PDA

View Full Version : Keeley Fuzz Head is binnen!



ijff
24 februari 2004, 14:05
Sinds donderdag is m'n Keeley Fuzz Head binnen. Echt super.. 't is m'n eerste Fuzz.. dus ik kan 'm helaas nergens mee vergelijken.
Wat vooral opvalt is hoe goed hij met andere pedalen omgaat. I heb 'm achter m'n CryBaby 535Q staan.. en dat gaat gewoon briljant samen.

Robbert
24 februari 2004, 14:15
Cool!

Met wat voor versterker gebruik je hem?

ijff
24 februari 2004, 14:21
Nu nog met een Koch pedaltone + Peavey 50/50 poweramp.
Ben intussen al wel aan het rondkijken naar een nieuwe versterker (head) .. maar daar ben ik nog niet uit.

Lucky
24 februari 2004, 14:35
stoer!!

soundclips?

ijff
24 februari 2004, 14:36
Ook maar meteen ff snel een soundsample opgenomen...
Strat>CryBaby>FuzzHead>Pedaltone>HolyGrail>PC

http://members.chello.nl/~j.ijff/FuzzHead.mp3

Lucky
24 februari 2004, 14:43
oei !

snel !

ik ga vanavond luisteren!

Robbert
24 februari 2004, 15:47
Klinkt idd goed (met die Crybaby)!

BartL
24 februari 2004, 16:28
...hmmmm, ik heb altijd gedacht dat FUZZ zo een vies geluid was met heel veel rommel.

Zoeist als dit had ik NOOIT verwacht...klinkt super :)

Robbert
24 februari 2004, 16:48
Fuzz is niet echt een duidelijk begrijp:

De Fuzzhead, net als de Everman Fuzz drive, lijken gewoon op overdrives, maar net een stapje verder.
ZVex Fuzzfactory is bijvoorbeeld weer fuzzy fuzz zeg maar, of sick fuzz.

ijff
24 februari 2004, 16:53
...hmmmm, ik heb altijd gedacht dat FUZZ zo een vies geluid was met heel veel rommel.

Zoeist als dit had ik NOOIT verwacht...klinkt super :)

... wees maar niet bang... vies kan ook.. die file hierboven is opgenomen zonder eindtrapoversturing, en met redelijk beschaafde settings op de FuzzHead.

Hier nog een clipje waar de poweramp-functie van m'n Pedaltone aanstaat.
http://members.chello.nl/~j.ijff/FuzzHead1.mp3

BartL
24 februari 2004, 17:33
...tering de tering, klinkt echt lekker :-D

Ik wil d'r ook een! :razz:

Antal
25 februari 2004, 13:25
Die fuzz alleen klinkt wel ok... Maar met die wah erbij!!! geweldige combi

BartL
26 februari 2004, 02:15
Met een Dallas Arbiter FuzzFace...kom ik dan een KLEIN BEETJE in de buurt van het eerste soundsample? (wat geluid betreft) Of is bovengenoemde een meer fuzzy-fuzz?

ijff
26 februari 2004, 06:59
De Keeley is afgeleid van de Dallas Arbiter. De Dallas is er volgens mij in verschillende uitvoeringen, nl. met silicon en germanium transistor. Deze hebben allebei een eigen geluid. De Keeley heeft een germanium transistor. Daarbij is de Keeley zo ontworpen dat hij beter samengaat met andere pedalen.

Mitch
26 februari 2004, 09:36
Welbeschouwd is IEDERE fuzz afgeleid van de fuzz face :D
In de doorsnee germanium fuzz zitten twee germanium transistoren (één zou een beetje weinig zijn) en in het geval van de Keeley nog wat siliconenspul voor de betere veelzijdigheid.

De Fuzz Face re-issues zijn trouwens de slechtste fuzzes die ik gehoord heb, slaat echt helemaal nergens op.

SiNiSTRaL
26 februari 2004, 11:04
blub, op bestelling kan ik wel een Dallas Arbiter met germaniums breien, zit nu toch hetzelfde voor sash te doen ;)

sash
6 maart 2004, 17:55
De huidige Dallas Arbiters zijn ERG slecht.

Fuhgawz
6 maart 2004, 19:10
In welk opzicht zijn ze dan zo slecht? Ik dacht dat ze precies volgens de specificaties van de originele Fuzz Face waren nagemaakt?

sash
6 maart 2004, 19:27
De gebruikte transistoren en overige onderdelen zijn erg el cheapo. Een kopie van een Fuzz Face met goede parts is wel goed.
Als sinistral z'n fuzz werkende krijgt zal dat er 1 van zijn.