PDA

View Full Version : splitsbare humbuckers??



PeArLjAm
1 maart 2002, 22:45
Ik wil een humbucker in mijn strat zetten, maar wel eentje die ik kan splitten zodat ik het geluid van de positie brug/midden behoud. Ik wil dit gaan doen i.c.m. texas specials in de neck en midden positie (moeten er ook nog in komen) Iemand suggesties??

PeArLjAm
1 maart 2002, 22:53
Ow ja de muziekstijl is blues, rock, classic rock georienteerd dus geen highgain gedoe ofzo. Ik wil mijn gitaar geluid wat gevarieerder maken want de klank van de brugpickup van mijn strat vind ik niet echt okay, veel te iel en te "dun". Ik gebruik deze dan ook bijna nooit.

Lacrymosa
1 maart 2002, 23:58
Ik heb zelf de Little 59 van Seymour duncan in mn strat zitten.
is een soort PAF element, alleen dan in de vorm van een single coil (das weer voordeling, want dan hoef je niet met de zaag in de weer te gaan) Klinkt heel erg warm en toch vet.

je zou ook kunnen gaan voor een HotRails, of een CoolRails of een andere uit deze serie
En als je een veelzijdige humbucker wil, moet je de JB nemen, die hebben ze geloof ik ook in et klein. Er wordt gezegd dat dit het beste lead element is.

http://www.seymourduncan.com

sebass
2 maart 2002, 00:18
Als je de humbucker zelf wil splitten moet je een 4 conductor nemen. Bij deze kun je met een schakelaar (moet je wel zelf bouwen) de hb splitten parallel zetten in fase uit fase etc. Het makkelijkst is om een push pull pot te nemen dan hoef je er zelf geen schakelaar bij te maken. Ik heb zelf ook een 4 conductor maar ik heb hem standaard aangesloten.

PeArLjAm
2 maart 2002, 10:39
In mn strat zit al ruimte voor een humbucker, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Ik zat zelf te denken aan een s.d. '59 in de brug of een custom custom.

sash
2 maart 2002, 17:01
Ik heb een Seymour Duncan Pearly Gates in m'n Gibson Les Paul zitten. Die heeft hetzelfde geluid als SD '59 of een Gibson P.A.F. maar dan met die echte Texas Blues/Rock sound (denk aan SRV). Het is een soort van Fender Texas Special in humbucker uitvoering

PeArLjAm
2 maart 2002, 21:21
Ik denk dat ik ga kiezen tussen de seymour duncan Alnico pro II en de seymour duncan Custom?? Iemand ervaring met deze PU's?

Gitaarwerk
3 maart 2002, 12:01
jep.. ik ken zeallemaal :smile:
ik heb zelf ook de little '59
en een tele custom stack

Je hebt 2 hele mooie uitgekozen..
De Alnico 2 zijn lichte humbuckers, dus vol warm en niet te fel... Duncan Custom is ook een enorm goed element.. nou ja.. ze zijn allemaal goed van seymour :smile:

Als ik jou was zou ik voor de alnico 2 keizen.. de custom is namelijk ceramisch,dat is het materiaal van de magneet etc,
(als je dat wilt nalezen klik deze link http://www.gitaarwerk.net/sound/pickups.php )

ceramisch is aggresief, en alnico veel minder. Alnico is het ultieme bluespickup materiaal.

btw. Slash heeft em ook in zijn gitaren.

poeyerke
3 maart 2002, 12:41
Ik vind de lil' 59 ook erg goed klinken in de brug van een strat. Deze is ook splitsbaar (kun je je shadows song's ook nog spelen :wink: ) en klink lekker vet.

In mijn strat heb ik de kinman AVn blues set zitten, het brugelement daarvan klinkt ook erg goed en een stuk vetter dan standaard! (denk aan jimmy page achtige sound). Deze heeft ook clean een heel goed klank zonder dat je hem hoeft te splitten (een soort P90 zeg maar)

Klank is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou voor de kinman SCn gaan of de lil'59. Dan hoeft je ook je slagplaat niet aan te passen.