PDA

View Full Version : wat voor kleding draag je op het podium???



Nocki
2 maart 2002, 09:10
hoi. wat draag je op het podium en wat voor act heb je als gitarist/band?
ikzelf draag graag een kilt of een smoking. verder als ik er geen moeite voor doe een zwarte broek en een zwart t shirt. wel allemaal lekker strak maar wat dragen jullie?? en doen jullie nog iets bijzonders op het podium???

Dila
2 maart 2002, 12:02
gewoon een beetje leuke kleren, een wijde broek en een leuk shirtje ofzo... t maakt niet zoveel uit. maar geen gothic-bloesjes met flapmouwen, want dat speelt niet zo lekker... en ook geen rokje want dat ziet er een beetje dom uit met je gitaar om.

Kitaarhiero
2 maart 2002, 12:36
m'n band heeft afgesproken witte overhemden te gaan dragen op optredens... style :wink:

JV
2 maart 2002, 12:39
meestal een wijde broek met flesopener eraan, is altijd handig.
iron maiden t-shirt
lache zwarte gothic jas (van de foto), gaat meestal uit als ik begin te zweten ofzo
zweetbanden, essentieel deel
ondergoed :wink:
normale schoenen
soms een muts, meestal gewoon men haar met coupe 'zo ben ik vanochtend opgestaan'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-03-02 11:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-03-02 11:40 ]</font>

moretel
2 maart 2002, 14:08
Donkerrood / bordeaux spijkerbroek en vaal zwart T-shirt met lange mouwen.
En niet te vergeten ongeschoren, lieefst van een week. Uni kleding voor de hele band vindt ik dus echt vreselijk.

Ditmar
2 maart 2002, 15:49
Als het je maar niet in de weg zit bij het spelen is alles goed.

Een vriendin van me vond dat ik gisteravond topless moest spelen, maar ik had geen tijd meer om naar de zonnebank te gaan, dus mocht het niet van haar. (je wordt een beetje wit als je alweer een half jaar niet in de zon hebt gelegen)

Dila
2 maart 2002, 16:50
hahahah ijdeltuit!!

Shinoda-girl
3 maart 2002, 21:39
Op 2002-03-02 11:39, schreef JV:
meestal een wijde broek met flesopener eraan, is altijd handig.
iron maiden t-shirt
lache zwarte gothic jas (van de foto), gaat meestal uit als ik begin te zweten ofzo
zweetbanden, essentieel deel
ondergoed &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
normale schoenen
soms een muts, meestal gewoon men haar met coupe 'zo ben ik vanochtend opgestaan'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-03-02 11:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-03-02 11:40 ]</font>


sexy hoor! als we gaan optreden met ons bandje,diel, dan ga ik lekker headbangen en de gothic jurk aandoen! of gewoon mn skaterbroek,lekker bewegelijk.

Grandma_Placenta
3 maart 2002, 22:37
jurken, hoerige rokjes, als t er maar ordinair uitziet is t goed, uitgelopen make up is ook leuk :smile:

Kitaarhiero
4 maart 2002, 10:54
Nou... een oma-moederkoek in een heel kortrokje met uitgelopen make-up lijkt me niet echt heel erg geweldig eruit zien... of had je het over iemand anders?

sleep_to_saturate
4 maart 2002, 11:23
Ik heb meestal aan wat ik normaal ook aan heb. Soms doe ik wel eens een pyamatrui aan ofzo.

Outshine
4 maart 2002, 16:25
Ik heb zo'n vlammenshirt uit de Large

jaccoos
4 maart 2002, 21:30
ik heb het een keer in m'n hoofd gehaald om met pantoffels aan het podium op te gaan. 'k kan er niks aan doen, maar ze lopen zo lekker. van die ouwe opa pantoffels

Shinoda-girl
4 maart 2002, 22:08
en dan sliden....

dirkw83
5 maart 2002, 11:05
De Large, dat vind ik zo'n raar blad. Zit een beetje een vreemd en naar sfeertje om heen.

Dila
5 maart 2002, 17:38
nee man de large rules

sleep_to_saturate
5 maart 2002, 17:49
Een paar jaar geleden heb ik er zelf ook veel besteld maar er staan nu meestal allemaal van die vage dingen in en t-shirts van popijopi-bands.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 17:52
Nou dat valt best wel mee... tuurlijk is er veel van limp bizkit en Linkin'park te vinden... maar men speelt gewoon in op de mode... en de labels hebben ook nog eens flink wat invloed.

Dila
5 maart 2002, 17:59
er staan wel coole dingen in hoor... ik heb een nirvanatrui uit de large die is ssuper cool!!!!

