PDA

View Full Version : metronoom vraagje



freddietjetje
24 februari 2004, 11:07
mischien stomme vraag, maar is een metronoom zoiets wat met een bepaalde maat tikken maak, ik gebruik het om mn snelheid te oefen.
ik gebruik die van fruityloops, maar ik haal er 300 mee, maar kweet nie of dit nou klopt want ik zag in een andere topic dat sommige mensen moeite hadden met 140 bpm.

Maiden Michiel
24 februari 2004, 11:10
Ja, dat is een metronoom.

Waarschijnlijk laat jij de metronoom ongeveer dubbel zo snel lopen als anderen die op 140 oefenen, terwijl je hetzelfde speelt.

freddietjetje
24 februari 2004, 11:16
nee want ik sla bij elke tik een andere noot aan, dan ga je toch gelijk met de metronoom?

Blijepanda
24 februari 2004, 11:43
De meeste mensen oefenen achtste(2 noten per tik) of zestiende noten (4 noten per tik) als ze op 140bpm spelen. Als ik met de metronoom oefen dan oefen ik nooit met een noot per tik.

pimmetje
24 februari 2004, 11:45
Je kan natuurlijk bij iedere tik één toon spelen, maar je kan ook meerdere tonen in per tik spelen. Je verdeelt dan de tijd tussen 2 tikken in 2, 3, 4 of meer gelijke delen. Dan wordt 't uiteraard moeilijker om dat bij 300 te doen :D.

Maar 't is juist belangrijk om dat te doen, anders blijf je al je aanslagen alleen maar op de hele tel doen.

Maiden Michiel
24 februari 2004, 11:57
Juist, en oefen bijvoorbeeld ook triolen en sextolen per tik, daar wordt je strak van, goed timing

dvmutzy
26 maart 2004, 19:37
hoelang duurt t eigenlijk tot je echt n beter maatgevoel krijgt? tot nu toe merk ik r nog niet zo heel; veel van :roll:

schaap
26 maart 2004, 19:43
Dat hangt van jezelf af, probeer gewoon met backings in de maat mee te spelen ofzo.