PDA

View Full Version : jcm800 probleempje



AoDf
23 februari 2004, 20:48
test

AoDf
23 februari 2004, 20:48
Gisterochtend in de oefenruimte kreeg ik problemen met mijn jcm800 2203. Had net mijn gitaar ingeplugd en mijn pre-amp op 10 gezet. De master stond op 3 of 4. Ik speel doorgaans altijd met de pre-amp op 10 plus een boost pedaal voor de high input ingang. Als geluid kreeg ik wel de scheur zoals gewoonlijk maar tegelijkertijd hoorde ik ook een soort hoog "rinkelend belletjes" geluid. Daarop heb ik mijn pre-amp wat lager gedraaid en werd het bijgeluid minder. Toen we vervolgens ons eerste nummer speelden viel mijn geluid na een seconde of 15 helemaal weg leek het. Later bleek dat ik nog maar op ongeveer een kwart van mijn oorspronkelijke volume zat. Draaien aan de pre-amp en master maakten niet meer uit.

Is dit nu een typisch geval van een kapotte voorbuis? Ik heb de amp pas enkele maanden (2e hands) en heb de buizen nog niet laten vervangen, zou het kunnen dat het daar aan ligt?

AoDf
23 februari 2004, 20:50
test

Negative K3 fan
23 februari 2004, 20:56
volgens mij ligt het idd aan de buizen. maar als draaien aan de master geen verschil maakt dan is er misschien wat anders aan de hand dan coorbuizen die kapot zijn.

PluueeR
24 februari 2004, 14:45
Ik heb ook zoiets gehad met een Fender combo. Was inderdaad een buisje aan het rammelen. Wellicht dat dit hier ook het geval is. Ik heb het toen getest door de buis (pre-amp in mijn geval) te dempen met een plectrum toen rammelde er niks meer.

Gewoon naar de buizendokter brengen dus.

AoDf
24 februari 2004, 15:10
volgens mij ligt het idd aan de buizen. maar als draaien aan de master geen verschil maakt dan is er misschien wat anders aan de hand dan coorbuizen die kapot zijn.

Bedoelde eigenlijk dat ik het volume niet meer op het normale niveau kon brangen met de master. Als ik er aan draaide werd het geluid wel iets harder, maar ik kon 'm bij wijze van spreke op 10 zetten en dan had je nog een aangenaam huiskamer volume. De 'power' was weg uit mijn amp.

AoDf
24 februari 2004, 15:11
volgens mij ligt het idd aan de buizen. maar als draaien aan de master geen verschil maakt dan is er misschien wat anders aan de hand dan coorbuizen die kapot zijn.

Bedoelde eigenlijk dat ik het volume niet meer op het normale niveau kon brangen met de master. Als ik er aan draaide werd het geluid wel iets harder, maar ik kon 'm bij wijze van spreke op 10 zetten en dan had je nog een aangenaam huiskamer volume. De 'power' was weg uit mijn amp.