Kitaarhiero
5 maart 2002, 18:01
ik zeg ook niet dat er géén coole dingen in staan...ik zeg dat er misschien wle veel popishit in staat naast de wel coole dingen.

sleep_to_saturate
5 maart 2002, 18:04
Op 2002-03-05 16:59, schreef Dila:
er staan wel coole dingen in hoor... ik heb een nirvanatrui uit de large die is ssuper cool!!!!

Ja alleen staat die trui er al 6 jaar in ofzo.. hehe

Ditmar
5 maart 2002, 18:56
Ik draag dus vaak Large dingen op het podium, nu nog effe wachten op m'n workershirt met Marshall logo :grin: :grin: :grin: :grin:

En verder heb ik laatst een errug cool Maiden shirt uit de Large besteld.

Noctiis
5 maart 2002, 19:28
yeah Maiden heerst! Wat ik er nog van heb liggen: T-Shirt van Immortal, Obblaasgitaar (was voor een feestje, echt waar!), enne, nog wat longsleeves dacht ik.

Shinoda-girl
5 maart 2002, 20:48
de large...tsja als je nu wat bestelt hebben ze het meestal niet meer. was een zeer coole jas die ik wilde hebben met rammstein logo(wel voor meiden) UITVERKOCHT! gvd

pimmetje
5 maart 2002, 21:35
Zo te zien zijn er geen bruilofts-combo's actief hier...

De giletjes, strikjes en bandplooibroeken zijn nog niet als podium-kostuum geopperd.

sebass
5 maart 2002, 21:41
ach ja ik doe alles aan wat me dan leuk lijkt. Dus ook in een smoking broek met een net overhemd, maar ook lange zwarte jas zwarte broek en zonnebril haha. Verder ook nog knal rode broeken met alles wat ik dan tegenkom. Maar meestal gewoon in mijn normale kleding.

Ibanez
5 maart 2002, 21:43
Ik droeg(jaja droeg kheb niet zoveel echte optredens achter de rug) gewone kleren(slobbertrui met wijde broek) maar ik had m'n haar rood geverfd :grin: dat was wel vet.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 21:44
Op 2002-03-05 20:35, schreef pimmetje:
Zo te zien zijn er geen bruilofts-combo's actief hier...

De giletjes, strikjes en bandplooibroeken zijn nog niet als podium-kostuum geopperd.

nou... de ideale '50's covers band moet die wél hebben :wink:

Yorrit
5 maart 2002, 23:21
ja, ligt eraan natuurlijk he?

pimmetje
6 maart 2002, 02:06
Het idee van "podium-kleding" kan er bij mij nog niet zo heel erg in, als je 't hebt over de modale amateur blues- tot metal-band; de bandjes die gewoon in de café's en op de braderietjes staan.

Het komt toch het meest geloofwaardig (lees: minst lachwekkend) over als je gewoon in de kleding staat waarin je normaal gesproken de kroeg in duikt?

En dan zit die kleding waarschijnlijk ook nog het lekkerst bij het spelen.

moretel
6 maart 2002, 10:32
Zodra iemand van de band gaat vertellen wat ik aan moet tijdens een optreden ga ik weg. Dat vertik ik, maak ikzelf wel uit zeg.
Meestal blijft het bij een voorstel waar gelukkig niemand zich aan houdt.
Aangezien de band niet kan optreden als ik er niet bij bent dringt niemand aan, ha ha.
Ik ga mijn kinderen ook niet vertellen wat ze aan moeten doen. Zeg die Large wat is dat precies ?, misschien kan ik mijn dochters daar eens mee plezieren.

sleep_to_saturate
6 maart 2002, 10:47
Vast wel. dat is een catalogus van een popmerchandising-zaak. Kan je gratis aanvragen dat blad geloof ik.
http://www.large.nl

Zhou
6 maart 2002, 12:21
Wij dragen chinese kimono met bandlogo achterop en we dragen uit principe geen schoenen...

Kitaarhiero
6 maart 2002, 12:26
hmmm... een kimono is doorgaans JAPANS!
het woord in iedergeval wel.

pimmetje
6 maart 2002, 12:43
Geen schoenen ??
Sorry hoor, ik kan geen kroeg bedenken waar ik zonder schoenen naar binnen zou gaan!

Eddie van Halen
6 maart 2002, 21:52
Ik had afgelopen weekend nog een optreden met onze schoolband, dus ik denk: Ik doe gewoon aan wat ik met mijn andere band ook aan heb. Dus toen kwam ik daar met m'n ouwe werkschoenen, -geknipte/kapotgescheurde spijkerbroek, wit t-shirt en hoed van m'n pa in het cafétje... Stond iedereen daar in z'n nette pakkie :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Eddie van Halen
6 maart 2002, 21:54
O nog ff vergeten: Ik spring meestal maar wat rond op het podium, bij een solo de gitaar rechtop... euhh dat was het wel zo'n beetje.

