P

voorbeeld : band : eyehategod
maar dan ook nog fatsoenlijk spelen zonder feedback

ProMedics
24 februari 2004, 16:57
Dat heeft toch geen kringspier met de versterker te maken, maar met de ruimte waarin je zit en de manier waarop je feedback oproept?

GuitarMaster
24 februari 2004, 17:21
gewoon je versterker flink hard zetten, en als je feedback wilt voor je speaker gaan staat, en als je het wilt opheffen loop je erbij weg.
Een compressor wil ook nog wel eens helpen.

birt
24 februari 2004, 18:32
er bestaan zelfs effectpedaaltjes voor feedback, hoe ze werken en hoe goed ze zijn weet ik niet maar ze bestaan

Swan
24 februari 2004, 19:04
"die"

en heeft met instellingen te maken....er was wel ooit n pedaaltje van boss, n soort boost/dist. pedaal dat je op n feedback stand kon zetten..
je kan ook 2 dist. pedaaltjes na elkaar proberen...of n dist. pedaal met de dist. van je amp

alhambra
24 februari 2004, 19:28
Feedback zit in je vingers.

Nocki
24 februari 2004, 22:12
de beste manier is idd de positie van jou tenopzichte van de amp.

santana kan dat heel mooi. heeft ook een kruisje op het podium staan waar hij moet staan en waar hij feedback krijgt.
je krijgt het ook door met een eq de hoogste frequencies te boosten maar te ver is moelijk onder controlle te krijgen.

NOcki

Nocki
24 februari 2004, 22:12
de beste manier is idd de positie van jou tenopzichte van de amp.

santana kan dat heel mooi. heeft ook een kruisje op het podium staan waar hij moet staan en waar hij feedback krijgt.
je krijgt het ook door met een eq de hoogste frequencies te boosten maar te ver is moelijk onder controlle te krijgen.

NOcki

hoofd
24 februari 2004, 22:19
Feedback zit in je vingers.

En in Rotterdam, Utrecht en Apeldoorn.

Nocki
24 februari 2004, 22:21
:-)

FNaRK
24 februari 2004, 23:39
of je gaat een "sustainer" gebruiken :D
een leuk nifty gizmo ding dat je laat inbouwen in je gitaar, zeg maar een e-bow maar dan ingebouwd.
Ik heb de gitarist van Spocks Beard er een eindeloze feedback / sustain mee horen doen, EN controleerbaar.

En voor de rest: je amp op 10, voor je amp gaan staan en wiebelen met je gitaar totdat je een mooie piep hebt :D

Marc Oblivian
25 februari 2004, 09:13
Koop een semi hollowbody (es 335 model ofzo) en zet je versterker flink hard...even je snaren niet afdempen en dan weet je wel hoe je feedback moet krijgen.
Geen oplossing natuurlijk maar wel waar: mijn Ibanez Artcore geeft makkelijk feedback als mijn Heritage nog muisstil is.
Voor de rest: inderdaad vlak (hoe dichtbij hangt van je volume af) voor je speakerkast gaan staat...beetje wiebelen met je gitaar (ik tik vaak met mijn knokkels op de body...komt ie wat sneller op gang) en dan lukt het wel.
Er is idd ook een pedaal van Boss (sustainer/feedbacker) die dat soort dingen goed doet. Een vriend van me heeft er 1, maar die is inmiddels defect.
Ook het inschakelen van een (clean)boost helpt wel bij het verkrijgen van feedback. Als ik mijn eq.pedaal van Boss (die ik als boost gebruik) intrap krijg ik makkelijker feedback.
Het komt er eigenlijk op neer dat het vooral een kwestie van proberen is...

Thijssie
25 februari 2004, 09:14
ok dus een versterker dat feedback geeft waneer jij het wilt , ik bedoel je wilt feedback maar je zou ineens moeten omschakelen naar geen feedback ofzo
snap je het ? :P


Volumeknop van je gitaar?

skabouter
25 februari 2004, 09:24
of je gaat een "sustainer" gebruiken :D
een leuk nifty gizmo ding dat je laat inbouwen in je gitaar, zeg maar een e-bow maar dan ingebouwd.
Ik heb de gitarist van Spocks Beard er een eindeloze feedback / sustain mee horen doen, EN controleerbaar.

En voor de rest: je amp op 10, voor je amp gaan staan en wiebelen met je gitaar totdat je een mooie piep hebt :D

kheb michael angelo hetzelfde zien doen, maar zonder troep. echt paar minuten sustain, en steeds veranderende feedback (+1 oct, +2 oct).
hambra heeft gelijk, zit hem echt in je vingers. en in een goede buizenamp ! goed opletten waar je staat, en vibreren met je vinger

Marc Oblivian
25 februari 2004, 12:48
ok dus een versterker dat feedback geeft waneer jij het wilt , ik bedoel je wilt feedback maar je zou ineens moeten omschakelen naar geen feedback ofzo
snap je het ? :P


Volumeknop van je gitaar?

Gewoon omschakelen naar je andere element die je zachter hebt gezet van te voren...hupsa...weg feedback.
Of verder van de speakerkast af gaan staan.
Of je snaren afdempen...

Nocki
25 februari 2004, 18:45
de tips waren tot nu toe voor wel/niet feedback. zodat je zelf er wat aan kon doen. als het op die manier niet lukt waren er tips om ook wat makkeljker feedback te krijgen. doe er wat mee. je hebt er wel een bepaald volume voor nodig..

Nocki

treblemaster
25 februari 2004, 23:07
Of je gain even flink opendraaien :D Dat deed ik ik wel eens bij een optreden, gewoon ff bukken en de gain van m'n overdrive pedaal opendraaien (is misschien iets minder makkelijk midden in een nummer ;))

youngcoby
26 februari 2004, 20:29
Boss heeft ook nog een tijdje de "Super Feedbacker en Distortion" DF-2 gemaakt.

De feedback die deze pedaal geeft vind ik nu niet echt super. De distortion hiervan is dezelfde als een andere distortion pedaal (welke weet ik niet).

Misschien wel leuk voor huiskamergebruik, maar niet echt om mee op te treden.

Fuhgawz
26 februari 2004, 20:50
http://www.bossarea.com/images/DF2.jpg (http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml)

Marc Oblivian
27 februari 2004, 09:17
En?......Genoeg feedback gehad? :-D

Shaggy
9 maart 2004, 16:47
gain op minstens 8 zetten en liefst op 10 volume op 1,5 en master op 3 .. snaren loslaten en als het goed is heb je feedback

volgens mij moet je ook geen noisless pickupus hebben omdat het dan moeilijker gaat

skabouter
10 maart 2004, 00:13
[quote="Shaggy"]gain op minstens 8 zetten en liefst op 10 volume op 1,5 en master op 3 .. snaren loslaten en als het goed is heb je feedback
quote]

tja, hangt van je amp af. bij een 5150 is gain 2 ook wel genoeg voor feedback, hoor :roll:

Kjiratsiekoedel
10 maart 2004, 10:01
"die"

Dank!!!

Anavrin
10 maart 2004, 17:07
ik speel de gewone distortionstukken met alleen de masterdistortion van m'n Fender (half)buizenbak helemaal open, en om instant feedback te krijgen zet ik daarbij m'n metalzonepedaal aan. Ik speel die stukken vaak met reverb aan, dus ik weet niet of dat ook nog helpt, maar een beetje echo kan volgens mij nooit kwaad. Ik speel trouwens met het volume maar op 1, omdat ik hier alleen thuis over speel, maar feedback creeeren is geen enkel probleem. Succes ermee.