PDA

View Full Version : Mesa Boogie Studio 22+



Dude
23 februari 2004, 22:47
Ik kan een leuke deal maken als ik mn JCM900 inruil.

Deze mesa lijkt me een leuke amp , wie heeft er ervaring mee ? ook al is die maar 22 watt, is 22 watt buizen voldoende voor een stevige coverband ??

http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/mesa-22-+.jpg

bart

Negative K3 fan
23 februari 2004, 23:49
ik heb er geen slechte dingen over gehoord, maar hij ziet er wel een beetje kaal uit.

Ik zou hem eerst proberen om te kijken of het wel is wat je zoekt en je niet blindstaren op het merk.

Mithrandir
24 februari 2004, 10:19
Ik heb deze toevallig vorige week eens geprobeerd bij feedback (stond een 2e hands voor 500 euro ofzo) en ik vond hem eigenlijk erg lekker klinken. Hij gaat wel loei hard moet ik zeggen, zeker met een lekker scheurbakkie ervoor (fulltone fulldrive, menatone KotB) is dit volgens mij een heerlijk bakkie.

Dude
24 februari 2004, 16:41
Was dat in rotterdam ??

Groet van bart

Mithrandir
24 februari 2004, 16:47
Nee in Utrecht. Hij had trouwens ook een uitgebreidere EQ dan die op het plaatje hier.

Dude
24 februari 2004, 17:28
Hmm.. denk dat ik daar maar eens ga kijken dan... bedankt dude. Kan je wat meer beschrijven van je bevindingen ? heeft die genoeg gain om hem in een Cover bandje te gebruiken, pearl jam, bush, lenny kravits ed...

JV
24 februari 2004, 18:13
een gast in me band heeft zo'n top.

over een 4x12 gaat hij iig meer dan hard genoeg.

nadelig is wel dat hij een beperkt geluid heeft. maar als dat geluid je ligt moet je er zeker voor gaan

Nicci
24 februari 2004, 18:51
Nee in Utrecht. Hij had trouwens ook een uitgebreidere EQ dan die op het plaatje hier.

vermoedelijk mijn ex-studio. die was kapot. kwam ik pas achter nadat ik hem gekocht had.

hoe dan ook, leuke versterker met een aantal zeer bruikbare geluiden. wat me stoorde aan de versterker was dat het geluid nogal 'klein' blijft. ik weet niet precies hoe dat komt, maar het klinkt een beetje als geluid uit een doosje. niet een mooi breed geluid.
het tweede dat me (enorm) stoorde was dat je bij deze studio (sommige kunnen dat wel; de plus als het goed is) de twee kanalen niet op elkaar af kan stemmen wat betreft volume. heb je een lekkere clean afgesteld en je switcht naar je scheur en dan staat die in verhouding of te hard of te zacht . . . . heel vervelend.

Dude
24 februari 2004, 19:32
Kan iemand het geluid nou beschrijven ?

Ik speel nu over marshalls, en wil graag een beetje weten wat het is qua overdrive

Nocki
24 februari 2004, 22:08
hoi
clean is erg dynamisch. overdrive is van oude rock tot ac dc enzo. solo's klinken als santana. doordat er geen 5 bands eq op zit zitten echte metal tonene er niet in. ik heb ook 2 van deze amps gehad. en was er wel tevreden over. helaas is het alleen zo dat je of een goede clean hebt of een goede overdrive. tegelijk is heel moeilijk tenzij je geen hele hooge eisen stelt.
de + versie is idd met een extra volume op het 2e kanaal dacht ik. heel goed want dat is slecht af te regelen. helaas is de amp zonder + en zonder eq niet echt interesant voor mij. maar als je m gaat gebruiken voor alleeen het clean kanaal met wat pedaaltjes ervoor voor scheur dan heb je een geweldige amp. zeker een heel leuk ding met een gewedlgie speaker.
mocht je het er mee eens zijn dat hij niet genoeg spreiding heeft kijk dan eens voor een extra mesa 1x12 cabinet. dat is echt een gouden combinatie.

succes met de amp.

NOcki

marc_o
25 februari 2004, 13:40
Zonder die extra EQ is er weinig aan, dan issie kaal en kun je beter die Marshall houden. Met EQ is het een leuk bakkie.

V!N
25 februari 2004, 15:59
hm

RedBuell
25 februari 2004, 16:16
Ik kan er ook een kopen, deze:


http://www.gitaarnet.nl/photos/30/6411.jpg


Moet € 450 kosten. Ik heb voor iets minder ook een JCM 800 en 900 ( 50 watt) op het oog, ook heb ik een dsl 401 gezien voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Wat zou een wijze keuze zijn als je metal en rock wilt spelen zonder torenhoge eisen. Wel moet ie in een oefenruimte zijn mannetje kunnen staan. Mocht ik nou weer eens de oefenruimte induiken wil ik niet met een zwakke amp zitten het geluid moet wel vol zijn.

BartL
26 februari 2004, 02:38
Ik heb zelf een dsl 201. Ik vind hem OK, niet super ofzo...maar voor 450 euro een dsl 401, zou ik (als ik de mijne kwijt zo komen) niet laten staan. MAAR verwacht geen echt CLEAN van de Marshall. Ik vind dat de rock-sound geweldig is. metall zou hij ook aan moeten kunnen denk ik zo (als je nie teveel eisen hebt, en dat is in jouw geval zo)
Over de rest kan ik niet oordelen

Bigfoot414
26 februari 2004, 10:56
Mijn oom/gitaarleraar heeft er een staan. Als ik bij hem ben speelt hij over de 22+ en ik over een MarkIII/IV (weet niet zeker welke precies). Als ie live speelt, in een soul/funkband, komt ie lekker door de mix. Nix te klagen over volume.

rene kramer
29 februari 2004, 14:52
Ik kan een leuke deal maken als ik mn JCM900 inruil.

Deze mesa lijkt me een leuke amp , wie heeft er ervaring mee ? ook al is die maar 22 watt, is 22 watt buizen voldoende voor een stevige coverband ??

http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/mesa-22-+.jpg

bart

Ik heb een jaar of 5 een studio 22+ gehad. De + staat voor de uitbebreide equalizer. De eerst 22ers waren gebouwd zonder extra regelaar voor het leadvolume. ZXoals eerdere gasten al hebben gezegd heb je dat wel nodig om het t\ritmekanaal af te kunnen stemmen op het lead kanaal.
Hij klinkt wel lekker maar was mij wat te iel. Ik speel nu op een Mesa Blue Angel en een oude Meda Boogie markj IIc. Je kunt beter een versterker uit die serie kopen.

iwan
9 maart 2004, 10:28
Ik heb kort geleden een 22+ gekocht. Mooie bak, er komt een enorm volume uit (auw voor de oortjes) en het enige nadeel is inderdaad de niet-gescheiden 2 kanalen. Dwz dat je alleen het volume van de rythm en lead op elkaar kan afstellen als je tussen kanalen schakelt.

Maar ik ben er erg tevreden mee, al heb ik er nog niet live mee gestaan en nog niet alle combinaties van de knopjes uitgeprobeerd.....


iwan