Zhou
7 maart 2002, 14:12
eeeeehhh....niet zeuren, een kimono is een kimono en japans is chinees,...ofzo, boeeieehh, wee'k veel hoe zo'n ding heet, kimono leek me het dichtst in de buurt komen :razz:

eEeeh...pimmetje, je kan je schoenen ook IN de kroeg uit doen op het podium, dus kzie eigenlijk geen probleem

Kitaarhiero
7 maart 2002, 14:31
Als ik even niet zing spring ik ook rond... duckwalks, etc... en met wijde benen op de grond :wink:

pimmetje
7 maart 2002, 22:30
Op 2002-03-06 11:21, schreef Zhou:
...en we dragen uit principe geen schoenen...




Op 2002-03-07 13:12, schreef Zhou:
... je kan je schoenen ook IN de kroeg uit doen op het podium, dus kzie eigenlijk geen probleem


Toch klopt hier iets niet :smile:

Kitaarhiero
8 maart 2002, 11:29
Ja dat woordje principe... da's misschien niet op de juiste plaats... of de zin mist 2 woorden, "...op het podium".

pimmetje
8 maart 2002, 12:29
Maar ach... maakt ook allemaal niet uit. Terug naar het onderwerp.

Ik vind dat speciale 'over the top' podiumkleding misschien wel een keertje lachen is, maar je moet je muziek en verdere show er dan wel op aanpassen of zelfs bouwen. Vooral als je vaker hetzelfde flikt.

Het ziet er anders al zo snel uit alsof een paar idioten met instrumenten per ongeluk nog steeds carnaval vieren.

Als je het podium in een bepaalde stijl kledij op komt wandelen, wek je bij het publiek al snel verwachtingen (bovenop die die ze al hadden van "leuke avond met live muziek hebben").

steeph
8 maart 2002, 12:44
Echt lachen!!!! wat een gesprekken allemaal...maar ja daar is een forum voor natuurlijk!

Rectifier
8 maart 2002, 12:58
k'zag eens een top40 band in een discotheek en dat was begin december.

Die kwamen als zwarte pieten het podium op en de zanger als sinterklaas.
Dat was erg lachen, maar spelen dat ze deden.poeh.

Met blote voeten in een cafe??? om al die schakelaars en effecten te trappen moet je wel een dikke eeltlaag hebben... :wink:

David
9 maart 2002, 20:35
String, laarzen, bivakmuts &amp; handboeien...

Shinoda-girl
9 maart 2002, 21:50
wel gewaagd :grin:

Kitaarhiero
9 maart 2002, 23:03
en dat in Ede :wink:

sash
11 maart 2002, 21:01
Ik draag op het podium het liefst een spijkerbroek (donkerblauw/zwart)en een t-shirt met opgerolde mouwen (alles behalve wit en roze). Soms wel is zo'n 'jan akkerman-petje' :smile:. oh ja en natuurlijk zweetbanden voor om m'n pols om het zweet van m'n voorhoofd te kunnen vegen en het zweet tegen te houden als het vanaf m'n oksels op weg is om m'n brug en elektronica te verzieken...

mirage
21 maart 2002, 14:44
kisten, skatebroek, shirt/longsleeve
meestal van alien visitors (a'dam)
of anders wat er bovenop ligt..

toch hebben de dames meer mogelijkheden denk ik... ik denk dat mijn band me eruit schopt als ik in gothic jurk aankom :smile:
als ik het al zou durven

dirkw83
21 maart 2002, 14:57
op het podium zou ik gewoon een wit t-shirt met een korte broek aantrekken. Anders al die hitte, bah.

Wat te denken van een gothic string :smile:

mirage
21 maart 2002, 15:51
hmmm alsof ons dat zou staan?
lekker veter in je reet....

maar ik vrees dat als mensen dan niet wegrennen door m'n gitaarspel dat het wel door m'n overkomen is :smile:

Shinoda-girl
21 maart 2002, 20:24
gothic string? geen gothic guitar strings?

Dila
21 maart 2002, 20:59
ja zwarte snaren op je gitaar, dat heb ik wel ns gezien, ziet er wel cool uit.

sebass
21 maart 2002, 21:10
Dat heb ik wel eens hoor alleen dan zijn mijn snaren gewoon heel oud :wink:

mirage
22 maart 2002, 02:05
pfoe... die snaren kende ik dus duidelijk niet..
ik word hier gered van een verschrikkelijk lot op het podium :smile:
anders toch liever die jurk :smile:

maar zwarte snaren ach... laat ik eerst maar is leren knap te spelen

Shinoda-girl
23 maart 2002, 20:39
geld ook voor mij

stinkhippie
27 maart 2002, 22:53
zoals ik gewoonlijk over straat loop, zo sta ik ook op de planken. Ik vind het een beetje sneu om je anders voor te doen dan je bent op het podium